این سریال به کارگردانی سروش صحت آخرین روزهای تصویربرداری اش را می گذراند.
کد خبر: ۵۶۴۵۷۹
«پژمان»؛ سقوط تدریجی یک فوتبالیست/ سریالی جدید از گروه  «ساختمان پزشکان»

پرونده تصویربرداری سریال «پژمان» ساخته سروش صحت تا پایان هفته بسته می شود. این سریال یکی از گزینه های نوروزی شبکه سه بود که بدلیل طولانی شدن تصویربرداری، پخش آن به زمان دیگری موکول شد.

هم اکنون عوامل سریال در لوکیشن رستوران واقع در خیابان آفریقا مشغول به کار هستند و در روزهای آینده در لوکیشن های خانه امیر حسین رستمی، واقع در محله اندرزگو و کافی شاپ تصویربرداری صحنه های باقی مانده را ادامه خواهند داد.

پیش از ضبط نماهای مربوط به رستوران، بازیگران در لوکیشن خانه بهرام (بیژن بنفشه خواه)‌ واقع در محله اختیاریه مشغول کار بودند و بیشتر بازیگران از جمله بهاره رهنما، شقایق دهقان، بیژن بنفشه خواه و پژمان جمشیدی در این صحنه جلوی دوربین رفتند.

پژمان که احتمالا در فصل پاییز و پس از ماه رمضان از شبکه 3 پخش می شود ،همان حال و هوای ساختمان پزشکان را دارد. حضور بازیگران مشترک و همان کارگردان و تهیه کننده ساختمان پزشکان نوید یک سریال پرمخاطب و باکیفیت را می دهد. شقایق دهقان، هوشنگ حریرچیان، بیژن بنفشه خواه از جمله بازیگران مشترک این دو پروژه هستند.

علاه بر این افراد بازیگرانی چون  سام درخشانی، اردشیر کاظمی، رضا کریمی، ویدا جوان ،غلامحسین لطفی، حسین سلیمانی و  اصغر حیدری در این سریال نقش آفرینی می کنند.

در این سریال پژمان جمشیدی در نقش فوتبالیستی ظاهر شده که برای چهارمین فصل متوالی با وجود تلاش فراوان، موفق نشده تیمی را برای خود دست و پا کند؛ پژمان به تدریج وارد دورانی می شود که کمتر کسی او را در کوچه و خیابان می شناسد و دیگر نمی تواند از امتیازات شهرت رو به زوالش استفاده کند، اما او هنوز در حال و هوای ستارگی اش است و نمی خواهد بپذیرد که عمر فوتبالش به پایان رسیده است.

با وجود این، شرایط مالی نامساعد و برخی مشکلات اقتصادی که گریبانگیر خانواده اش شده، او را مجبور می کند که قید زندگی لوکس و پرخرجش را بزند و پس از سال ها دوباره نزد خانواده اش بازگردد.

پژمان حالا باید در 35 سالگی خودش را آماده شروع یک زندگی جدید کند؛ زندگی ای که ماجراهای جدیدی را پیش روی او قرار خواهد داد.

با خواندن این خلاصه داستان باید خودمان را برای بازخوردهای سریال و اعتراض های احتمالی اهالی فوتبال آماده کنیم. ولی یکی از عوامل سریال به خبرنگار ما این اطمینان خاطر را می دهد که هیچ مشکلی در این رابطه پیش نمی آید. چون در طول سریال به شخص یا ماجرایی اشاره مستقیم نشده است و سریال فقط خواسته عوارض شهرت کاذب را به تصویر بکشد. به هرحال محراب قاسم خانی خودش یکی از طرفداران دو آتشه تیم پرسپولیس است و اوضاع و احوال فوتبال کشور را می شناسد. بنابراین چیزی نخواهد نوشت که منجر به رنجش خاطر فرد یا گروهی شود.

قرار نیست درباره فوتبال حرف بزنیم

محسن چگینی در پاسخ به این سوال که سریالتان چقدر به سریال های سه پنج دو و در مسیر زاینده رود شباهت دارد می گوید: موضوع سریال "پژمان" وجه اشتراکی با آن سریال ها ندارد. ما اصلا قرار نیست درباره فوتبال حرف بزنیم. شخصیت اصلی ما یک فوتبالیست است که ممکن بود هر شغل دیگری هم داشته باشد. ما دنبال شغلی بودیم که در آن فرد به شهرت برسد و پس از آن سیری نزولی را طی کند. فوتبال این فضا را برای ما فراهم می کرد و به همین خاطر به سراغش رفتیم.

این تهیه کننده درباره سکانس هایی که به مسابقات فوتبال اشاره دارد توضیح می دهد:‌ ما هیچ صحنه ای از ورزشگاه و استادیوم فوتبال نمی بینیم. چون اصلا نمی خواستیم اشاره مستقیمی داشته باشیم. دوربین ما شخصیت اصلی را همیشه در زندگی شخصی و اجتماعی اش دنبال می کند و کاری به مسائل حرفه ای اش ندارد. حتی ما به مسائل روز فوتبال هم کاری نداریم. برخی رسانه ها نوشته اند که پژمان می خواهد مافیای پشت صحنه فوتبال را افشا کند که به نظر من به شوخی شبیه است. نمی دانم ماجرای مافیای فوتبال چیست. چون قصه ما درباره یک فوتبالیست است و در آن از مافیا و مافیابازی خبری نیست.

 

*بیژن بنفشه خواه در نقش مدیر آژانس مسافرتی

 

در این سریال پژمان جمشیدی نقش اصلی (پژمان) را بازی می کند که یک فوتبالیست کنارگذاشته شده است.

سام درخشانی (منوچهر) مدیر برنامه های این فوتبالیست است. بیژن بنفشه خواه (بهرام) یک آژانس مسافرتی دارد و شقایق دهقان (بنفشه) که خواهر بهرام است، مدیریت تورهای داخلی این آژانس را به عهده دارد. بهاره رهنما (پریسا) در نقش همسر بهرام جلوی دوربین رفته است. هوشنگ حریرچیان (منوچهر)، اردشیر کاظمی (اردشیر)، بیژن بنفشه خواه (بهرام) و ویدا جوان (هدیه) از دیگر بازیگران این سریال هستند. امیر حسین رستمی نیز در نقش خودش (یک بازیگر سینما و تلویزیون) ظاهر شده است.

غلامحسین لطفی هم نقش فردی را بازی می‌کند که علاقمند است سرپرستی یک تیم فوتبال را بر عهده داشته باشد. این فرد صاحب یک سوپرمارکت است و تخصصی درباره هدایت تیم فوتبال ندارد؛ اما با تکیه بر سرمایه ای که دارد وارد این حرفه می شود و دسته گل به آب می دهد.

رضا کریمی، مدیر تولید سریال با اعلام این که "پژمان" در مجموع 104 لوکیشن داشته است گفت:‌ تصویربرداری کار در نقاط مختلف تهران و شهرستان های اطراف انجام شده است. لوکیشن فدراسیون فوتبال را دکور زدیم و در یک مورد هم فضایی را شبیه به فرودگاه شیراز بازسازی کردیم. این فضا مربوط به قسمتی از داستان می شود که از پژمان می خواهند به شیراز برود و قراردادی فوتبالی را امضا کند.

وی دقت و وسواس فیلمنامه نویسان را از جمله ویژگی های کار خواند و گفت: متن ها همزمان با تولید نوشته می شود و به دست بازیگران می رسد. پیمان و محراب قاسم خانی آن قدر متن را ویرایش می کنند تا به فیلمنامه مطلوب شان برسند. به عنوان مثال سکانس نهایی کار بیش از ده بار بازنویسی شد.

تا کنون تدوین 15 قسمت از این سریال انجام شده و کار تدوین بقیه قسمت ها ادامه دارد. این سریال در ابتدا قرار بود در 15 قسمت ساخته شود ولی در حال حاضر یقینا تعداد قسمت های آن بیشتر خواهد بود.
برخی عوامل سازنده سریال تلویزیونی پژمان عبارتند از کارگردان تلویزیونی: محمود رضایی، مدیرتولید: رضا کریمی، صدابردار: علیرضا نوروزیان،مدیرتصویربرداری: حسن اصلانی، طراح گریم: ایمان امیدواری، تدوین: شهرامکیور، طراح صحنه: ملودی اسماعیلی، طراح لباس: رعنا امینی، برنامه‌ریز ودستیار یک: زینب نصراللهی، مدیر تدارکات: جعفر عبدلی، عکاس: بهرنگ دزفولی و نویسندگان فیلمنامه: پیمان قاسم خانی و مهراب قاسم خانی.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها