رازهای یک غریبه

مجموعه تلویزیونی «غریبه» به کارگردانی سروش محمد‌زاده که این شب‌ها مهمان خانه‌های مردم از دریچه شبکه سه سیماست، درامی خانوادگی و عاشقانه، در عین حال با حال و هوای پلیسی و امنیتی است که همزمان با پرداختن به چند موضوع سعی دارد فضای اکشنی را برای مخاطبان تلویزیون خلق کند.
کد خبر: ۱۴۷۲۵۹۰
نویسنده رسول شمالی‌ورزنده - روزنامه‌نگار
 
درهمین راستا گاهی با افت‌وخیز روبه‌روست اما آنچه کارگردان این مجموعه بیشتربه‌دنبال آن بوده، پرداختن به معضل تحریم دارویی و ساخت داروهای خاص به‌دست پزشکان متخصص و حاذق ایرانی است که به‌خوبی از پس آن برآمده است.
 
همراهی پلیس با پزشکی نخبه
ماجرای غریبه بیشتر حول محور پزشکی و داروسازی می‌چرخد و اگرچه در قسمت‌هایی شاهد اتفاقاتی متفاوت از خط اصلی قصه هستیم،ولی مسیرمجموعه غریبه بازتابی ازماجرای پزشک جوانی به‌نام«دکتر سماواتی»است که حمیدگودرزی ایفاگر نقش آن است.او داروی ضد‌بیماری خاصی را کشف می‌کند و در پی ثبت و به‌ثمر نشستن داروی خود است. در این‌حین به ناگاه طرح تولید این دارو و تجهیزات تولید آن توسط افرادی ناشناس به سرقت می‌رود و پای پلیس به این قصه باز می‌شود.همزمان با ماجرای دکتر سماواتی، قصه وارد فضای دیگری می‌شود و روایت داستان غریبه به چند سال قبل باز می‌گردد.این بخش از روایت درباره قصه شیرین زندگی دکتر سماواتی است که زندگی آرامی را در کنار همسرش «تلما» و فرزندش «صبا» دارد. دریک مسافرت به شمال کشور، اتفاق عجیبی برای آنهارخ می‌دهد و او فکرمی‌کند دراین حادثه همسرش که ازقایق به رودخانه افتاده، غرق شده است. پس از گذشت سه سال، دکتر می‌خواهد زندگی جدیدی آغاز و با دختر‌عمویش ازدواج کند اما درباره مرگ همسرش دچار تردید می‌شود... از سوی دیگر «سینا »، پلیس و کارآگاه جوان قصه غریبه که ایفای نقش آن را  پژمان بازغی برعهده دارد، وارد پرونده امنیتی و پلیسی دکتر سماواتی شده و قرار است از جان این نخبه کشور در مقابل تبهکاران و تروریست‌ها حراست و محافظت کند.این شخصیت به‌دنبال تبهکاران وسارقان طرح و تجهیزات داروست. درهمین راستا«سینا» پلیس جوان هم خود گرفتار ماجراهایی است که برجسته‌ترین آن قصه علاقمندی‌اش به دختری به‌نام «راحله»است. این نقش را محیا دهقانی بازی می‌کند. 
 
چند روایت و یک قصه
اگرچه سینا در کوران حوادث به‌عنوان یک پلیس وظیفه‌شناس درمسیر پلیسی این مجموعه قرار داردامامخاطبان شاهد فضایی عاشقانه نیز در این قصه هستند که قدری از موضوع اصلی داستان فاصله دارد و ممکن است این تفاوت‌های روایتی برای عده‌‌ای خوشایند باشد و عده‌ای را نیزازروایت اصلی دور کند. به هر روی چیزی که شاکله اصلی ماجرای مجموعه غریبه را همچنان محکم و استوار نگه داشته است همان پرداختن به داستان یک نخبه ایرانی است که تمام تلاش خود را معطوف به کشف یک داروی خاص کرده است و با وجود مشکلات و گرفتاری‌هایی که در مسیر زندگی خانوادگی و کاری‌اش روی می‌دهد، تلاش را رها نمی‌کند و با تمام توان در این مسیر گام بر‌می‌دارد. 
 
انتظار برای کشف معماها
به هرحال آنچه که تا کنون از پخش مجموعه غریبه در قاب تلویزیون شاهد بودیم، همزمان با پرداختن به چند موضوع در داستان اصلی توانسته جذابیت خود را برای مخاطبان حفظ کند.به‌نظر می‌رسد که کارگردان و تهیه‌کننده مجموعه تلویزیونی بر این باور هستند که بیننده‌های تلویزیون را فقط با یک ماجرا همراه نکنند و همزمان با موضوع داستان دکتر سماواتی به حاشیه‌هایی هم بپردازند که می‌تواند برای مخاطبان شیرین و دیدنی باشد.به همین منظور همزمان به سراغ روایت قصه‌هایی رفته‌اند که هم همراه با اصل ماجرای غریبه باشد و هم این‌که مجموعه را از حالت یکنواختی خارج کند.یقینا هم در ادامه پخش این مجموعه، فضاهای متفاوت و پرماجرایی از داستان غریبه  را شاهد خواهیم بود، از خانه بهشت گرفته تا دکتر سماواتی و همچنین از ماجرای سینا و راحله تا قصه تلما، صبا و... همه‌و‌همه این ماجراها در آینده مجموعه تلویزیونی  خود را ملموس‌تر نشان می‌دهند که اثر را برای مخاطبان جذاب‌تر و دیدنی‌تر می‌کند؛ بنابراین باید تا آخر پخش، منتظر ماند تا به رازها و معماهای غریبه پی برد.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها