چند فیلم مستند که با سرپرستی مریم صفی خانی و غلامعلی افشاریه دوبله شده است به زودی از شبکه 4سیما پخش خواهد شد.
کد خبر: ۱۳۸۸۴۴

فیلمهایی که صفی خانی دوبله کرده است و از برنامه مستند 4پخش خواهد شد عبارتند از: «موسولینی ، کابوس ایتالیا» درباره دیکتاتور سابق ایتالیا و زندگی سیاسی اش ، «نیما: شرپای کوهستان» درباره مردی نپالی است که به عنوان باربر همراه با کوهنوردان به ارتفاعات صعود می کند، «ورای تردید منطقی» درباره جنگهای منطقه بالکان و مصائبی است که صربها برای مردم بوسنی ایجادکردند، «عزیزان» به بحثهای یک خواهر و 3برادر روس درباره زندگی و مسائل اجتماعی و سیاسی می پردازد، «انتخابات مرغی» درباره چگونگی برگزاری انتخابات در روسیه و صربستان و نابسامانی های اجتماعی و اقتصادی است ، «چینی آبی» به مسائل و مشکلات دختران کارگر در چین می پردازد، دخترانی که از سنین کودکی از خانواده شان جدا می شوند و در کارخانه ها کار می کنند،«مردی بدون غرب» درباره مردی است که در صحرا زندگی می کند،«قطب جنوب» به زندگی مردمان این منطقه و «نفت: طلای سیاه» به چگونگی کشف و استخراج نفت می پردازد.
اصغر افضلی ، جواد پزشکیان ، منوچهر زنده دل ، همت مومی وند، شهروز ملک آرایی ، ناصر احمدی ، نگین کیان فر، مژگان عظیمی ، شهرزاد ثابتی ، شایسته تاج بخش ، فرانک رفیعی طاری ، مریم نوری درخشان ، علیرضا شایگان ، فریده کاکاوند، مهدی آرین نژاد، محمدرضا سیکارودی ، ظفرگرایی ، زویا خلیل آذر، تورج نصر، محمود فاطمی ، محمد عبادی ، خسرو شمشیرگران ، اکبر میرطاهری ، ناهید شعشعانی ، شیلا آژیر، رضا آفتابی ، سعید مقدم منش ، محمدعلی دیباج ، اسفندیار مهرتاش ، معصومه آقاجانی ، محمدرضا مومنی و زهره اسدی ازجمله دوبلورهای این فیلمها هستند.
فیلمهایی که افشاریه دوبله کرده در برنامه «چهارسوی علم» پخش خواهد شد. این فیلمها موضوعات متنوعی دارند ازجمله دلایل کنار گذاشته شدن هواپیمای کنکورد که در فیلم «سفرهای هوایی» به آن پرداخته می شود. توانایی های صید در حیواناتی مثل شیر، ببر و پلنگ و حمله یک شیر سیرک به مربی اش که موضوع فیلمهای «کاملا وحشی» و «مهارت برای کشتن» است.
مقایسه حیوانات درنده امروزی با موجوداتی مثل دایناسورها موضوعی است که در فیلم 40دقیقه ای «جدال هیولاها» به آن پرداخته می شود. اختراعات و اکتشافات بسیار نادر موضوع فیلم 30دقیقه ای «با دیدن باور کنیم» است. «بازیافت مرجان ها» هم درباره استفاده مجدد از مرجان های دریایی و «سیاره دست نخورده» درباره مریخ و برنامه هایی است که برای آینده آن در نظر گرفته شده است.
تعدادی از گویندگان این فیلمها عبارتند از: پرویز بهرام ، مریم نشیبا، هومن باقری ، محمدرضا سیکارودی ، مهرداد ارمغان و ابوالقاسم محمدطاهر.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها