معرفی برگزیدگان جوایز بافتا ؛

7 جایزه برای «میلیونر زاغه نشین»

فیلم سینمایی «میلیونر زاغه نشین» به کارگردانی «دنی بویل» با کسب هفت جایزه به عنوان موفق ترین فیلم این دوره از جوایز بافتا معرفی شد.
کد خبر: ۲۳۵۳۲۳

به گزارش بی بی سی، مراسم اهدا جوایز بافتا معروف به اسکار انگلیس که یکی از جوایز تعیین کننده برندگان اسکار محسوب می شود، برگزار و فیلم سینمایی «میلیونر زاغه نشین» به عنوان فیلم برتر شناخته شد.

این فیلم که در 11 رشته نامزد دریافت جوایز بافتا 2009 بود ، توانست 7 جایزه بهترین فیلم، بهترین کارگردانی، بهترین فیلم‌نامه اقتباسی، بهترین موسیقی، بهترین فیلم‌برداری، بهترین تدوین و بهترین صداگذاری را به خود اختصاص دهد و به این ترتیب بخت خود را در اسکار هشتادو یکم تا حد زیادی تقویت کند.

جایزه‌ بهترین بازیگر مرد بافتا به «میکی رورک» بازیگر فیلم «کشتی‌گیر» رسید و «کیت وینسلت» برای فیلم «کتاب‌خوان» جایزه‌ بهترین بازیگر نقش اول زن را کسب کرد.

فرانک لانجلا، دو پاتل، شان پن و برد پیت از نامزدهای نقش اول مرد و  آنجلینا جولی برای فیلم «بچه عوضی» ، کریستین اسکات تامس برای فیلم «خیلی وقت است دوستت دارم» ، مریل استریپ بازیگر فیلم «تردید» و  کیت وینسلت برای « جاده انقلابی» از نامزدهای بازیگر نقش اول زن در این دوره از جوایز بافتا بودند.

جایزه بهترین فیلمنامه اقتباسی به «سایمن بوفوی» فیلمنامه نویس «میلیونر زاغه نشین» رسید و «مارتین مکدانا» نیز برای فیلم «در بروژ» جایزه بهترین فیلمنامه غیر اقتباسی را برد.

«هیث لجر» ، بازیگر فقید استرالیایی برای فیلم «شوالیه تاریکی» شایسته دریافت جایزه بهترین بازیگر نقش مکمل مرد شناخته شد و «پنه‌لوپه کروز» برای فیلم «ویکی کریستینا بارسلونا» بهترین بازیگر نقش مکمل زن شناخته شد. فیلم «وال.ای» ساخته‌ «آندرو استانشون»  نیز جایزه بهترین اثر انیمیشن را دریافت کرد.

«والاس و گرومیت: مسئله نان و مرگ» و «سپتامبر» نیز به ترتیب جایزه بهترین انیمیشن کوتاه و فیلم کوتاه را از آن خود کردند. همچنین فیلم سینمایی «مورد عجیب بنجامین باتن» که امسال در 13 بخش نامزد جوایز اسکار است، توانست جایزه بهترین چهره‌پردازی، بهترین جلوه‌های ویژه و بهترین تولید را از آن خود کند.

«تری گیلیام» کارگردان فیلم‌هایی چون «برزیل» و «12 میمون» نیز با دریافت جایزه دوستی آکادمی هنرهای سینمایی و تلویزیونی بریتانیا مورد تقدیر قرار گرفت.

جایزه کارل فورمن نیز که به فیلم اول یک کارگردان، نویسنده یا تهیه‌کننده بریتانیایی اهدا می شود ، به استیو مک ‌کوئین ، کارگردان و نویسنده فیلم «گرسنگی» اهدا شد.

گروه ترجمه

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها