بیش از ۲۱میلیون کاربر در طول برگزاری جام‌جهانی از یک پلتفرم تعاملی استفاده کردند

استادیوم ۸میلیونی تلوبیون

عید سعید غدیر خم بود که با همکاری و تعامل شبکه ورزش سیما، شبکه تلوبیونی ورزش برای پوشش رویدادهای ورزشی که امکان پخش همزمان آنها از سیما وجود نداشت، افتتاح شد.
کد خبر: ۱۳۹۲۴۱۰
نویسنده مهدیه رضایی - گروه رسانه

پیش از این، تلوبیون در ایام برگزاری المپیک ۲۰۲۰ توکیو با راه‌اندازی ۱۰شبکه خطی با عنوان تله‌اسپورت تجربه پخش همزمان چند رویداد ورزشی به صورت آنلاین و اختصاصی را داشت. همچنین در دوره‌ای، شبکه اختصاصی جام در تلوبیون، چند مسابقه فوتبال اروپایی را به شکل اینترنتی پخش کرده‌بود. اما شبکه تلوبیونی ورزش، به عنوان مکمل شبکه‌های سه و ورزشِ سیما، علاوه بر فوتبال‌های پرمخاطب لیگ‌های اروپایی، رویدادهای ورزشی متنوعی از فرمول یک تا بسکتبال و تنیس و حتی جام‌جهانی کشتی را پوشش می‌دهد. آن‌طور که مسئولان تلوبیون می‌گویند، رسالت شبکه اینترنتی ورزش، پخش آن دسته از بازی‌ها، مسابقات و رویدادهای ورزشی است که شبکه سه و ورزش نمی‌توانند آن را پخش کنند. یعنی اگر در یک زمان مشخص، بازی فوتبال منچسترسیتی را شبکه سه سیما و بازی منچستریونایتد را شبکه‌ ورزش پخش کنند، تلوبیون هم به شکل همزمان بازی لیورپول را پوشش خواهدداد. شبکه‌ ورزش سیما هم روی آنتن و به شکل زیرنویس اعلام می‌کند علاقه‌مندان برای دیدن بازی تیم لیورپول می‌توانند به سایت یا اپلیکیشن تلوبیون مراجعه کنند.

این شبکه به صورت آزمایشی در عید سعید غدیر خم و با پخش اختصاصی بازی تیم ملی هندبال کشورمان در یکی از رویدادهای آسیایی، افتتاح شد و در این چند ماه که از راه‌اندازی آن می‌گذرد، تاکنون بیش از ۳۰۰ رویداد ورزشی را به صورت اختصاصی و اینترنتی بدون نیاز به پرداخت هزینه اشتراک و با اینترنت نیم‌بها پخش کرده‌است. علاوه بر مسابقات لیگ‌های معتبر اروپایی و بازی لژیونرهای ایرانی، تجربه پخش بازی‌های مختلف ورزشی از جمله رالی و فرمول یک، تنیس، بسکتبال NBA، هندبال، والیبال، فوتسال،تیراندازی، تکواندو، کشتی، پینگ‌پونگ، فوتبال ساحلی و... نیز انجام شده‌ است.

آمار و ارقام مشاهده‌ این رویدادها در تلوبیون نیز جالب توجه است. به عنوان مثال، طبق آماری که از سوی تلوبیون در یک مصاحبه منتشر شده‌است، نزدیک به ۱۰هزار کاربر همزمان مخاطب فرمول یک بوده‌اند و بازی‌های این رویداد از پرطرفدارترین‌های شبکه تلوبیونی ورزش است. همچنین در چند مورد، پخش رویدادهای ورزشی شبکه تلوبیونی ورزش در صدر پرمخاطب‌ترین این شبکه در پخش زنده قرار دارد.

پخش مسابقات ورزشی در شبکه تلوبیونی ورزش، با کیفیت FullHD و همراه با گزارشگر اختصاصی است. تمام رویدادهای پخش شده نیز به شکل کامل در آرشیو سایت و اپلیکیشن تلوبیون نیز قابل دسترسی است. همچنین خلاصه بازی‌های جام‌جهانی ۲۰۲۲ قطر برای نخستین بار، به شکل اختصاصی در این شبکه پخش و آرشیو شد و قرار است در آینده، خلاصه بازی‌های مهم پخش شده از این شبکه در سریع‌ترین زمان ممکن روی سایت بارگذاری شود. طبق گفته مسئولان تلوبیون، این پلتفرم با همکاری شبکه ورزش سیما در نظر دارد، در صورت امکان بیش از یک بازی همزمان را در روزهای شلوغ فوتبال اروپا به صورت اختصاصی پخش کند و در روزهایی که رویدادهای مختلف ورزشی در جریان است، شبکه‌های تلوبیونی ورزش ۲ و ۳ و ۴ هم به فهرست شبکه‌ها اضافه شده و بازی‌های همزمان در چند شبکه‌ پوشش داده‌شود.

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها