رسانه ملی - اعتماد عمومی

امروز دومین جشنواره خبر و برنامه های سیاسی سازمان صدا و سیما برگزار می شود.
کد خبر: ۲۰۸۷۴
بدون شک یکی از کارکردهای اصلی رسانه ، خبررسانی است و رسانه ای که فاقد این کارکرد باشد جامعیت خود را از دست می دهد و عملا به رسانه ای منفعل تبدیل می گردد اما تنها رعایت مولفه های مهمی که در خبررسانی مورد تاکید هستند در افزایش اعتماد عمومی به یک رسانه نقش جدی دارند. خوشبختانه در چند سال اخیر خبر در سازمان صدا و سیما به سوی جایگاه آرمانی خود نزدیک می شود و این حرکت بخوبی محسوس است : ایجاد شبکه خبر، تعدد و تنوع بخشهای خبری در شبکه های متعدد رادیو، تلویزیون و شبکه های استانی و تناسب آن با مخاطب ، استخدام شیوه های بدیع در خبررسانی ، به کارگیری ابزار نوین با شناخت صحیح کارکردی آنها و از همه مهمتر درک درست از ماهیت خبر و تلاش برای فضایی که مولفه های اصلی آن ایجاد امید، صداقت رسانه ای و پاسخگو کردن مسوولان است جلوه های اصلی این حرکت کیفی را تشکیل می دهد. مردم که از سویی مخاطبان و از سویی دیگر صاحبان اصلی رسانه هستند بخوبی این تفاوت های کیفی را در می یابند و در قضاوت های خود به آن اشاره می کنند؛ موضوعی که در نظرسنجی ها دیده می شود. کاربست همین نظام بازخوردی در سازمان صدا و سیما بویژه مدیریت های خبری و تولید سیاسی آن چشم انداز مثبتی را از تعامل رسانه - مخاطب ایجاد می کند، نکته ای که برخی بازیگران عرصه سیاست متاسفانه از آن بیم دارند.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها