با «بگو بخند» عاشق شعر طنز شدم
گفت‌وگوی «جام‌جم» با نعیمه نظام دوست، داور برنامه

با «بگو بخند» عاشق شعر طنز شدم

کمتر کسی است که اجرای امیرحسین مدرس در برنامه‌ نیمرخ و صدای او را در تیتراژ سریال متهم گریخت به کارگردانی رضا عطاران که در ماه رمضان پخش می‌شد، فراموش کرده و اسم این هنرمند را در یکی از عرصه‌های هنری ندیده باشد.
کمتر کسی است که اجرای امیرحسین مدرس در برنامه‌ نیمرخ و صدای او را در تیتراژ سریال متهم گریخت به کارگردانی رضا عطاران که در ماه رمضان پخش می‌شد، فراموش کرده و اسم این هنرمند را در یکی از عرصه‌های هنری ندیده باشد.
کد خبر: ۱۴۰۹۷۰۱

مدرس یکی از افرادی است که همه‌فن‌حریف بود و در بسیاری از زمینه‌های هنر از جمله بازیگری، اجرا، خوانندگی، نویسندگی و… فعالیت کرده است و به تازگی هم در گروه متون قدیمی با تدوین و تصحیح کتاب «وحی بر توفان» اشعار مقبل اصفهانی در چهلمین دوره جایزه کتاب سال شایسته تقدیر شد. با امیرحسین مدرس که این روزها بیشتر در رادیو صبا برنامه اجرا می‌کند، گفت‌وگو شده که در ادامه می‌خوانید.

این روزها بیشتر مشغول چه کارهایی هستید؟
این روزها بیشتر وقتم را به پروژه یافتن، تصحیح و شرح نسخه‌های خطی اختصاص دادم که این کار را در حوزه‌های ادبیات (شعر و نثر)، معارف و هنر انجام می‌دهم. کتاب «وحی بر توفان» در بردارنده اشعار آقامحمد شیخا اولین کتاب منتشرشده از این پروژه است ، کتاب‌های دیگری هم آماده چاپ است که به زودی منتشر خواهد شد.

چه رسانه‌ای را بیشتر می‌پسندید؟
در کل رادیو را بیشتر می‌پسندم؛ چون احساس می‌کنم رادیو هنوز صمیمیت دارد. روزگار همه چیز را تغییر می‌دهد ولی با همه اینها رادیو هنوز رسانه معتمدی است که مخاطبانش را حفظ کرده و این بار مسئولیت را در رادیو دوچندان می‌کند. این مساله باعث می‌شود مسئولیت و کار رادیو برای جذب و حفظ مخاطب بیشتر شود و لازمه آن استفاده از نیروهای جوان و خلاقی است که با تولید برنامه‌های جدید در قالب‌های نو در این مسیر قدم بردارند.

چه رابطه‌ای بین رادیو و طنز است؟
بازیگری طنز در برنامه«جمعه ایرانی» را در کارنامه کاری‌ام دارم، این روزها وجود برنامه های طنز و شبکه‌های اختصاصی که حال مردم را بهتر کند، یک ضرورت است. ولی مهم‌ترین عامل در موفقیت یک رسانه، متن خوب است که تضمین‌کننده برنامه است، چه در صدا یا سیما فرقی نمی‌کند.

کار طنز در رادیو چیست؟
کار طنز این که در عین کوتاهی یک موضوع یا پیام را به گونه‌ای با ظرافت و طنازی بیان کند که در ذهن شنونده ماندگار شود. در رادیو و طنز اختصار و کوتاه‌گویی اهمیت بسیاری دارد، یک لطیفه زمانی می‌تواند خنده بر لب مخاطب بنشاند که طولانی نشود.

چه پیشنهاد یا نظری درباره متن برنامه‌های رادیو دارید؟
انتقادی که من همیشه در این زمینه داشتم تقویت متن‌های برنامه‌هاست، البته من آدم سختگیری در این حوزه هستم و لازمه داشتن متن خوب، استفاده از هنرمندان و طنازانی است که به خوبی در کار خود استاد هستند. آنها به خوبی می‌دانند چگونه یک مطلب را به زبان طنز بیان کنند که در کنار لبخند و شادی، پیام را به مخاطب مورد نظر منتقل کنند.

آیا تمام کارهایی که داشته‌اید را از روی علاقه انجام داده‌اید؟
من همه کارهایی را که انجام داده‌ام، دوست داشته و دارم. اما در هر دوره‌ای، فضا مناسب انجام یک فعالیت است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها