اهدا جوایز انجمن نویسندگان آمریکا

داستین لنس بلک برای فیلم سینمایی «میلک» و سایمن بوفوی با «میلیونر زاغه‌نشین» به ترتیب جوایز بهترین فیلمنامه غیر اقتباسی و اقتباسی انجمن نویسندگان آمریکا WGA را از آن خود کردند.
کد خبر: ۲۳۴۸۹۷

به گزارش ورایتی، مراسم اعلام برندگان امسال انجمن نویسندگان آمریکا که 12 هزار عضو دارد، روز گذشته به طور همزمان در سنتری پلازا در لس آنجلس و هادسن تیه‌تر در نیویورک برگزار شد.

فیلم زندگی‌نامه‌ای «میلک» به کارگردانی گاس ون سنت با بازی شان پن در باره هاروی میلک سیاستمدار منحرف سان فرانسیسکویی است که از جدی‌ترین هواداران همجنس‌بازان در دهه 1970 بود و سال 1978 به قتل رسید.

لنس بلک فیلمنامه‌نویس «میلک» در بخش بهترین فیلمنامه غیراقتباسی با فیلمنامه‌نویسان فیلم‌های «پس از خواندن بسوزان»، «ویکی کریستینا بارسلونا»، «میهمان» و «کشتی‌گیر» رقابت می‌کرد. ‌

«میلیونر زاغه‌نشین» ساخته دنی بویل با اقتباس از رمان «پرسش و پاسخ» ویکاس سواراپ ساخته شده و درباره پسربچه‌ای زاغه‌نشین اهل بمبئی است که با حضور در یک نمایش تلویزیونی موفق فرصت میلیونر شدن را پیدا می‌کند.

فیلمنامه‌نویسان «مورد عجیب بنجامین باتن»، «شوالیه تاریکی»، «تردید» و «فراست / نیکسن» رقبای فوی در بخش بهترین فیلمنامه اقتباسی بودند. آری فولمن نیز برای مستند انیمیشن «والس با بشیر» برنده جایزه بهترین فیلمنامه مستند شد.

از آنجا که بسیاری از اعضای انجمن نویسندگان آمریکا عضو آکادمی علوم و هنرهای سینمایی نیز هستند، نامزدها و برندگان جوایز این انجمن برای نامزدی در اسکار و حتی موفقیت بختی بالا دارند.

گروه  ترجمه

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها