اکبر گنجی ضد انقلاب مقیم آمریکا با انتشار مقاله ای در سایت گویا نیوز رژیم صهیونیستی را بزرگترین بازنده انتخابات ریاست جمهوری ایران دانست و گفت:نتانیاهو به ملت ایران اهانت می کند. یعنی همان 73 درصدی که در انتخابات شرکت کردند و از میان نامزدهای موجود جمهوری اسلامی، حسن روحانی را انتخاب کردند.
کد خبر: ۵۸۰۲۷۲
بزرگترین بازنده انتخابات

وی افزود: نتانیاهو بزرگترین بازنده انتخابات ریاست جمهوری ایران بود. بدین ترتیب، او که تاکنون به کشورهای متعددی حمله نظامی کرده، دارای 300 تا 200 بمب اتمی است، و به قول جیمی کارتر فلسطینیان را تحت سلطه ی نظام «آپارتاید» قرار داده، توانست فضای جهانی را علیه ایران بشوراند و به گفته وزیر خزانه داری آمریکا، «شدیدترین تحریم های تاریخ» را علیه ایران( یعنی کشور فاقد سلاح هسته ای که تاکنون به هیچ کشوری حمله ی نظامی نکرده است) به تصویب برساند.

در این مقاله آمده است:حتی اگر حسن روحانی بدترین دیکتاتور جهان باشد، حقوق دان است و به زبان دیپلماسی کاملاً آشنا است.دولت های مختلف غربی از این رویه استقبال کرده اند و این برخلاف میل نتانیاهو است. او به دنبال افزایش تحریم ها و حمله ی نظامی آمریکا به ایران است. انتخاب مردم ایران بازی او را به هم زده است.

نتانیاهو قصد دارد تا بازی خود را دوباره به راه بیندازد. چگونه؟ او به شبکه ی سی بی اس می گوید:حسن روحانی از رییس جمهور قبلی انتقاد می کند که چرا گرگی در لباس گرگ بوده است. استراتژی روحانی گرگ در لباس میش است. لبخند بزن و بمب بساز.

گنجی گفت: نتانیاهو به ملت ایران اهانت می کند. یعنی همان 73 درصدی که در انتخابات شرکت کردند و از میان نامزدهای موجود جمهوری اسلامی، حسن روحانی را انتخاب کردند. به آنها می گوید:" همه ی شما گرگی در لباس میش هستید، لبخند می زنید و بمب اتمی می سازید".

اما تنها مدرکی که نتانیاهوی دارای 300- 200 بمب اتمی علیه ایران ارائه می کند، غنی سازی اورانیوم (تحت نظارت آژانس بین المللی انرژی هسته ای و در چارچوب NPT ) است. هر آدم بی سوادی هم می داند که غنی سازی اورانیوم معادل با ساختن بمب اتمی نیست. و هر آدم با سوادی می داند که غنی سازی اورانیوم در چارچوب NPT حق کلیه ی کشورهای عضو آژانس است.


روحانی در امتحان تحریم

روزنامه صباح چاپ ترکیه با انتشار یادداشتی با عنوان«روحانی در امتحان تحریم» می نویسد:آیا روحانی ، رئیس جمهور جدید ایران ، در امتحان تحریم ، خواهد توانست نرمشی در مناسبات ایران – آمریکا ایجاد نماید. ؟
 
این روزنامه ترک می افزاید: تحریم ایران توسط آمریکا ، مشمول این گفته است که در هر کاری خیری وجود دارد. ترکیه اگر برنامه ریزی خوبی داشته باشد ، می تواند تحریم مذکور را به یک فرصت تبدیل کند. باید به ارتقاء حجم تجارت مرزی با ایران بپردازیم ، البته می توان فهرست اجناس و آمار کالای مشمول  تجارت مرزی را افزایش داد و گسترده تر نمود . بانک های منطقه نیز می توانند موجبات تشویق تجارت بین دو کشور را فراهم آورند .

 تمایل انگلیس به بهبود روابط با ایران

ویلیام هیگ وزیر خارجه انگلیس اعلام کرد که کشورش به هر حرکتی از سوی حسن روحانی رئیس جمهور منتخب در جهت بهبود روابط پاسخ خواهد داد.

به گزارش بلومبرگ، وی که پیشتر خواستار عدم سفر مردم کشورش به ایران شده بود، در چرخش موضعی عجیب، با بیان اینکه دیگر به مردم بریتانیا توصیه نمی کنیم که به ایران سفر نکنند گفت: با با حسن نیت به اقدامات مثبت ایران پاسخ خواهیم داد.

هیگ که در کمیته سیاست خارجی مجلس عوام انگلیس سخنرانی می کرد افزود:  ما آماده ی بهبود روابط با ایران به صورت گام به گام هستیم.

امیراحمدی:رابط ایران و آمریکا هستم

هوشنگ امیراحمدی که در محافل سیاسی از وی به عنوان دلال روابط ایران و آمریکا یاد می شود در گفت و گو با تلویزیون بی بی سی در مورد  نامه 29 تن از دیپلمات ها و مقام های نظامی سابق آمریکا به باراک اوباما  در باره تعامل با ایران گفت: در آمریکا دو گروه هستند یک گروه حرفش این است که آقای روحانی در تمام 34 سال گذشته  با جمهوری اسلامی بوده است و این نیروها بیشتر محافظه کاران نو، طرفداران اسرائیل و خود اسرائیل است که در آمریکا و مخصوصا در واشنگتن قدرت اصلی است و حرف اول را می زنند.

وی افزود: گروه دوم باصطلاح مقامات سابق آمریکایی هستند که دارند تلاش می کنند فرصتی را برای آقای روحانی به وجود بیاورند قبل از اینکه مسائل جدیدتری را برای ایران ، آمریکا به وجود بیاورد مثل تحریم های جدید و اینها، این نیروها متاسفانه اگرچه آدم های بسیار خوبی اند ولی حلقه بسیار ضعیفی دارند.

امیراحمدی گفت: من خودم سال هاست که در رابطه ایران و آمریکا هستم و مثلا هفت هشت سال پیش وقتی که من خانم آلبرایت را آوردم از ملت ایران عذرخواهی کرد و کلی تحریم ها را برداشت و اینها، یک فرصت طلایی بود که سوخت وگرنه می شد یک کاری کرد .

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها