سریال تلویزیونی «باغ سرهنگ» به نویسندگی و کارگردانی فلورا سام و تهیه‌کنندگی مجید اوجی در حال تصویربرداری است.
کد خبر: ۵۶۹۴۲۹
خواننده بی پول در «باغ سرهنگ»/ فرهاد آییش در نقش باغبان و سحر ولد بیگی در نقش دختر محمد مطیع

این سریال در فضای طنز به مسائل اجتماعی می‌پردازد و داستان زندگی یک خواننده جوان را بازگو می‌کند که برای ضبط موسیقی با مشکلات مالی روبه‌رو می‌شود.

در این سریال تلویزیونی محمد مطیع، فرهاد آئیش، مجید صالحی، نیما فلاح، مریم سعادت، آناهیتا همتی، سحر ولدبیگی، فاطمه هاشمی، افسر اسدی، فرهاد بشارتی، محمدرضا عباس‌نژاد، مجید شهریاری، نسترن سالار و... بازی می‌کنند.

مجید اوجی، تهیه‌کننده سریال تلویزیونی «باغ سرهنگ» درباره داستان این سریال به جام‌جم گفت: یک خواننده جوان برای ضبط آلبوم موسیقی خود دچار مشکل مالی شده است. او تصمیم می‌گیرد با عقد نامزد خود از وام ازدواج برای حل مشکلش استفاده کند. بعد از عقد آنها برای این‌ که جایی برای زندگی ندارند، تصمیم می‌گیرند از باغ متروکه سرهنگ که از اقوام دور اوست برای زندگی استفاده کنند. آنها در باغ با اتفاق عجیبی مواجه می‌شوند.

وی افزود: در این سریال محمد مطیع نقش هاشم پدر خانواده، فرهاد آئیش نقش باغبان باغ سرهنگ، نیما فلاح نقش خواننده جوان و پسر هاشم، سحر ولدبیگی نقش دختر هاشم و افسر اسدی نقش همسر هاشم را بازی می‌کنند. مجید صالحی ایفاگر نقش ارسلان است. او در این سریال یکی از متفاوت‌ترین نقش‌هایش را تجربه می‌کند.

این تهیه‌کننده اشاره کرد: در این سریال فرهاد بشارتی و آناهیتا همتی نقش خواهر و برادری را بازی می‌کند که درگیر ماجراهایی می‌شوند. فاطمه هاشمی هم نقش همسر فرهاد بشارتی را بازی می‌کند. مریم سعادت نقش روح‌انگیز و نسترن سالار هم نقش دخترش را بازی می‌کند. محمدرضا عباس‌نژاد هم نقش دوست نزدیک نیما فلاح را به عهده دارد.

اوجی درباره روند تولید سریال تلویزیونی باغ سرهنگ گفت: طرح این سریال را فلورا سام سه سال پیش به سفارش یکی از شبکه‌های تلویزیونی نوشت، اما بنا به دلایلی متوقف شد و سام هم درگیر ساخت کارهای دیگر شد تا این‌ که بعد از تمام شدن سریال «راز پنهان» از شهریور سال گذشته نگارش سریال باغ سرهنگ را آغاز کرد که تا اواخر دی طول کشید. این سریال در 30 قسمت 45 دقیقه‌ای تولید می‌شود.

وی افزود: بازنویسی این سریال با نظر معاون سیما انجام شد و ما کد تولید را دریافت کردیم. بهمن سال گذشته پیش‌تولید شروع شد، اما هر چه صبر کردیم مسائل مالی صداوسیما برطرف نشد و هنوز هم این اتفاق نیفتاده است، اما من با هزینه شخصی این سریال را فروردین امسال کلید زدم. تاکنون حدود 55 تا 60 درصد تصویربرداری این سریال تمام شده است.

این تهیه‌کننده با اشاره به لوکیشن‌های این سریال گفت: گروه بتازگی بخش‌های خانه روح‌انگیز (مریم سعادت) را در دهکده المپیک ضبط کردند و اکنون در بیمارستان مدائن مشغول ضبط ادامه کار هستند.

اوجی اشاره کرد: سریال تلویزیونی باغ سرهنگ برای مناسبت خاصی تولید نمی‌شود. یک اثر شاد است و در قالب طنز، تلنگری هم به مسائل اجتماعی می‌زند. ساخت چنین آثاری برای مخاطبان خوب است، چون مردم نیاز به دیدن سریال‌های شاد دارند.

وی ادامه داد: ما در سریال باغ سرهنگ نشان می‌دهیم که چگونه باید با فرزندانمان تعامل داشته باشیم. چه زمانی باید به فرزندانمان حق بدهیم و چه زمانی به خودمان حق بدهیم. پدر و مادرها و فرزندان می‌توانند در کنار هم زندگی کنند، بدون این ‌که مشکلی با هم داشته باشند.

تهیه‌کننده سریال باغ سرهنگ با اشاره به نکته اخلاقی این اثر گفت: در این سریال یک نفر دروغی کوچک می‌گوید و بعد همین دروغ به اتفاقی خانمان‌سوز منجر می‌شود. ما در این سریال می‌خواهیم به خودمان و جامعه تلنگر بزنیم.

اوجی درباره نام این سریال توضیح داد: باغ سرهنگ لوکیشن اصلی این سریال است و به نوعی می‌توان گفت که یکی از شخصیت‌های اصلی قصه همین لوکیشن است. این باغ متعلق به سرهنگی بوده که فوت کرده است و حالا افرادی که در این باغ زندگی می‌کنند، با اتفاقات گوناگونی روبه‌رو می‌شوند.

سام پیش از این ساخت مجموعه‌های تلویزیونی «ناز و نیاز» و «راز پنهان» را به‌عهده داشته و از میان سریال‌هایی که آنها را نوشته می‌توان به «توطئه فامیلی»، «تا رهایی»، «نشانی» و «ماه عسل» اشاره کرد. سریال «مشق عشق» نخستین تجربه نویسندگی او نیز بتازگی از شبکه آی‌فیلم پخش شد.

برخی عوامل سازنده سریال باغ سرهنگ عبارتند از مدیر تصویربرداری: افشین احمدی، مدیر صدابرداری: کریم کاشانی، طراحان گریم: احسان روناسی و شیوا پاک‌نیت، مدیرتولید: عباس دقاقی، عکاس: فریال اوجی، مدیر تدارکات: حسین لنجابی، دستیار و برنامه‌ریز: مسعود حقی، تدوین: روزبه کلباسی، صداگذاری: نسیم اشرفیان، موسیقی: امید کرامتی، منشی صحنه: مهین شهبازی و روابط عمومی: امین داداشی.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
سیما
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۰۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۱
۰
۰
خیلی جالبه
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها