آمریکا فرصت سوزی نکند

روزنامه هافینگتون پست چاپ آمریکا نوشت: اگر دولت آمریکا نتواند از فرصت کنونی برای احیای مسیر دیپلماتیک در مناقشه هسته‌ای با ایران استفاده کند، انتخاب دکتر حسن روحانی به ریاست جمهوری ایران نیز به فهرست فرصت‌های از دست رفته برای حل این مناقشه اضافه خواهد شد.
کد خبر: ۵۸۰۹۶۳
آمریکا فرصت سوزی نکند

به گزارش باشگاه خبرنگاران، روزنامه امریکایی هافینگتون پست در شماره امروز خود در اینترنت در مقاله ای به قلم «رایان کاستلو» نوشت: گروهی از اعضای کنگره و تعدادی از سیاستمداران سابق آمریکا از دولت باراک اوباما رئیس جمهور این کشور خواسته اند دیپلماسی با ایران را احیا کند.

این روزنامه می افزاید: برای اوباما بهتر این است که در این مناقشه به توصیه مشاوران خونسردتر توجه کند. شدت بخشیدن به لفاظی های ستیزه جویانه و فشار ، راهبردی نیست که جلوی پیشرفت هسته ای  ایران را بگیرد. این راهبرد فقط دستورالعملی برای جنگ است که امکان دستیابی به توافق دیپلماتیک را به شدت محدود خواهد کرد.

ناراحتی روحانی از خاتمی

اطرافیان حسن روحانی از موضع‌گیری سید محمد خاتمی درباره وزیر ارشاد دولت یازدهم در دیدار با اصغر فرهادی به‌شدت ناراحت هستند و می‌گویند چرا باید خاتمی اعلام کند که احمد مسجدجامعی وزیر ارشاد خواهد بود.

 مشرق نوشت: نزدیکان روحانی می‌گویند این‌گونه برخوردها اخلال در روند بررسی‌ها و تصمیم‌گیری‌ها به وجود آورده و علایم سهم‌خواهی افراد و گروه‌ها را آشکار می‌کند.

خبر دیگر اینکه تلاش برخی چهره‌های نزدیک به فتنه برای حضور خاتمی در مراسم تنفیذ و تحلیف رئیس‌جمهور منتخب نقش بر آب شده است.

ارزیابی حجاریان از چشم‌انداز دولت روحانی

سعید حجاریان، فعال و نظریه‌پرداز سیاسی اصلاح‌طلب، اعتقاد دارد میزان ایستادگی حسن روحانی، رئیس‌جمهوری منتخب، بر اهداف و برنامه‌های اعلامی خود به انسجام و توان پایگاه اجتماعی دولت آینده بستگی دارد.

به گزارش سایت خبری نامه نیوز، حجاریان توضیح داد: اهمیت پایگاه اجتماعی را می‌توان با مثال خرمن بر باد دادن توصیف کرد. هنگامی که خرمن را بر باد می‌دهند، دانه‌های گندم که سنگین‌ترند، می‌مانند و دانه‌های پوک و کاه به باد می‌رود. یک دولت یا جنبش اجماعی هم اگر نتواند پایگاه اجتماعی خود را جذب، حفظ و سازماندهی کند؛ در برابر فشار‌های بیرونی و نیرو‌های سیاسی و اجتماعی رقیب دچار بحران می‌شود.

وی از حسن روحانی به عنوان «شخصیتی نخبه‌گرا» یاد کرد و گفت: به دلیل همین نخبه‌گرایی است که او در حلقه اصلی یارانش، صرفاً افراد محدودی دارد و تیم،‌کادر و حزب مشخصی ندارد. لذا باید با ابزار‌های تعاملی و کارت‌های دیگر خود بازی کند. البته روحانی «چانه‌زن» خوبی است؛ اما مشکل او به این برمی‌گردد که ابزار‌های فشار از پایین را در اختیار ندارد.

بررسی احتمال اقدام نظامی علیه سوریه

رادیو رژیم صهیونیستی به بررسی احتمال اقدام نظامی علیه سوریه در آمریکا اشاره کرد و گفت:  برای نخستین بار در ایالات متحده احتمال اقدام نظامی علیه دولت پرزیدنت بشار اسد در سوریه مورد بررسی قرار گرفت.

 فرمانده کل نیروهای مسلح ایالات متحده ژنرال مارتین بمسی  گفت دولت اوباما به بررسی احتمال به کارگیری قدرت نظامی در سوریه پرداخته است.

این رادیو افزود: وزیر خارجه ایالات متحده جان کری هنگام اقامت در اردن با پناهندگان سوری دیدار کرد و آنها خواهان آن شدند که ایالات متحده برای پایان بخشیدن به جنگ در کشورشان به اقدامات بیشتری دست بزند و یک منطقه هوایی پرواز ممنوع را در سوریه به روی پرواز هواپیماهای جنگی ارتش آن کشور ببندد تا آنها نتوانند به مناطق مرزی که پناهندگان در آن جا به سر می برند ویا مناطق تحت تسلط مخالفان اسد به حمله هوایی دست بزند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها