خاطرات کاغذی

مداد سحرآمیز

«آهای بچه‌ها/ بیاید پیش ما/ نقاشی کنیم با کمک شما/ نقش‌های قشنگ/ هرکدوم یه رنگ/ چشم چشم دو ابرو/ دماغ و دهن یه گردو/ بعد رنگش کنیم/ رنگ‌های قشنگ/ آبی و قرمز/ میشه رنگارنگ/ می‌تونیم اون‌ها را بزنیم به دیوار/ یا اون‌ها را کادو کنیم/ بدیم به مامان».
کد خبر: ۱۴۶۵۳۷۱
نویسنده مریم فلاح - نویسنده و پژوهشگر

با پایان تیتراژ برنامه که همراه با موسیقی ریتمیک و انرژی‌بخش بود، مداد کمرنگی با پوشش رنگ آبی، جلو پرده نمایش قرمز رنگی ظاهر می‌شد و شروع می‌کرد به چاق سلامتی و تعریف لطیفه برای بچه‌ها، بعد ببر و شاید هم گربه چاق نارنجی رنگی به نام آنیبال که نقش ببر رو بدنش بود اعلام می‌کرد که قرار است امروز کشیدن نقاشی چه چیزی را به بچه‌ها آموزش دهد. این مجموعه کارتونی کاملا جنبه آموزشی داشت. مثلا آموزش ترسیم حالات متفاوت چهره انسان هنگام احساساتی مانند غم، خشم، ترس، تعجب و... یا مواردی مثل چگونگی رعایت انواع پرسپکتیو در نقاشی.

«مداد سحرآمیز» (با عنوان اسپانیایی: El Lápiz Mágico) به معنی «مداد جادویی» محصول کشور اسپانیا بود، به کارگردانی مائورو نووُآ مِنِسِس که در شرکت تکنی ویژوال تولید شده بود. این مجموعه کارتونی طی ۱۰۴ قسمت پنج دقیقه‌ای، یک دوره بلند‌مدت رایگان آموزش نقاشی برای کودکان و نوجوانان محسوب می‌شد.

جهت مشاهده اینجا کلیک کنید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها