گزارش «جام‌جم» از نشست رسانه‌ای سومین دوره جشنواره نمایش عروسکی تلویزیونی کودک

در مسیر هویت‌سازی برای کودک

محمدصادق باطنی، رئیس مرکز کودک و نوجوان سیما و رئیس شورای سیاستگذاری سومین دوره جشنواره نمایش عروسکی تلویزیونی کودک «عروسک‌خونه» گفت: تحقق زیست‌بوم تولید و مصرف محتوا و هویت‌سازی کودک، هدف بزرگ ما در رسانه‌ملی است.
محمدصادق باطنی، رئیس مرکز کودک و نوجوان سیما و رئیس شورای سیاستگذاری سومین دوره جشنواره نمایش عروسکی تلویزیونی کودک «عروسک‌خونه» گفت: تحقق زیست‌بوم تولید و مصرف محتوا و هویت‌سازی کودک، هدف بزرگ ما در رسانه‌ملی است.
کد خبر: ۱۵۰۴۳۹۷
نویسنده رسول شمالی ورزنده - گروه رسانه
 
به گزارش خبرنگار جام‌جم، نشست رسانه‌ای سومین دوره جشنواره نمایش عروسکی تلویزیونی کودک عروسک‌خونه بعدازظهر شنبه ۲۷ اردیبهشت با حضورمحمدصادق باطنی،رئیس مرکز کودک ونوجوان سیما ورئیس شورای سیاستگذاری جشنواره نمایش عروسکی تلویزیونی کودک و همچنین نمایندگان حوزه هنری، شهرداری تهران، انجمن تئاتر نمایشگران عروسکی و اصحاب رسانه در سالن کنفرانس مرکز فرهنگی کارستان بهارستان برگزار شد. 
   
بازارپردازی عروسک‌های شناخته‌شده تلویزیون 
محمدصادق باطنی، رئیس مرکز کودک و نوجوان سیما در این نشست رسانه‌ای با بیان این مطلب که هدف بزرگ ما تحقق زیست‌بوم تولید و مصرف محتوای باکیفیت برنامه‌های کودک و نیز هویت‌سازی برای کودک است، گفت: خوشبختانه در دوره سوم جشنواره نمایش عروسکی تلویزیونی کودک‌ عروسک‌خونه، شاهد آثار باکیفیتی هستیم که رشد چشمگیری داشته و امسال در این دوره از جشنواره سطح تولیدات از نظر تعداد و کیفیت بسیار خوب بود و شاهد برگزاری اولین استارتاپ ویژند تئاتر عروسکی بودیم.وی با اشاره به این‌که ۲۰ نفر از منتخبین نهایی این جشنواره به مرحله پایانی که خرداد برگزار می‌شود، راه پیدا می‌کنند، افزود: آیین اختتامیه هم در شهریور و پس از ایام ماه محرم و صفر برگزار می‌شود که به نفرات برگزیده، جوایز اهدا خواهد شد. 
رئیس شورای سیاستگذاری جشنواره نمایش عروسکی تلویزیونی کودک با اعلام این مطلب که ما به‌دنبال ایجاد یک زیست‌بوم تولید و مصرف محتوا برای کودک هستیم، گفت: صداوسیما آمادگی لازم را دارد که در کنار حمایت‌هایی که انجام می‌دهد، در جهت ترویج ظرفیت‌های تئاتر عروسکی و نمایش‌های کودک در سراسر کشور در کنارشان باشد و از آنها حمایت کند.وی خاطرنشان کرد: همه تلاش ما این است که یک رویکرد چشمگیر در تئاتر کودک داشته باشیم و ان‌شاءالله این روند در سینمای کودک هم اتفاق بیفتد و در این حوزه هم به رشد و پیشرفت دست پیدا کنیم. 
رئیس مرکز کودک و نوجوان سیما در بخش دیگری از صحبت‌هایش با بیان این‌که ما به‌دنبال تولید محتوای سالم مبتنی‌ بر فرهنگ ایرانی- اسلامی هستیم، گفت: یکی از آرزوهای دیرینه در بحث محصولات تولیدی نمایش‌های عروسکی، بازارپردازی برخی از شخصیت‌های مهم و ویژند عروسکی بود که الحمدلله این امر امسال محقق شد، کاری که مدت‌ها بود انجام نشده بود حدود یک سال است که به‌طور جدی در صداوسیما در این زمینه سخت تلاش کردیم که براساس تاکید رئیس سازمان صداوسیما این مهم انجام شود و به دنبال این موضوع پنج قرارداد درمورد کاراکترها و شخصیت‌های عروسکی که بزودی خبر نهایی آن منتشر می‌شود، تنظیم‌ شد. امیدواریم بزودی مقدمات کار فراهم شود و این شخصیت‌های مطرح عروسکی در صحنه‌های مختلف کشور دیده شوند و این موضوع را امسال به طور جدی در صداوسیما دنبال 
خواهیم کرد.باطنی همچنین با اشاره به تمرکز مرکز کودک و نوجوان سیما بر همکاری بیشتر با نهادهای مختلف فرهنگی - هنری کشور در حوزه کودک گفت: ما امیدواریم این همکاری‌ها بیشتر و بهتر صورت گیرد و باید اذعان کنم جشنواره نمایش عروسکی تلویزیونی کودک عروسک‌خونه در واقع یک جشنواره پیشگام‌ برای زیست‌بوم تئاتر کودک است. ‌
   
جشنواره سوم‌ نمایش عروسکی تلویزیونی کودک با رویکرد آموزشی 
علی خواجه، دبیر سومین دوره جشنواره نمایش عروسکی تلویزیونی کودک در این نشست با عنوان این مطلب که ۱۱۲ گروه نمایشی، آثاری به دبیرخانه این جشنواره ارسال کرده‌اند، گفت: از ۱۸ استان کشور ارسال آثار داشتیم که آثار ۳۵ گروه انتخاب شد و از میان آنها ۲۹ گروه برگزیده شدند؛ از کشورهای عراق، عربستان و گرجستان هم آثاری داشتیم. وی افزود: از حوالی خرداد تا اوایل تیر، نمایش‌های منتخب ضبط تلویزیونی می‌شود و شهریورماه از شبکه کودک پخش خواهد شد.دبیر جشنواره نمایش عروسکی تلویزیونی کودک همچنین گفت: این جشنواره تلویزیونی در ابتدای راه است، توانسته آثار خوبی را ارائه کند و امیدواریم که تاثیرگذاری جدی در برنامه‌های تلویزیونی عروسکی داشته باشد.
   
کار تاثیرگذار رسانه‌ملی در جشنواره عروسک‌خونه 
محجوب، نماینده حوزه هنری هم در این نشست ضمن قدردانی از تلاش‌های صداوسیما در حمایت از آثار تولیدی در حوزه کودک گفت: تلاش ما این است که تئأتر عروسکی را به خانه‌های مردم بیاوریم با فاصله کوتاه و در این راه رسانه‌ملی می‌تواند بسیار کمک کند. امیدواریم که این امر با مشارکت و همکاری سازمان صداوسیما محقق شود. 
نماینده حوزه هنری همچنین گفت: اگرچه در تولید آثار برای کودک در وضعیت خوبی هستیم اما در مصرف آثار تولیدی هنوز به حد مطلوب نرسیده‌ایم و نتوانسته‌ایم یک سبد مصرف خوب برای کودک فراهم کنیم. بایستی این مهم انجام شود؛ چراکه سبد مصرف کودک ما خیلی مهم است و باید به آن توجه کنیم.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
در رستوران انتخاب شدم

علی‌امین حسنی، بازیگر نقش بهروز در سریال پایتخت در گفت‌وگو با «جام‌جم» از خاطرات حضورش در این سریال می‌گوید

در رستوران انتخاب شدم

نیازمندی ها