فیلم بریتانیایی "مرد دیگر" ساخته ریچارد ایر پنجاه و ششمین جشنواره فیلم سن سباستین را افتتاح می‌کند که از 28 شهریور تا ششم مهر در اسپانیا برگزار می‌شود.
کد خبر: ۱۹۹۹۱۵

خبرگزاری فرانسه اعلام کرد فیلم جدید فیلمساز بریتانیایی با بازی لیام نیسن، آنتونیو باندراس، لورا لینی و رومولا گارای در بخش خارج از مسابقه جشنواره سن سباستین پخش می‌شود.

"مرد دیگر" داستان مردی است که به همسرش مشکوک است و می‌کوشد از قضیه سر درآورد. از دیگر فیلم‌های ایر 65 ساله می‌توان به فیلم زندگینامه‌ای "آیریس" 2001 درباره آیریس مرداک نویسنده و فیلسوف و فیلم "یادداشت‌هایی بر یک رسوایی" 2006 با بازی جودی دنچ و کیت بلانشت اشاره کرد.

فیلم آمریکایی "برادران بلوم" ساخته برایان جانسن درباره آخرین کلاهبرداری دو کلاهبردار حرفه‌ای نیز فیلم اختتامیه جشنواره سن سباستین امسال است. ریچل وایس، آدرین برودی و مارک روفالو در این فیلم بازی می‌کنند. جاناتان دمی فیلمساز آمریکایی ریاست هیئت داوران پنجاه و پنجمین دوره جشنواره سن سباستین را به عهده دارد.

دمی که سال 1991 برای فیلم سینمایی "سکوت بره‌ها" اسکار بهترین کارگردانی را برد، با تازه‌ترین فیلم خود "ریچل ازدواج می‌کند" در بخش خارج از مسابقه سن سباستین نیز حضور دارد. این فیلم با بازی آن هاتاوی و دبرا وینگر روز چهارشنبه اولین بار در دنیا در بخش مسابقه جشنواره ونیز پخش شد.

اسامی فیلم‌هایی که در این دوره سن سباستین برای جایزه صدف طلایی رقابت می‌کنند پیش از این اعلام شده که از آن جمله می‌توان به "جنوا" مایکل وینترباتم با بازی کالین فیرث و فیلم آمریکایی "رود یخزده" به کارگردانی کورتنی هانت اشاره کرد. فیلم اخیر درباره دو زن مستاصل جایزه بزرگ داوران بخش مسابقه داستانی ویژه فیلم‌های آمریکایی جشنواره ساندنس را برد.

"از من نترس" ساخته کریستیان لورینگ از دانمارک و یکی از پیشتازان جنبش دگما 95، "اسب دوپا" چهارمین فیلم سمیرا مخملباف، فیلم ژاپنی "قدم زنان" ساخته هیروکازو کوره ـ ادام، "جعبه پاندورا" به کارگردانی یسیم اوستااوغلو کارگردان ترک و درام احساسی "راه" خاویر فسر از اسپانیا دیگر فیلم‌های بخش مسابقه سن سباستین هستند.

"آواز گنجشک‌ها" مجید مجیدی نیز در بخش مرواریدهای زابالتگی در کنار فیلم‌های وودی آلن و برادران کوئن به نمایش درمی‌آید. مرور آثار ترنس دیویس فیلمساز بریتانیایی و سازنده فیلم‌هایی چون "صداهای دور، زندگی‌های آرام" و "روز طولانی به پایان می‌رسد" از دیگر بخش‌های جشنواره سن سباستین امسال است.

یک بخش مرور آثار به ماریو مونیچلی فیلمساز سرشناس ایتالیایی و یک بخش مرور نیز به سینمای نوآر ژاپن اختصاص دارد. پنجاه و ششمین جشنواره سن سباستین از 18 تا 27 سپتامبر امسال (28 شهریور تا ششم مهر) در اسپانیا برگزار می‌شود.

مهر

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها