خاطرات کاغذی

خروس

خاطرات کاغذی

گل‌ها و درختان

فصل بهار بود و گل‌ها و درختان در نهایت طراوت و شادابی به‌سر می‌بردند؛ در‌این میان، کنده توخالی درختی به عشق و علاقه دو درخت جوان حسادت کرده و درخت سرسبز را به مبارزه‌ای طلبید که پیشاپیش نتیجه‌اش مشخص بود.
کد خبر: ۱۴۷۶۹۸۰
نویسنده مریم فلاح

کنده پیر که گرفتار آتش حسادت بود از سر خشم تصمیم گرفت با برافروختن آتش تلافی کند. در‌حالی که گیاهان و حیوانات سعی می‌کردند آتش را خاموش کنند، پرندگان با سوراخ‌کردن ابر‌ها و بارش باران، آتش را خاموش کردند، البته کنده با گرفتار‌شدن در شعله‌های آتش تبدیل به خاکستر شد.

در پایان، شور و نشاط زندگی دوباره در جنگل برقرار شد و درخت جوان که خواهان درخت زیبا بود به خواستگاری او رفته و با حضور گل‌ها و درختان مجلس بزمی برقرار شد، در‌حالی که رنگین‌کمانی زیبا در پس‌زمینه این جشن شکل می‌گرفت.

از ویژگی‌های عمده گل‌ها و درختان استفاده از رنگ‌های متنوع و هم‌چنین بکارگیری موسیقی کلاسیک، شامل آثاری از مندلسون، روسینی و شوبرت است. 

«گل‌ها و درختان»، (با‌عنوان انگلیسی: Flowers and Trees) محصول ۱۹۳۲ والت‌دیزنی است که به کارگردانی برت گیلت تولید شد. سال ۱۹۳۲ زمانی است که اولین دوربین سه‌نواری تکنیکالر تکمیل شد.

هیچ انیماتوری علاقه‌ای به آزمایش آن نداشت تا این‌که سرانجام، والت دیزنی پذیرفت که آن را به‌عنوان آزمایشی روی انیمیشن گل‌ها و درختان که به‌شکل سیاه‌و‌سفید در‌حال تولید بود، امتحان کند.

این انیمیشن رنگی باعث شد که تولید با بودجه بیش‌از‌حد تمام شود و به‌طور بالقوه دیزنی را از‌نظر مالی ضعیف کند، اما نتیجه کار آن‌قدر محبوب شد که سود آن، بودجه صرف‌شده را جبران کرد.

این اثر، اولین انیمیشنی بود که در پنجمین دوره اسکار در سال ۱۹۳۲ برنده جایزه اسکار شد. 

سال ۲۰۲۱، این فیلم برای نگهداری در فهرست ملی فیلم ایالات متحده توسط کتابخانه کنگره انتخاب شد که از نظر فرهنگی، تاریخی و زیبایی‌شناختی، نکته مهمی محسوب می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها