در حالی که کمتر از 2 ماه به آغاز ماه محرم مانده ، چند روزی است که مجموعه مناسبتی شبکه یک سیما با حال و هوای این مناسبت مذهبی به کارگردانی جواد مزدآبادی جلوی دوربین رفته است.
کد خبر: ۱۵۴۰۱۵

به گزارش خبرنگار ما، این سریال در 13 قسمت 50 دقیقه ای تولید می شود و بازیگر نقش اولش پولاد کیمیایی است تا به این ترتیب ، فرزند کارگردان بنام و پرحاشیه سینمای ایران مسعود کیمیایی برای اولین بار جلوی دوربین تلویزیون حاضر شده باشد.
بازیگران دیگر کار هم لیلا اوتادی ، سیاوش طهمورث ، عبدالرضا اکبری ، حبیب دهقان نسب ، شهرام عبدلی ، سولماز غنی ، پوراندخت مهیمن ، مهدی فقیه ، حشمت آرمیده ، فریده دریامج ، سیروس میمنت ، سالومه شاهرخی و... هستند.
داستان سریال با توجه به زمان پخش آن در ماه محرم اتفاق می افتد و برای همین سعید نعمت الله به عنوان فیلمنامه نویس تلاش کرده مفاهیمی چون امر به معروف و نهی از منکر، ایثار، فداکاری و موضوعات مرتبط دیگر را در قصه اش بگنجاند.
برای همین «خونمردگی» به جریان خونخواهی یک برادر می پردازد. اسم شخصیت اصلی قصه که پولاد کیمیایی نقشش را بازی می کند، رسول است. او ورزشکار جهانی است که برای مسابقات قهرمانی به خارج از کشور رفته ، ولی چون حریفش اسرائیلی از کار درمی آید، از این مسابقه انصراف می دهد و به ایران برمی گردد. اما هنوز خستگی سفر از تنش درنرفته که به او خبر می دهند برادرش به طرز مشکوکی به قتل رسیده است.
او درصدد برمی آید به راز قتل برادرش پی ببرد و حساب قاتل را کف دستش بگذارد که در این راه با حوادث ریز و درشت زیادی برخورد می کند. در پیگیری این حادثه ، با زنی به نام فرشته آشنا و در ادامه ، مجبور به انجام کارهایی می شود که خیلی باب میلش نیست .نقش فرشته را لیلا اوتادی بازی می کند. رسول ، نامزدی به اسم فائزه هم دارد که نقشش را سولماز غنی بازی می کند. حشمت آرمیده و فریده دریامج نقش پدر و مادرش را بازی می کنند و شهرام عبدلی هم برادرش طاهاست.
نقش مادر رسول و خواهرش مریم را پوراندخت مهیمن و شهره سلطانی ایفاء می کنند. سیاوش طهمورث را در نقش «فروتن» (مربی رسول) می بینیم و حبیب دهقان نسب را که در این سریال ، سردسته باند خلافکارهاست ، با اسم شاهرخ خواهید شناخت.
عبدالرضا اکبری هم در نقش سرگرد اعتماد ظاهر می شود. مهدی فقیه نقش بابا الفت ، خادم هیات ورزشکاران را بازی می کند که رسول در ایام محرم در آنجا عزاداری می کند. سیروس میمنت ، داماد خانواده رسول است و سالومه شاهرخی (الهام) همسر برادرش رحیم است که قتل مشکوکش ، موتور قصه را راه می اندازد.
لوکیشن های اصلی «خونمردگی» در تهران و استان های شمالی کشور است و گروه تولید در حال حاضر مشغول تصویربرداری سکانس های ابتدایی قسمت اول در فرودگاه امام خمینی (ره) هستند. تدوین همزمان این اثر به دست خشایار موحدیان انجام می شود تا کار هر چه زودتر برای پخش در ماه محرم آماده شود. علیرضا افخمی هم به عنوان ناظر کیفی با این مجموعه همکاری می کند.
دیگر عوامل و دست اندرکاران این سریال عبارتند از: مدیرتولید: سیدحسین یعقوبی ، مدیر تصویربرداری: حمید احمدی ، طراح صحنه و لباس: ایرج ملکی ، برنامه ریز: احمد کاوری ، دستیار اول کارگردان: حبیب قلی زاده ، صدابردار: مجتبی برهانی ، مشاور فیلمنامه: دکتر محمد شجاعی ، نور: محمد نداف ، طراح گریم: بابک شعاعی ، مدیر تدارکات: علی محمودی ، منشی صحنه: شهره فهیمی ، دستیار دوم کارگردان: سعید سعیدپور، جلوه های ویژه : محسن روزبهانی ، عکاس: حمیدرضا کشانی ، مدیر مالی: وحید صالحی ، مجری طرح: موسسه فرهنگی هنری وصف صبا.
«خونمردگی» از تولیدات گروه فیلم و سریال شبکه یک سیماست و تهیه کنندگی آن را محمدرضا شفیعی به عهده دارد.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها