معاون سیاسی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور داشتن رویکرد مردمی، بکارگیری استعدادها و عناصر از طیف جوان جامعه و توجه به نقاط محروم و کم برخوردار را از مهم ترین نقاط دولت احمدی نژاد دانست و فاصله گرفتن از حوزه، روحانیت و مراجع را اشتباه استراتژیک وی عنوان کرد.
کد خبر: ۵۷۹۹۵۸
اشتباه استراتژیک احمدی نژاد

حجت‌الاسلام ابوالقاسم علیزاده، در گفت‌وگو با  خبرگزاری رسا، به تحلیل و بررسی مهم‌ترین نقاط ضعف و قوت دولت‌های نهم و دهم پرداخت و گفت: از جمله مهم ترین نقاط قوت این دولت مردمی بودن و این‌که رویکرد دولتمردان یک رویکرد مردمی و توجه به توده‌های مردم بود که از همین رهگذر می‌توان به مهم‌ترین ویژگی که سفرهای استانی رییس جمهور، دولتمردان و وزرا بود اشاره کرد به گونه ای که برای نخستین بار در این حجم، سفرهایی را از مدیران و مسؤولان ارشد کشور تا دورترین نقاط شاهد بودیم که انصافا یکی از مهم‌ترین ویژگی‌ها بود.

حجت‌الاسلام علیزاده اظهار داشت: مهم ترین نقطه ضعف آقای احمدی نژاد را به‌ویژه در دوره دهم، فاصله گرفتن از مراجع، علما و حوزه‌های علمیه می دانم؛ حتی در برخی از مقاطع احساس می‌شد که سفارشات و هشدارهای رهبر بزرگوار انقلاب مورد توجه قرار نمی‌گرفت.

وی افزود: بالاخره آقای احمدی نژاد به‌عنوان یک عنصر اصولگرا معروف بود و شناخته می‌شد؛ کسی که با اقبال جریان اصولگرایی روی کار آمد، انتظار می‌رفت که در تقویت اصولگرایی و انسجام بخشی در حوزه اصولگرایی قدم بردارد اما دیدیم ثمره مواضع ایشان ایجاد شکاف در بین اصولگرایان شد و یکی از علت‌های اصلی ناکامی اصولگرایان در انتخاب اخیر را می‌توان عملکرد سال‌های اخیر دولت دهم و خود آقای احمدی نژاد معرفی کرد.

 با ایران گفتگو کنید

روزنامه آمریکایی «پلتیگو» با انتشار مقاله ای با عنوان« زمان بازنگری در چگونگی برخورد با ایران فرا رسیده است: با ایران گفتگو کنید» نوشت:پیروزی غیر منتظره حسن روحانی در انتخابات ریاست جمهوری اخیر در ایران بهترین فرصت را طی سال ها برای آمریکا فراهم کرده است تا در روابط خود با این کشور بازنگری کند.

دلایل متعددی وجود دارد که درخصوص انتخاب روحانی محتاطانه خوشبین باشیم. روحانی در مبارزات انتخاباتی خود قول داد « سیاست آشتی و صلح » و نیز « تعامل سازنده با جهان » را دنبال کند .

انتخاب روحانی فرصت خوبی را فراهم می آورد که خط مشی امریکا درقبال ایران ازنو تنظیم شود . مقام های هر دو حزب در شورای امنیت ملی آمریکا ، ازجمله مایکل هادان، مدیرکل سابق سیا، معتقدند آمریکا باید میان تحریم های فعلی و تعامل دیپلماتیک بیشتر توازن ایجاد کند. برقراری تحریم های جدید علیه ایران پیش از این که به روحانی فرصتی داده شود تا حرف های خود را عملی کند، اقدام نادرستی است.

نقش آمریکا در کودتای مصر

روزنامه فرانسوی فیگارو با انتشار تحلیلی از نقش آمریکا در کودتای مصر نوشت:آمریکایی ها به واسطه یک وزیر امور خارجه عربی از مرسی خواستند تا یک نخست وزیر جدید در راس یک دولت جدید با قدرت قانونی برای انتصاب فرمانداران جدید استانها را بپذیرد. اما محمد مرسی آن را رد کرد و به آن مقام عرب گفت ترجیح می دهد بمیرد تا کودتا را بپذیرد.

فیگارو افزود: مدت کوتاهی پس از آن، عسام الحداد، مشاور وی در امور خارجی از آن دبلیو پاترسون، سفیر امریکا در قاهره خواست تا پاسخ منفی مرسی به پیشنهاد امریکا را انتقال دهد .همزمان سوزان رایس، رئیس شورای امنیت ملی نیز تلفنی با اطرافیان مرسی گفتگو کرده بود. در آن زمان یکی از نزدیکان مرسی گفته بود: «مادر (اشاره به امریکاست) اخیراً به ما گفت که به نقش خود تا یک ساعت دیگر خاتمه می دهد».

شیوه اذعان به این که آمریکا دیگر با اقدام ارتش مصر که تا چند ساعت دیگر مبادرت به دستگیری نخستین رئیس جمهوری خواهد کرد که به طور دموکراتیک در مصر انتخاب شده است، مخالفت نخواهد کرد.

 نیویورک تایمز هم نوشت: «مرسی هیچگاه باور نمی کرد که ارتش او را سرنگون سازد، چرا که او به امتیازات نظامیان و استقلال آنها احترام می گذاشت». این جایی است که او اساساً اشتباه کرده بود.

اوباما بدنبال مذاکره با روحانی

 یک روزنامه اتریشی نوشت که دولت باراک اوباما رییس جمهور آمریکا بدنبال مذاکره با حسن روحانی رییس جمهور جدید ایران است.

به گزارش ایرنا، روزنامه هویته با چاپ عکس اوباما و روحانی در کنار یکدیگر ، نوشت: آمریکا می خواهد در خصوص برنامه هسته ای با ایران مذاکره کند.

این روزنامه با طرح این سوال که آیا فرصتی برای آشتی ایجاد شده است ، خاطرنشان کرد که دولت باراک اوباما به دنبال برقراری ارتباط با رییس جمهور جدید ایران است و خواهان مذاکرات مستقیم درباره برنامه هسته‌ای این کشور است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
مرتضی
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۶
۰
۰
هدف تسلیم شدن در برابر آمریكا نیست بلكه باید به گونه ای عمل كرد حرف زد رفتار كرد كه تا حد امكان برای خود دشمن تراشی نكنیم.
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها