چهارمین سالگرد شهادت سردار قاسم سلیمانی از مرکز کرمان 
در گفتگو با سردبیر «عصر مقاومت» رادیومقاومت عنوان شد 

چهارمین سالگرد شهادت سردار قاسم سلیمانی از مرکز کرمان 

نسل پنجمی‌ها گوش به زنگ

رادیو مقاومت با مشارکت معاونت آموزش ابتدایی وزارت آموزش‌وپرورش دهه عهد با حاج‌قاسم را در مدارس ابتدایی کشور برگزار می‌کند.
کد خبر: ۱۴۳۷۴۳۹

به گزارش جام‌جم، یکی از وجوه تفاوت‌های رادیو مقاومت با سنوات قبل این است که در سه سال گذشته این شبکه مقاومت فلسطین را به‌صورت بخشی از محور مقاومت در ذیل محور‌های برنامه‌سازی خود قرار می‌داد، اما امسال، قیام ملت فلسطین و نقش آن در اتحادبخشی به امت اسلامی جهت مقاومت بر ضد استکبار و صهیونیسم، بخش مهمی از محتوای این شبکه رادیویی که با شعار «گفتمان مقاومت و مکتب شهید سلیمانی» فعالیت می‌کند را در بر می‌گیرد. رضا کوچک‌زاده تهمتن، مدیر این رادیوی فصلی در معاونت صدا از هم‌افزایی جدید در این شبکه خبر داد.

کوچک‌زاده بیان کرد: طبیعتا، موضوع فلسطین، آرمان‌های مترتب بر آن و پیروزی‌ها و اتفاقات کنونی آن، همچنین مقابله با جنایت‌های جنگی آمریکا و رژیم‌صهیونیستی در چارچوب کلان گفتمان مقاومت اسلامی که از انقلاب اسلامی ساطع شده مورد مداقه قرار می‌گیرد. البته پرداخت به مکتب شهید سلیمانی و تبیین ابعاد مختلف این مکتب همچنان دال مرکزی رادیو مقاومت را تشکیل می‌دهد، اما طبعا با توجه به روزآمد بودن تحولات فلسطین و پیش‌بینی‌ناپذیری اتفاقات آینده عمدتا از دریچه تحولات کنونی تبیین صورت گرفته و این مسیر ادامه دارد.

در این میان، گام موفق این موج رادیویی که به‌صورت مناسبتی فعالیت دارد و در بازه زمانی ۱۵ آبان تا پایان دی‌ماه به سمع مخاطبان می‌رسد، تلاش برای هم‌افزایی در محتوای تولیدشده‌ای است که براساس سند بالادستی و چشم‌انداز مقاومت در مکتب شهید سلیمانی تعریف شده و از آنجا که تربیت نسل مقاومتی یکی از مهم‌ترین و درعین‌حال حساس‌ترین رسالت بدنه آموزشی کشور و البته رسانه است، به گفته مدیر رادیو مقاومت، این شبکه در چهارمین سال فعالیت خود در حرکتی مبتنی بر جهاد تبیین با مشارکت و همراهی معاونت آموزش ابتدایی وزارت آموزش‌وپرورش اقدام به برگزاری صبحگاه مقاومت در مدارس کل کشور کرده است.

مدیر رادیو مقاومت ادامه داد: به‌منظور حضور نسل پنجمی‌ها و معلمان و زحمتکشان این نسل هوشمند در انقلاب اسلامی، ۱۰ مدرسه به‌صورت پیش‌فرض در استان تهران انتخاب شد که از تاریخ ۲ لغایت ۱۳ دی همزمان با سالروز شهادت سردار دل‌ها حاج‌قاسم سلیمانی از ساعت ۷ و ۳۰ دقیقه صبح، صبحگاه مقاومت اجرا خواهد شد که این برنامه همزمان از رادیو مقاومت به‌صورت زنده و مستقیم پخش می‌شود و به‌طور همزمان در مدارس ابتدایی سراسر کشور نیز اجرایی خواهد شد.

وی نام برخی مدارسی که پایه اجرای این طرح قرار گرفتند را عنوان کرد و گفت: مدرسه دخترانه شاهد راضیه، مدرسه دخترانه حضرت‌زینب (س)، مدرسه پسرانه قدس، مدرسه پسرانه شاهد شهید دهقان، مدرسه پسرانه شهید تهرانی‌مقدم و چند مدرسه دیگر ازجمله دبستان‌های تعیین‌شده برای اجرای طرح مشترک صبحگاه مقاومت در مدارس کشور هستند.

کوچک‌زاده معتقد است: حضور نسل پنجمی‌ها در ساحت مقاومت و ایجاد فرصت فعالیت در مکتب شهید سلیمانی برای رسیدن به بصیرت و شناخت انقلابی نیازمند آموزش همراه با میدان‌دادن به فرزندانی است که مرد میدان آینده این نظام را تشکیل می‌دهند.

علاقه‌مندان می‌توانند رادیو مقاومت را روی موج FM ردیف ۵/۹۵ مگاهرتز و برنامه کاربردی ایرانصدا بشنوند و نظرات خود را از طریق سامانه پیامکی ۳۰۰۰۰۹۵۵ و شماره تماس ۲۲۶۵۲۲۸۵ در میان بگذارند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها