ببینید | کوتلاس

کارتون از شخصیت های خطی بدوی دوران کودکی مان بهره می برد و به معنای واقعی جادوی خط بود، با اینکه شخصیت ها فاقد طراحی چهره بود اما واکنش های حسی آنهابه خوبی برایمان قابل درک بود.
کد خبر: ۱۳۹۰۹۶۰
نویسنده مریم فلاح
تعداد بازدید : 35

موضوع هر قسمت مبارزه «کوتلاس» با آدم بدها بود؛خصوصا دشمن اصلی اش جک بدکار.جک را با گوژ کمی بر پشت ،دو تپانچه غلاف شده در کمر،تن‌پوشی ارغوانی بر تن و کلاه سیلندری سیاه می دیدیم.

«کوتلاس» هم معمولا هیبت یک گاوچران هفت تیرکش با کلاه کابویی را داشت.جنگ این دومساوی بود با کشته شدن هزاران آدم خطی که سریع افقی می شدند وخونشان تمام صفحه تلویزیون را پرمی کرد.

«کوتلاس» جوانی آرمانگرا،با شخصیتی چند لایه وعمیق. با تکیه برابعاد متافیزیکی وجود،با دغدغه برپایی عدالت ، با بداندیشان روزگارش مبارزه می کرد.مثلا در نبرد با دزد دریایی به نام «گنزاله» معروف به وحشت هفت دریا، وقتی طلاهای مسروقه را به دست آورد، با این اعتقاد که طلا انسان ها را حریص کرده و باعث جنگ می شود،آنها ها را به قعر اقیانوس فرستاد!

راستی «مابل»، نامزد کوتلاس را یادتان هست؟موهایش را به یک طرف روی شانه اش می انداخت واغلب پیراهن آبی رنگ می پوشید.

یک مرد مکزیکی هم در کارتون بود به اسم «خوآن بالا»؛ همیشه اورا نشسته در سایه دیوارمی دیدیم ،البته فکرش همواره در تکاپوبود.

کوتلاس اغلب او را درخلسه‌اش همراهی می‌کرد. بهترین دوست کوتلاس هم گاوچرانی سیه چرده به نام «جیم» بود.

«ترئینتا‌ای‌سیته»، هم یک آدم فضایی سبز رنگ بود که برای سخن گفتن تنها از اعداد استفاده می‌کرد،مگر زمانی که می‌خندد: j4j4j4 (خِکوئاترو خِکوئاترو خِکوئاترو)

این کارتون اسپانیایی که براساس کمیک استریپ هایی به همین نام ساخته شده،یک پدیده هنری ازسوی طراح اسپانیایی «کالپورنیو» است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها