در سن 78 سالگی ‌به‌دلیل نارسایی قلبی

جمشید لایق درگذشت

جمشید لایق، بازیگر پیشکسوت سینما، تئاتر و تلویزیون ایران عصر روز پنجشنبه 21 آبان‌ماه در سن 78 سالگی دار فانی را وداع گفت و به دیار باقی شتافت.
کد خبر: ۲۹۳۵۲۴

بازیگر مجموعه‌های تلویزیونی "سلطان و شبان"، "هزاردستان"، "سربداران" و... که از حدود یک ماه پیش به دلیل نارسایی قلبی در بیمارستان قلب تهران بستری بود، سرانجام عصر دیروز پنجشنبه 21 آبان‌ماه جان به جان‌آفرین تسلیم کرد. پیکر مرحوم لایق صبح روز یکشنبه از مقابل تالار وحدت تشییع می‌شود.

زنده‌یاد جمشید لایق که آخرین بار سال 1379 در فیلم سینمایی "سک‌گشی" به کارگردانی بهرام بیضایی مقابل دوربین رفت، سال 1310 در تهران به دنیا آمد و بعد از گرفتن دیپلم ادبی و دیپلم هنرستان هنرپیشگی، سال 1332 با گروه هنر ملی آشنا شد و بعد دوره بازیگری و کارگردانی را در آمریکا گذراند و سال 1338 به استخدام اداره هنرهای دراماتیک درآمد.

او سال 1353 در دانشگاه تهران مشغول تحصیل شد و بارهای برای اجرای نمایش به خارج رفت. لایق در کنار بازیگری و کارگردانی به تدریس در دانشگاه آزاد نیز پرداخت و موفق به کسب درجه دکترای هنری از وزارت ارشاد شد. "مسافران"، "خارج از محدوده"، "شاید وقتی دیگر"، "کفش‌های میرزا نوروز"، "دایره مینا"، "کلاغ" و... از فیلم‌های او در مقام بازیگر است.

مهر

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها