کمیسیون تجارت فدرال آمریکا اعلام کرده که در یکی از آخرین اقدامات خود، بزرگترین منتقد سیاست‌های اپل یعنی اپیک گیمز را به دلیل نقض حریم خصوصی کودکان بیش از نیم میلیارد دلار جریمه کرده است و طی توافقی که بین این کمیسیون و اپیک گیمز انجام شده این شرکت باید ۵۲۰ میلیون دلار پرداخت کند.
کد خبر: ۱۳۹۲۰۶۹

کمیسیون تجارت فدرال آمریکا می‌گوید این جریمه هنگفت شامل رکورد در توافق بر سر جریمه توسط این کمیسیون است.  طبق گزارش‌های منتشر شده اپیک گیمز نتوانسته از حریم خصوصی کودکان محافظت کند و قانون محافظت از حریم خصوصی آنلاین کودکان (COPPA) را نقض کرده است. نقض حریم خصوصی کودکان شامل این مورد می‌شود که در بازی محبوب فورت‌نایت می‌توانند با استفاده از ارتباطات صوتی با افراد غریبه آشنا شوند و این ویژگی به طور پیش فرض و بدون در نظر گرفتن سن فرد در حال بازی، فعال است.  کمیسیون تجارت نوشته است کودکان و نوجوانان در زمان حضور در فورت‌نایت مورد آزار و تهدید و در معرض مسائل خطرناک و آسیب‌زای روانی مانند خودکشی قرار گرفته‌اند. این شرکت همچنین داده‌های شخصی کودکان را بدون رضایت والدین جمع آوری کرده که این کار 275 میلیون دلار برای اپیک گیمز هزینه خواهد داشت. فورت‌نایت همچنین برای ترغیب بازیکنان از الگوهایی فریبنده برای خرید استفاده می‌کرد، به کودکان اجازه می‌داد بدون مجوز خرید کنند و حساب‌ بازیکنانی را که در مورد هزینه‌ها اختلاف نظر داشتند، قفل می‌کرد. طبق توافق کمیسیون تجارت، اپیک گیمز باید 245 میلیون دلار به مصرف‌کنندگان بازپرداخت کند. در سال 2014، اپل توسط کمیسیون تجارت مجبور شد 32.5میلیون دلار را به مشتریان بازپرداخت کند زیرا به طور مشابه اجازه خرید از فروشگاه اپ‌استور بدون کنترل مناسب والدین را می‌داد. 
تیم سوئینی، بنیانگذار و مدیرعامل اپیک گیمز همواره منتقد اپل و نحوه عملکرد اپ استور در آیفون و آیپد است. این سازنده بازی‌های ویدئویی پس از درگیری با اپل بر سر ۳۰ درصد حق اپ‌استور برای خرید‌های درون‌برنامه‌ای، فورتنایت را از پلتفرم خارج کرد.

منبع: ضمیمه کلیک روزنامه جام‌جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها