بازتاب راهپیمایی روز قدس در رسانه‌های جهان؛

ایران اسلامی یک صدا رهایی قدس را فریاد زد

مراسم جهانی روز قدس در ایران بازتاب گسترده‌ای در رسانه های مختلف جهان داشت. رسانه های جهان ضمن انتشار اخبار مربوط به مراسم و حاشیه‌های آن، اظهارات حسن روحانی رئیس جمهور منتخب ایران درباره رژیم صهیونیستی را برجسته کردند.این رسانه ها اذعان کردند ایران اسلامی هم صدا با دیگر مسلمانان جهان رهایی قدس را فریاد زد.
کد خبر: ۵۸۴۷۹۹
ایران اسلامی یک صدا رهایی قدس را فریاد زد

روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارونوت دراین زمینه نوشت: میلیونها نفر از مردم سراسر ایران در راهپیمایی روز قدس که بیان کننده مواضع ایرانیها علیه اسرائیل و دیدگاه آنها نسبت به بیت المقدس است شرکت کردند.

پایگاه خبری «العهد» لبنان در خبری بازتاب راهپیمایی‌ روز جهانی قدس در جمهوری اسلامی ایران را پوشش داد و نوشت: راهپیمایی روز جهانی قدس در تهران و سایر شهرهای ایران با مشارکت جمعیت زیادی از مردم این کشور آغاز شده است و این میزان مشارکت بیانگر همبستگی این ملت با برادران فلسطینی و ایستادگی آنها در مقابل سرکوب‌های صهیونیست‌ها و شهرکسازی اسرائیلی است.

فاکس‌نیوز، شبکه خبری وابسته به نومحافظه‌کاران آمریکا تیتر گزارش خود از تظاهرات مردم ایران در روز قدس را چنین انتخاب کرد: «رئیس‌جمهور جدید ایران پیش از آغاز به‌کار خود، اسرائیل را زخمی کهنه خواند.»

این گزارش تاکید می‌کند که موضع روحانی، بیانگر موضع کلان مقامات ایرانی در خصوص اسرائیل است.

روزنامه صهیونیستی «جروزالم‌پست» نیز با تیتر «میلیون‌ها نفر از مسلمانان در راهپیمایی‌های روز قدس شرکت می‌کنند»، این خبر را بازتاب داد و نوشت که انتظار می‌رود مسلمانان در 80 کشور جهان روز قدس را گرامی دارند. این روزنامه همچنین نوشته است در ایران هم میلیون‌ها نفر در حمایت از فلسطین و حماس به خیابان‌ها می‌آیند.

پایگاه خبری «عاروتص شوع» در مطلبی درباره راهپیمایی روز قدس به بازتاب و تحلیل سخنان حسن روحانی در راهپیمایی روز قدس پرداخت و نوشت: رئیس جمهور جدید ایران اسرائیل را «زخمی قدیمی» خواند.

این رسانه اسرائیلی نوشت: اظهارات حسن روحانی درباره اسرائیل نشان داد او نیز به اندازه محمود احمدی‌نژاد، از اسرائیل متنفر است و از بیان آن ابایی ندارد.

عاروتص شوع همچنین نوشت: در این میان، محمود احمدی‌نژاد، رئیس جمهور ایران نیز در روز قدس به اسرائیل هشدار داد، طوفان منطقه‌ای در راه است تا دولت یهود را ریشه‌کن کند.

شبکه خبری «المیادین» که راهپیمایی مردم تهران را به صورت مستقیم پخش میکرد با اشاره به سخنان رئیس جمهور منتخب ایران نوشت: «بنیامین نتانیاهو» در واکنش به سخنان «حسن روحانی» رئیس جمهور منتخب گفت: روحانی زودتر از آنکه ما انتظار داشتیم چهره واقعی خود را نمایان ساخت.

نتانیاهو افزود: حتی اگر روحانی سخنان خود را انکار کند اما حرف‌های او روش و رویکرد نظام جمهوری اسلامی ایران است. نتانیاهو افزود: سخنان روحانی باید جهانی را که بعد از انتخابات ریاست جمهوری ایران در توهم به سر می‌برد هوشیار کند.

خبرگزاری رسمی سوریه(سانا) با بازتاب راهپیمایی باشکوه مردم ایران در روز جهانی قدس نوشت: مردم تهران پایتخت ایران و 770 شهر این کشور امروز با برپایی راهپیمایی های گسترده در سراسر ایران حمایت خود را از ملت مظلوم فلسطین در جنگ و مبارزه با رژیم اشغالگر اسرائیل تا آزاد سازی کامل خاک فلسطین اعلام کردند.

خبرگزاری سوریه گزارش داد تظاهرات کنندگان ایران اقدامات خصمانه رژیم صهیونیستی را محکوم و  پرچم های آمریکا، انگلیس و رژیم غاصب صهیونیستی را زیر پا لگدمال کردند.

به گزارش خبرگزاری سوریه تظاهرات کنندگان ایرانی همچنین با در دست داشتن پرچم سوریه شعارهایی در حمایت از دولت و ملت سوریه سر دادند و مداخلات آل سعود، رژیم قطر و شماری از کشورها در امور سوریه را محکوم کردند و از رژیم  های عربی خواستند به حقوق بشر در کشورشان احترام بگذارند.

پایگاه خبری روزنامه تایمز اسرائیل در توصیف این راهپیمایی نوشت: میلیون‌ها ایرانی روز جمعه برای اعلام همبستگی با فلسطینی‌ها به خیابان‌ها آمدند و مانند هر سال در آخرین جمعه ماه رمضان مراسم روز قدس را برگزار کردند. انتظار می‌رود میلیون‌ها نفر از مسلمانان در دیگر نقاط جهان هم در راهپیمایی‌های مشابهی شرکت کنند.

این پایگاه با اشاره به تاریخچه شکل‌گیری روز قدس هم نوشته که معمولا در این راهپیمایی‌ها پرچم آمریکا و اسرائیل به آتش کشیده می‌شود.

خبرگزاری رسمی چین نیز به راهپیمایی امروز در ایران اشاره کرد و نوشت: صدها هزار نفر از مردم ایران در سراسر این کشور همبستگی خود را با مردم فلسطین اعلام کردند و ادامه اشغال سرزمینهای فلسطینی توسط اسرائیل را محکوم کردند.

براساس این گزارش، ایرانیها با حمل بنرها و پلاکاردهایی علیه اسرائیل و آمریکا بزرگترین متحد اسرائیل شعار دادند.

شینهوا همچنین به اظهارات حسن روحانی در این مراسم اشاره کرده و نوشت: حسن روحانی رئیس جمهور منتخب ایران امروز جمعه در مراسم روز قدس از مسلمانان جهان خواست برای مقابله با رژیم صهیونیستی متحد شوند. روحانی در حاشیه این مراسم به خبرنگاران گفت: رژیم صهیونیستی یک زخم کهنه است.(فارس)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها