مدیر بخش سمینارها و ورک شاپ‌های جشنواره تئاتر فجر شنبه ، هشتم بهمن ماه به «هفت اقلیم» رادیو می‌آید.
کد خبر: ۴۵۳۸۱۲

در برنامه تئاتر این هفته «هفت اقلیم» محمودرضا رحیمی، مدیر بخش سمینارها و ورک شاپ ها و بهزاد صدیقی، مدیر روابط عمومی جشنواره بین المللی تئاتر فجر به بررسی برنامه‌ها و ابعاد هنری جشنواره تئاتر فجر می پردازند.

سی‌امین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر از پنجم تا 22 بهمن سال جاری به دبیری رحمت امینی برگزار می‌شود.

برنامه «هفت اقلیم» کاری از گروه هنر شبکه رادیویی فرهنگ است که همه روزه به غیر از جمعه ها از رادیو پخش می‌شود.

محسن حسن زاده و بهاره برهانی کارشناسی، عباس غفاری سردبیری، حسن آزادی اجرا و مرتضی صداقت‌گو تهیه‌کنندگی برنامه روزهای شنبه «هفت اقلیم» را برعهده دارند.

گردشگری در سفرگرد شبکه چهار

برنامه "سفرگرد "به صورت آکادمیک و علمی به موضوع گردشگری و صنایع وابسته آن می پردازد.

شریفی تهیه کننده برنامه در گفت و گو با روابط  عمومی شبکه چهار سیما گفت: هدف از تولید این برنامه طرح و بررسی نقاط ضعف و قوت، فرصت ها و تهدید های فرایند سیاست گذاری،برنامه ریزی و مدیریت توسعه ی صنعت گردشگری در کشور است.

شریفی افزود: ما تلاش می کنیم تا به بررسی و تجزیه و تحلیل علمی و منطقی این فرایند بپردازیم و با دعوت از صاحب نظران ، مدیران دولتی و دست اندرکاران این صنعت به پیشنهاد راهکارهای مختلف بپردازیم.
او با اشاره به اینکه برای اولین بار در رسانه ملی ، برنامه ای تخصصی به موضوع گردشگری و صنایع وابسته آن به صورت آکادمیک و علمی خواهد پرداخت گفت:"سفرگرد" در 13 قسمت 60 دقیقه ای به صورت زنده و هفتگی به روی آنتن شبکه چهار سیما خواهد رفت.

مصطفی شریفی که تهیه کنندگی برنامه پنگان را نیز در این شبکه بر عهده دارد به بخش های برنامه اشاره کرد و گفت: در بخش اول که در قالب فراخبر تهیه می شود، موضوعی که در بخش گفتگو مورد بحث و بررسی قرار خواهدگرفت، برای مخاطب تشریح شده و اهمیت و ضرورت آن بیان می شود. این بخش حاوی نریشن و تصاویر مرتبط با موضوع مورد بحث خواهد بود. هدف از این بخش، آشنایی مخاطب با کلیات موضوع و نیز ضرورت طرح و بررسی آن است. در بخش بعدی برنامه تحت عنوان تازه های گردشگری، اخبار و تازه های این حوزه اطلاع رسانی می شود.

مناظره بخش بعدی برنامه است که در ان موضوعاتی همچون :استاندارد های سفر هوایی، تحلیل و بررسی علل شکایات مسافران از دفاتر خدمات مسافرتی، اهمیت تبلیغات در گردشگری ،نقش متولیان دولتی در پیشبرد گردشگری،الگویابی توسعه گردشگری در ایران، بررسی استانداردسازی در صنعت هتلداری، ساخت و مدیریت برند در گردشگری و... مورد بحث و بررسی قرار خواهدگرفت، در این بخش سعی خواهد شد که میهمانان دعوت شده از حوزه های مختلف و بعضآ مخالف یکدیگر باشند تا ابعاد مختلف یک موضوع خاص، به خوبی مورد تجزیه و تحلیل قرار گیرد.

"سفرنامه" نیز عنوان یکی دیگر  از بخش های برنامه است که کارشناس مخصوص به خود را دارد. کارشناس این بخش با معرفی یکی از جاذبه های خاص گردشگری کشور بصورت هدفمند ( اعم از نقاط دیدنی، تاریخی، طبیعی، مراسم های سنتی و ... ) سعی در ایجاد ایده ای برای سفر و گذران اوقات فراغت در مخاطبان برنامه دارد.

برنامه سفرگرد کاری از گروه دانش شبکه چهار سیما است و اکنون در مرحله پیش تولید و طراحی دکور قرار دارد که پیش بینی می شود تا یک ماه آینده پخش آن آغاز شود.

تولید دوشنبه عزیز

دوشنبه عزیزعنوان  فیلم تلویزیونی است که به کارگردانی سید احمد میرمحمدی تولید آن در شبکه تهران آغاز شده است.

به گزارش روابط عمومی شبکه تهران،‌ مضمون این تله فیلم اجتماعی است که برای شبکه پنج سیما به تهیه‌کنندگی فرشید سعیدی در حال تهیه است.

در این فیلم یوسف مرادیان، ‌خاطره اسدی‌، مجید شهریاری‌، فریبا طالبی،‌ امیرارسلان سیدی به ایفای نقش می‌پردازند.

فیلمنامه «دوشنبه عزیز» را علیرضا اسحاقی به نگارش درآورده و سید احمد میرمحمدی آن را  بازنویسی کرده است که در نهایت متن آن داستان درگیری یک کارگردان با نویسنده‌ فیلمنامه‌اش منجر به بروز حوادث جالب ودیدنی در این تله فیلم می شود.

 هم اکنون محل تصویربرداری «دوشنبه عزیز» در خیابان دولت و انتهای همت  در حال انجام است اما در ادامه ،مجموعه گروه کارگردانی وبازیگران به شهرستان طالقان سفر خواهند کرد تا سکانس های پایانی آنرا در محل یک امامزاده تصویر برداری کنند.

فرشید سعیدی تهیه کننده "دوشنبه عزیز" پایان تصویر برداری این تله فیلم را 15 بهمن ماه اعلام کرد وگفت: تدوین تله فیلم  بلافاصله آغاز می شود که حدود 10 روزنیز به طول می انجامد.

سید احمد میر محمدی پیش از این تله فیلم های رزروی، فکه، زمستان50 همچنین سریال مستند داستانی امدادگر بی امداد را کارگردانی کرده است.

دیگر عوامل این تله فیلم عبارتند از:
دستیار اول کارگردان: محمود شاملو، مدیر تولید: کیانوش جعفریان،‌ برنامه‌ریز: محدیث رجب بیگی،‌ مدیر تصویربرداری: عبدالله عبدی نسب،‌ طراح صحنه و لباس: هایده زمانی،‌ ‌ طراح گریم: علی خورشیدی،‌ صدابردار: مهرداد عبدقاسمی، مجری طرح: احمدرضا ابراهیمی، منشی صحنه: مونا خوش‌روش، عکاس: ساسان قاسمی،‌ مدیر تدارکات: مجید رنج‌بر.

فیلم سینمایی مردان جاده در شبکه پایتخت      

فیلم سینمایی " مردان جاده"  به کارگردانی رابرت هارمون شنبه هشتم بهمن ماه ساعت 20:45ازشبکه تهران پخش می شود.

به گزارش روابط عمومی شبکه تهران، " مردان جاده"  محصول سال 2004 کانادا - آمریکا است که در ژانر حادثه ای ساخته شده است، جیمز کاویزل، رونا میترا و فرانکی فیسون بازیگران این فیلم هستند.

در خلاصه داستان فیلم آمده است: رنی مردی است که بعد از مرگ همسرش دریک تصادف عمدی سعی میکند طی پنج سال قاتل او را تعقیب کند. فارگو راننده بیمار روانی که پیش از این در دفتر بیمه پدرش با عکسهای دلخراش از صحنه ها ی تصادف روبه رو بوده حالا سعی می کند خودش چنین صحنه هایی را ایجاد نماید و با نقشه قبلی تصادفات وحشتناکی را ایجاد می کند .

ازسویی فارگو با حمله به ماشین مالی و خواهرش الکس و کشتن الکس باعث می شود که رنی و کاراگاه ویل از وی سرنخی بدست بیاورند. رنی سعی می کند مالی را مجاب کند که با او برای یافتن فارگو همراه شود اما و...
 
دور دنیا در 80 روز       

فیلم سینمایی " دور دنیا در 80 روز" به کارگردانی  فرانک کوراسی یکشنبه  9 بهمن ماه ساعت 20:45از شبکه تهران پخش می شود.

به گزارش روابط عمومی شبکه تهران، " دور دنیا در 80 روز" محصول  کشور آمریکا، آلمان، ایرلند، انگلیس  سال 2004 است و با بازی جکی چان ، استیو کوگان ، جیم برادبنت ، سیسیلی  دی فرانس و... به روی آنتن می رود.

داستان فیلم ،درباره یک مخترع، یک دزد و یک هنرمند است که با کشتی قصد سفر به دور دنیا را دارند و...

ادامه تصویربرداری سریال "دختری به نام آهو"

تصویربرداری سریال "دختری به نام آهو" در شبکه تهران ادامه دارد.این سریال نوروزی روایت زندگی آقامرتضی است که زندگی خوبی با پنج پسرش دارد. همه آنها به جز پسر کوچکش ازدواج کرده‌اند و آقامرتضی اکنون می‌کوشد مقدمات ازدواج آخرین پسرش را نیز فراهم آورد.

بهزاد فراهانی، سیروس گرجستانی، مریم امیرجلالی، شهره لرستانی، فلور نظری، میرطاهر مظلومی، مهدی امینی‌خواه و مجید یاسر بازیگرانی هستند که در این سریال به کارگردانی قدرت‌الله صلح‌میرزایی هنرنمایی می‌کنند.

چند روز پیش، مسعود احمدی‌افزادی مدیر شبکه تهران به همراه محمدرضا معصوم‌زادگان مدیر گروه فیلم و سریال این شبکه از روند تولید این سریال نوروزی بازدید کردند.

 آناهیتا نعمتی روی صحنه تئاتر

آناهیتا نعمتی، بازیگر سینما و تلویزیون برای نخستین‌بار به‌عنوان بازیگر تئاتر با نمایش چنگیزخان به کارگردانی چیستا یثربی روی صحنه تئاتر می‌رود.

چیستا یثربی کارگردان نام آشنای عرصه تئاتر که با نمایش «چنگیزخان» در سی‌امین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر حضور دارد ،چندی پیش از حضور بازیگرانی جدید در این نمایش خبر داده بود که در آخرین خبرها مشخص شد، آناهیتا نعمتی چهره آشنای فیلم‌های سینمایی و تلویزیونی یکی از این بازیگران خواهد بود.

حضور آناهیتا نعمتی در تئاتر چنگیر خان، نخستین تجربه بازیگری وی روی صحنه تئاتر است و نعمتی باید در این نمایش همزمان در چهار نقش مختلف بازی کند.

آناهیتا نعمتی همزمان با حضور در این نمایش، با دو فیلم سینمایی «پنهان» و «یکی می‌خواد باهات حرف بزنه» در سی‌امین جشنواره فیلم فجر هم حضور خواهد داشت.

سعید راد برای اولین بار در یک فیلم تلویزیونی بازی می‌کند

سعید راد برای اولین بار در یک فیلم تلویزیونی ایفای نقش می‌کند. او در اولین حضورش در تلویزیون در نقش یک پلیس، مقابل دوربین فیلم «ساعت به وقت صفر» رفته است.

سعید راد در گفت‌وگو با ایسنا درباره اولین تجربه حضور خود در تلویزیون، گفت: به دلایلی تا به حال در تله‌فیلم و سریالی بازی نکرده‌ام و تنها در قسمت‌هایی بسیار کوچک از سریال «در چشم باد» به دلیل این‌که کار پرقدرتی بود حاضر شدم، اما سناریوی فیلم «ساعت به وقت صفر» آنقدر جدی بود که مرا ترغیب کرد در آن حضور پیدا کنم.

سعید راد که امسال با فیلم سینمایی «گیرنده» در جشنواره فیلم فجر نیز حضور دارد، درباره نقشی که در فیلم «ساعت به وقت صفر» ایفا می‌کند، گفت سه ماه بر سر انتخاب بازیگران این فیلم صحبت شد تا این‌که بالاخره از یک ماه گذشته تصویربرداری آن آغاز شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها