در برنامه صبح امروز چهارسو که با موضوع عدالت در دستمزد بازیگران سینما با حال و هوای یک 90 سینمایی روی آنتن شبکه یک سیما رفت، رضا استادی روزنامه‌نگار و منتقد سینما با عنوان کارشناس برنامه به پرسش‌های پدرام کریمی مجری برنامه چهارسو پاسخ داد.
کد خبر: ۲۹۰۷۵۳

به گزارش خبرگزاری فارس، استادی در این برنامه گفت: اگر بازیگری در سینمای ما از نظر امنیت شغلی، عدم استفاده از امور تبلیغاتی برای گذران مالی بازیگران، تأمین اجتماعی و ... مشکل دارد باید مشکلات خود را در جای دیگری حل کند و افزایش بی‌رویه دستمزدها راه‌حل درستی برای این قضیه نیست.

وی با رد این فرضیه که عمر مفید ستاره‌های سینما در عرصه بازیگری کوتاه است، بازیگرانی مثل عزت‌الله انتظامی، علی نصیریان، محمد‌علی کشاورز و .... مثال زد که در سنین بالا به ایفای نقش در فیلم‌های مختلف مشغول هستند.

این منتقد همچنین در بخش دیگری از صحبت‌هایش با اشاره به اینکه امروزه همه نیروهای جوان، سینما را در بازیگری جست‌وجو می‌کنند و کسی به سراغ رشته‌های فنی نمی‌رود، گفت: اگر قرار است دستمزدها در سینمای ایران به رویه جهانی خود نزدیک شود، این اتفاق نباید فقط در عرصه بازیگری رخ دهد چرا که اینگونه سینمای ما به پیکره‌ای بدل می‌شود که دست و پا و سرش نحیف است و تنها شکم بزرگی دارد.

استادی در این برنامه بالاترین و آخرین سقف پیشنهادی دستمزد برخی از بازیگران سینمای ایران را که از طریق گفت‌وگو با چند مدیر تولید و تهیه کننده به دست آورده بود بدین شرح اعلام کرد.

حمید فرخ‌نژاد 18 تا 30 میلیون تومان، پرویز پرستویی 40 تا 50 میلیون تومان، فاطمه معتمد آریا 30 میلیون تومان، ترانه علیدوستی 30 میلیون تومان، الناز شاکر دوست 35 تا 40 میلیون تومان، نیکی کریمی 45 میلیون تومان، جواد رضویان 60 میلیون تومان، لیلا حاتمی 45 میلیون تومان، باران کوثری 30 میلیون تومان، رضا عطاران 70 میلیون تومان، رضا کیانیان 30 میلیون تومان، امین حیایی 40 تا 60 میلیون تومان، مهران مدیری 100 میلیون تومان، امیر جعفری 30 میلیون تومان، کامبیز دیرباز 25 تا 30 میلیون تومان، مهناز افشار 40 میلیون تومان، شهاب حسینی 60 تا 70 میلیون تومان، عزت‌الله انتظامی 40 میلیون تومان، مجید صالحی 15 تا 20 میلیون تومان، حامد کمیلی 30 میلیون تومان، حامد بهداد 35 میلیون تومان، علی نصیریان 25 میلیون تومان، رضا شفیعی جم 40 میلیون تومان، اکبر عبدی 40 تا 50 میلیون تومان، محمدرضا فروتن 40 تا 60 میلیون تومان و بهرام رادان 50 میلیون تومان و هدیه تهرانی 100 میلیون تومان.

در بخش‌هایی از این برنامه زنده تلویزیونی بازیگرانی چون رضا رویگری، شهاب حسینی، نیلوفر خوش خلق، عباس امیری و ... به بیان دیدگاه‌های خود درباره افزایش دستمزدهای بازیگری و ناعدالتی موجود در آن پرداختند.

همچنین حسین فرحبخش تهیه کننده فیلم‌های پرمخاطب سینمایی با اشاره به اینکه برخی از بازیگران سینمای ایران بی‌انصاف هستند، چند پاره شدن تهیه کنندگان سینما در سال‌های اخیر را یکی از عوامل افزایش بی‌حساب و کتاب و دستمزد برخی از بازیگران دانست و گفت: سابق بر این نوعی وحدت رویه در دستمزدهای بازیگران از سوی اتحادیه تهیه‌کنندگان وجود داشت که چند پاره شدن تهیه‌کنندگان و تشکیل انجمن‌های مختلف تهیه و تولید فیلم، این وحدت را از بین برد.

رضا استادی کارشناس این برنامه در جمع‌بندی مطالب خود به این نکته اشاره کرد که تولید سریال‌های تلویزیونی بلند مدت و تله فیلم‌ها در سال‌های اخیر که موجب شده بازیگران سینما بیشتر وقت خود را به کارهای تلویزیونی اختصاص دهند، یکی از دلایل بالا رفتن سقف دستمزدها بوده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها