همزمانی فردا، جمعه با آیین و جشن باستانی «شب یلدا» باعث شده است از مدتها پیش مسوولان شبکه یک به این فکر بیفتند که باکس فیلم عصر جمعه این روز را با یک فیلم مناسب پرکنند
کد خبر: ۱۵۶۹۳۵
و همین بهانه تولید فیلمی شده که آن را با اسم «هندوانه شب یلدا» خواهید دید.
کارگردان این فیلم سعید آقاخانی است و حضور بازیگرانی مثل امیر جعفری، سیامک انصاری، مریم امیرجلالی، رضا فیض نوروزی، محسن قاضیمرادی و مهران غفوریان نشان میدهد با یک فیلم کمدی و بامزه روبهرو خواهیم بود. بازیگران دیگر کار هم شهرام قائدی، حسین رفیعی، محسن تنابنده، امیر نوری و روشنک عجمیان هستند.
از قرار معلوم، نقشی که مهران غفوریان در آن بازی کرده، برای جواد رضویان در نظر گرفته شده بود؛ ولی حضور او در سریال شبانه «چارخونه» باعث شده که گروه تولید این فیلم به سراغ بازیگر پرحاشیهای مثل غفوریان بروند که مدتهاست در تلویزیون ظاهر نشده است.
هندوانه شب یلدا داستان هندوانهای است که در شب یلدا به دست آدمهای مختلف میافتد و حضورش در زندگی آنها حوادث و اتفاقات مختلفی را رقم میزند. داستان هم از جایی شروع میشود که هندوانه فروشی همه هندوانههایش را میفروشد. ولی یک هندوانه خیلی بزرگ باقی میماند.
مردی برای خریدن هندوانه به سراغ او میآید، ولی چون پول کافی ندارد، دست خالی برمیگردد. پس از او پیرمردی هندوانه را میخرد و به خانه میبرد، ولی در خانه با همسرش دعوا میکند و از شدت عصبانیت هندوانه را از پنجره به بیرون پرتاب میکند و این آغاز قصه پرماجرای جناب هندوانه است.
از ویژگیهای این فیلم تلویزیونی این بود که در طول مدت تولید، هیچ خبر و عکس قابل توجهی در اختیار مطبوعات قرار ندادند و در تک و توک خبرهای منتشر شده هم از محمدرضا فاضلی به عنوان تهیهکننده کار نام برده میشد، در حالی که خبرهای غیررسمی از حضور اصغر فرهادی به عنوان تهیهکننده و همچنین نویسنده فیلمنامه کار خبر میداد، اما خیری که دیروز از سوی معاونت سیما منتشر شده، حضور فرهادی را به عنوان تهیهکننده تایید کرد.
به گزارش روابط عمومی سیما، به جز این فیلم و همزمان با فرارسیدن عید سعید قربان و شب یلدا، شبکههای سیما فیلمهای تلویزیونی و سینمایی هدیه نهایی، تاکسی 9211، برادری، دونده، زندگی دیوید گیل، مترجم و دزدان دریایی کارائیب 3 برای پخش در تعطیلی آخر هفته در نظر گرفتهاند.

هدیه نهایی

فیلم سینمایی «هدیه نهایی»، فردا ساعت 18 از شبکه 2 سیما روی آنتن میرود. این فیلم را میشل ساج بل در سال 2006 ساخته است. در این فیلم جیمز گارنر و درو فولر بازی کردهاند. داستان این فیلم درباره جوانی به نام جیسون است که پدرش را در سنین کودکی از دست داده و اکنون به وقت گذرانی مشغول است. رد استیون، پدر بزرگ جیسون که پیرمردی بسیار ثروتمند است، تصمیم میگیرد تغییری در وضعیت زندگی نوه خود به وجود آورد. به همین دلیل تصمیم میگیرد تمام اموال و داراییهای خود را پس از مرگ به عنوان ارثیه به جیسون بسپارد که البته شرایطی هم برای آن قائل میشود.

برادری

فیلم سینمایی «برادری» ساخته مارتین ریت نیز فردا ساعت 30/10 از شبکه 3 سیما پخش میشود.
داستان این فیلم درباره رهبر یک گروه مافیایی است که پس از اینکه متوجه میشود پدرزن برادرش افراد وی را لو داده و باعث مرگ آنها شده، او را میکشد. افراد گروه مقابل به برادر کوچک ماموریت کشتن او را میدهند بدون آنکه برادر کوچکتر بداند که دستور قتل برادر بزرگ را دارد. دو برادر با هم روبهرو میشوند و این بهترین فرصت است تا حسابها تسویه شود. کرک داگلاس، الکس کوردو ایرنه پاپاس در این فیلم بازی دارند. فیلم سینمایی برادری محصول سال 1968 امریکاست.

دونده

علاقهمندان حرفهای سینما میتوانند در برنامه صدفیلم، فیلم «دونده» ساخته امیر نادری را نظارهگر باشند. این فیلم ساعت 30/22 از شبکه 3 سیما پخش میشود. دونده داستان سادهای دارد. امیر نوجوان تنهایی است که سودای مهاجرت به آن سوی آبهای دریای جنوب را در سر میپرورد. او با جستجوی آشغالها و جمعآوری و فروش بطریهای خالی، فروش آب یخ، واکس زدن کفش فرنگیها و کارهایی از این قبیل، زندگی میگذراند و بتدریج در مییابد راه آگاهی، آموختن است، به این منظور به کلاس شبانه میرود و در فرا گرفتن حروف الفبا تلاش میکند. مجید نیرومند، موسی ترکیزاده و علیرضا غلامزاده در این فیلم به ایفای نقش پرداختهاند.

زندگی دیوید گیل

همچنین فیلم سینمایی «زندگی دیوید گیل» ساعت 30/20 فردا در قالب برنامه سینما چهار روی آنتن میرود.
این فیلم سال 2003 به کارگردانی آلن پارکر و با حضور کیت وینسلت و کوین اسپیسی ساخته شده است.
فیلم اعتراضی به سیستم قضایی امریکاست: دیوید گیل پروفسور فلسفه و استاد دانشگاه و از مخالفان بیعدالتی دادگاههای امریکا، با اتهام قتل همکارش کنستانس هاروی قرار است پس از 6 سال، 4 روز دیگر اعدام شود. پیش از اعدام، او در ازای گرفتن نیم میلیون دلار حاضر به مصاحبه با خبرنگاری به نام بیتسی بلوم میشود. بیتسی نیز سوابق درج گزارشهایی علیه سیستم قضایی تگزاس دارد و دیوید در مصاحبه با او شروع به گفتن شرح حالش میکند و خود را بیگناه معرفی میکند. او معتقد است یک نوار ویدیویی وجود دارد که بیگناهی او را اثبات میکند.
فیلم سینمایی زندگی دیوید گیل به نویسندگی چارز رندولف محصول مشترک آلمان و امریکاست.
فیلم سینمایی مترجم با بازی نیکول کیدمن و شون پن جمعه ساعت 40 دقیقه بامداد روی آنتن میرود.

دزدان دریایی کارائیب 3

علاوه بر این شبکه تهران ساعت 30/13 فردا فیلم سینمایی «دزدان دریایی کارائیب3» را برای پخش در نظر گرفته است.
«دزدان دریایی کارائیب 3» مانند قسمتهای قبلی این فیلم داستانی پرفراز و نشیب و دیدنی را روایت میکند. الیزابت سوآن، به همراه کاپیتان باربوسا به مقر فرماندهی یکی از روسای دزدان دریایی به نام کاپیتان سائو میروند تا ویل ترنر، نامزد سوان را که در دست کاپیتان سائو اسیر است آزاد کنند و از او بخواهند در انجمن برادری شرکت کند.
جانی دپ و اورلاندو بلوم در فیلم سینمایی دزدان دریایی کارائیب 3 محصول سال 2007 امریکا به ایفای نقش پرداختهاند.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها