خاطرات کاغذی

ببینید | ماهیگیر بزرگ

ماهیگیر بزرگ، مصمم به انجام هر کاری بود و با دوستش «خوابالو» که کرم خاکی بود ماجرا‌های سرگرم کننده‌ای داشتند. کرم خاکی که در زیرزمین زندگی می‌کرد با شنیدن صدای ماهیگیر از پیجرش، سریعا آماده شده و مثل دو رفیق شفیق به ماهیگیری می‌رفتند.
کد خبر: ۱۴۳۰۰۷۶
نویسنده مریم فلاح - نویسنده و پژوهشگر

ماهیگیر بزرگ

حتی زمستان که فصل دلگیری برای ماهگیر بود از طریق آکواریوم همسایه، انداختن ماهی یخ زده در وان حمام و... این تفریح دو نفره را ترک نمی‌کردند. یادتان هست در یک زمستانی ماهیگیر با دیدن ماهی بزرگ به منقار کلاغی که روی درخت نشسته بود چه نقشه‌ها کشید و در آخر با حقه قدیمی وسوسه کردن کلاغ به آواز خواندن، ماهی را به چنگ آورد. یکی از لحظات بامزه این کارتون هم شطرنج بازی کرد ماهگیر و «خوابالو» بود.

مهره‌های آن‌ها مجسمه‌هایی یک شکل از ماهگیر و کرم خاکی بود واگر کرم کیش و مات می‌کرد ماهیگیر با این منطق که هیچ وقت ماهی نمی‌تواند ماهگیر را شکست دهد، خود را برنده اعلام می‌کرد!

ماهیگیربزرگ، (با نام اصلی: A nagy ho-ho-horgász) و (نام انگلیسی:Ho-ho-fisherman) مجموعه کارتونی مجارستانی به کارگردانی مشترک «آتیلا دارگای» و «ژوزا فوزیسی» است؛ که فصل اول آن سال ۱۹۸۲ و فصل دوم ۱۹۸۸ ساخته شد.«ایستوان چسوکاش» و «فرنس ساجدیک» نویسندگی داستان‌ها را برعهده داشتند.

جهت مشاهده فیلم اینجا کلیک کنید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها