محمد حسین صوفی در مراسم تقدیر از برنامه سازان و مدیران منتخب رادیو در مناسبت های دهه مبارک فجر 89، برنامه های صبحگاهی و نوروزی 90 بر ارتقای کیفیت برنامه ها و توجه بیشتر به مخاطب تاکید کرد.
کد خبر: ۴۰۸۴۴۸

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از روابط عمومی صدا، محمد حسین صوفی معاون صدا بر ضرورت مهندسی و مدیریت پیام برای افزایش کیفیت برنامه ها و پاسخگویی به ذائقه مخاطب تأکید کرد و لازمه پاسخگویی به ذائقه مخاطب ، تحقق مهندسی و مدیریت پیام را برنامه ریزی، آینده نگری و سیاست گذاری دانست و افزود: خوشبختانه در حال حاضر شبکه های مختلف رادیویی بیش از 750 عنوان برنامه را در شبانه روز، با بیش از 400 ساعت در طبقات، ساختارها و موضوع های متفاوت فرهنگی، سیاسی ، اقتصادی ، اجتماعی، تفریحی و تولید و... پخش می کنند و در یک نگاه اجمالی می توان به حجم گسترده ای از فعالیت در رادیو پی برد که این خود نشان از یک پشتوانه عظیم فکری به عنوان نهاد رسانه ای است.

وی توفیق در تدوین مناسب برنامه ها را مستلزم مشارکت همه مسئولان و عوامل در تمامی بخش ها دانست و گفت: بررسی ها نشان داده است که یکی از دلایل اجرای موفق برنامه ها در رادیو ، ایجاد روحیه مشارکت جویی افراد در تمامی حوزه ها و استفاده از دیدگاه ها ، نظرها و ایده های همه عوامل برنامه ها است، به عبارتی همه همکاران باید در تدوین و اجرای برنامه ها مشارکت و احساس مسئولیت داشته باشند که این امر به افزایش و رضایت مندی مخاطب کمک می کند.

معاون صدا، پاسخگویی به نیاز مخاطب را پاسخگویی هوشمندانه و مسئولانه دانست و اظهار داشت: برنامه ریزی در رادیو باید آینده نگر و مدبرانه  باشد و خوشبختانه نظم ، جدیت و دقت در کار در رسانه رادیو در شرایط مناسبی است و رضایت مندی را در پی دارد.

وی سال 1390 را سال توجه بیشتر به ذائقه و سلیقه مخاطب  ذیل چهار محور دین، اخلاق،امید و آگاهی عنوان کرد و گفت: برای پاسخ به نیاز و سلیقه مخاطب، برنامه ها باید از کیفیت مناسب برخوردار و مشحون از حضور بانشاط مخاطب باشند، برنامه سازان باید از هر فرصتی برای حضور مخاطب در برنامه ها استفاده کنند ، برنامه سازی در خارج از استودیو ، دعوت مخاطب به برنامه ها در داخل استودیو ، استفاده از نظرهای مخاطبان و پیامک های آنها باید در دستور کار برنامه سازان قرار گیرد.

وی استفاده از دستورالعمل های برنامه ریزی را عامل مهم ایجاد درک و فهم مشترک و هماهنگی در تولید و پخش برنامه ها دانست و گفت: شاخص ، ملاک و میزان ارزیابی های برنامه ها در مناسبت های مختلف، دستورالعمل هایی است که با نام راهنمای برنامه سازی تدوین شده است و تمامی برنامه ها باید بر اساس این دستورالعمل ها مورد ارزیابی قرار گیرند.

معاون صدا افزود: یک برنامه ساز حرفه ای باید همواره احوال خود و دیگران را رصد کرده و در یک مسیر رقابتی ، مسیر رشد و تعالی را طی کند که این امر مستلزم مطالعه بیشتر و داشتن نگاهی منتقدانه به برنامه هاست.

وی با اشاره به اینکه در سال 1390 کمیته های ارزیابی برای افزایش برآورد نقش دارند گفت: در سال جاری ارزیابی ها در افزایش برآورد دخالت دارند ، نویسندگی در برنامه های رادیویی بیش از گذشته محور توجه قرار می گیرد و باید بیش از پیش برای بهبود و ارتقای کیفیت برنامه ها و حرکت بر مدار برنامه عمل کرد.

در ابتدای این مراسم علی صادق مقدسی مدیرکل طرح ، برنامه و نظارت نیز به ارائه نکاتی در خصوص تشکیل کارگروه ارتقای کیفی برنامه های رادیویی و ویژگی های متعدد مسابقات و ارزیابی ها در این خصوص پرداخت و گفت: در سال های اخیر ، حرکت هدفمند و با سرعتی در خصوص ارتقای کیفی برنامه ها در شبکه های رادیویی صورت گرفته و ارزیابی ها در این خصوص در حال اجراست ، کارگروه ارتقای کیفی برنامه های رادیو با حضور صاحبنظران، پیشکسوتان و برنامه سازان مجرب رادیو تشکیل شد و مسابقات، ارزیابی ها و داوری های ویژه ای به منظور ارتقای کیفیت برنامه ها صورت گرفت که تأثیرات آن نیز بر کسی پوشیده نیست.

وی کاهش گزارش های نظارتی بویژه در حوزه محتوا و افزایش دقت برنامه سازی را به عنوان بخشی از نتایج برگزیده این ارزیابی های درون و برون شبکه ای تلقی کرد.

مدیرکل طرح و برنامه و نظارت همچنین در خصوص حجم ارزیابی های انجام شده ، اظهار داشت: مجموع برنامه هایی که از معاونت صدا برای ارزیابی دریافت شد ،  قریب به 305 عنوان بوده و ارزیابی ها به شکلی کاربردی و با دقت بیشتری برگزار شد. امید است که ادامه و استمرار این حرکت، گامی مهم در جهت کیفی سازی برنامه ها و جذب مخاطبان بیشتر باشد.

در پایان این مراسم به برنامه سازان و مدیران برنامه ساز منتخب هدایایی به رسم یادبود اهدا شد.

اسامی برگزیدگان برنامه های منتخب بشرح زیر است:

برنامه های صبحگاهی سال 1389:
شایسته جعفریان تهیه کننده ، سردبیر ، نویسنده رادیو فرهنگ
مصطفی فرزین صدابردار رادیو فرهنگ
دلارام شکوهی مجری شبکه فرهنگ
اختر زورقچیان مجری شبکه ورزش
خسرو والی زاده کارشناس شبکه ورزش
مصطفی فرهنگی تهیه کننده رادیو البرز
گیتی محمدی گزارشگر رادیو البرز
فاطمه بابایی و حمید محمدی مجری رادیو البرز
الهام شوقی مجری رادیو تهران
حسین راستکار صدابردار رادیو ورزش
سارا تهرانی صدابردار رادیو جوان

برنامه های منتخب دهه فجر 1389:
فرهاد دهنوی تهیه کننده رادیو گقتگو
ریحانه یزدان پرست سردبیر رادیو گفتگو
فاطمه اقتداری  سردبیر رادیو گفتگو
مهدی طهماسبی مجری رادیو گفتگو
احمدرضا صدر گزارشگر رادیو گفتگو
لیلا علوی سردبیر رادیو سلامت
آدینه اله یاری گوینده رادیو قرآن
سید محمد مهدی رکنی سردبیر رادیو معارف
هادی ابوالفضلی صدابردار رادیو جوان

برنامه های منتخب نوروز1390:
ابوالفضل سلیمانی تهیه کننده، سردبیر و نویسنده رادیو معارف
محمدجواد محمدی گوینده رادیو معارف
احمد خالصی کارشناس مجری رادیو گفتگو
لاله اکبری گوینده رادیو نوا
محسن ابوفاضلی مدیر گروه رادیو صدای آشنا
علی جهانی تهیه کننده رادیو پیام
سیما عفاری سردبیر رادیو تهران
مریم قاسمی تهیه کننده رادیو البرز
نیما نیساری تهیه کننده رادیو ورزش
معصومه اسماعیل نژاد سردبیر رادیو تجارت
رضا جلالی سردبیر رادیو فرهنگ
هدی مرادی سردبیر رادیو ایران صدا
محمد سلیمی سردبیر رادیو قرآن
رضا محتشمی صدابردار رادیو پیام
علی حجتی زاده صدابردار رادیو معارف

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها