در آستانه ماه محرم

پیرغلامان برتر تجلیل شدند

عزت‌االله ضرغامی ، رئیس سازمان صداوسیما در پیامی که در هفتمین همایش تقدیر از پیرغلامان امام حسین (ع) قرائت شد، گفت: همایش تجلیل از پیرغلامان اباعبدالله الحسین، مجلس تجلیل از شرف، غیرت، بصیرت و عزت انسانی است که رفت تا ماندگاری را به همه عصرها و نسل‌ها به ودیعت بگذارد.
کد خبر: ۲۹۹۸۱۳

رئیس سازمان صداوسیما در بخش دیگری از پیام خود آورده است: حسین(ع) چکیده همه ایمان است. حسین (ع) برترین انسان‌ها برای همه زمان‌هاست و در یک کلام حسین(ع) مظهر آنی است که خداوند پس از خلقت انسان فرمود «فتبارک‌الله احسن الخالقین» و راستی مگر جز حسین می‌توان در همه احسن خلقت دیگری اندیشید؟

به گزارش فارس، محمدحسین صوفی، معاون صدای سازمان نیز در این همایش که در حسینیه اعظم زنجان برگزار شده بود، با اشاره به حرکت اخیر حرمت‌شکنان ساحت امام راحل گفت: دشمنان قسم‌خورده امام و انقلاب در طول انقلاب جانسپاری ملت ایران را به رهبر خود برنمی‌تابند که در این راستا هر از چندی شیطنت‌ها و اقداماتی را انجام می‌دهند.

وی افزود: یکی از این اقدامات خبیثانه دشمنان پاره‌کردن عکس امام(ره) در مراسم روز دانشجو بود که ملت ایران با راهپیمایی خود در روزهای جمعه و شنبه نشان دادند که تا ملت زنده است ولایت زنده است و تا ملت زنده است یاد و نام امام و مقام معظم رهبری زنده است.

دعوت از 400 مداح کشور

دبیر هفتمین دوره همایش تجلیل از پیرغلامان حضرت اباعبدالله‌الحسین (ع) نیز گفت: بیش از 400 مداح و پیرغلام از سراسر کشور به ‌همایش تجلیل از پیرغلامان حضرت اباعبدالله‌الحسین (ع) دعوت شد‌ند.

مهدی دهقان‌نیری گفت: این همایش با سه هدف برگزار می‌شود که تبیین سیاست‌های رسانه ملی در ماه محرم یکی از این اهداف است.

وی با بیان این‌که دومین هدف از برگزاری این همایش ترویج عزاداری صحیح برای حضرت اباعبدالله‌الحسین (ع) است، تصریح کرد: تجلیل از پیرغلامان و آنان‌که عمر خود را در راه امام‌حسین(ع) و عاشورا صرف کرده‌اند از دیگر اهداف برگزاری این همایش محسوب می‌شود. دبیر هفتمین دوره همایش تجلیل از پیرغلامان حضرت اباعبدالله‌الحسین (ع) با اشاره به این‌که همایش تجلیل از پیرغلامان حضرت اباعبدالله‌الحسین (ع) برای نخستین‌بار است که در خارج از تهران برگزار می‌شود، ادامه داد: بیش از 400 مداح و پیرغلام از سراسر کشور به این همایش دعوت شده‌اند. وی با بیان این‌که از این تعداد از 15 نفر تجلیل می‌شود، بیان کرد: همایش تجلیل از پیرغلامان حضرت اباعبدالله‌الحسین (ع) از سال 82 به همت صدای جمهوری اسلامی ایران هر ساله در تهران برگزار می‌شد، که امسال در زنجان برگزار می‌شود.

دهقان‌نیری با اشاره به این‌که این 15 نفر همگی بالای 70 سال دارند، گفت: این افراد بیش از 2 هزار بیت شعر آئینی از حفظ دارند و یک یا چند کتاب تالیف کرده‌اند.

وی با بیان این‌که در طول 6 دوره برگزاری این همایش تاکنون از 98 پیرغلام حضرت اباعبدالله‌الحسین (ع) تجلیل شده است، گفت: از این تعداد 9 پیرغلام به دیار باقی شتافتند.

تجلیل از مرحوم صبحدل

در این مراسم از 15 نفر از پیرغلامان بر‌گزیده کشور که از میان 400 پیرغلام انتخاب شده بودند، تقدیر شد. بر اساس این گزارش، حاج سیدحبیب صدر از آذربایجان‌‌شرقی، حاج رحیم حیدری از اردبیل، حاج حسین خرمایی‌پور از بوشهر، حاج حمید فرسادی، حاج نصرالله اشرفی و حاج حسین خلج از استان تهران، حاج محمد‌علی شاهمرادی (مرشد) از خراسان رضوی، حاج حبیب‌الله معلمی از خوزستان، حاج میرزا علی‌اکبر خلدی از زنجان، حاج محمدرضا مولف از قزوین، حاج قنبرعلی خرم‌شکوه از فارس، حاج اصغر مهجور از قم، حاج اسدالله خیری از مازندران، حاج محمد خراطی از استان مرکزی و حاج علی‌اصغر سپهری از همدان به عنوان برگزیدگان هفتمین همایش تقدیر از پیرغلامان امام حسین (ع) مورد تجلیل قرار گرفتند.

هیات خبرگان هفتمین همایش تقدیر از پیرغلامان امام حسین‌(ع)، حضور در دوران دفاع مقدس، داشتن بیش از 70 سال سن و بیش از 40 سال تلاش در دستگاه امام حسین (ع)، تربیت شاگردان، تاثیر‌پذیری و حسن شهرت را از جمله ملاک‌های انتخاب افراد برتر برشمرد.

در پایان این مراسم از مرحوم صبحدل، موذن بزرگ کشورمان تجلیل به عمل آمد و از تمبر حسینیه اعظم زنجان نیز رونمایی شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها