قرارداد همکاری مشترک دو جانبه بین بانک ملی ایران و شرکت پالایش نفت اصفهان به منظور گسترش تعاملات و ارتقای سطح خدمات بانکی و افزایش همکاری های متقابل به امضا رسید.
کد خبر: ۱۳۸۵۹۷۰

جام جم آنلاین اصفهان ؛  سخنگوی شرکت پالایش نفت اصفهان با اشاره به برگزاری شانزدهمین دوره مسابقات قرآن جامعه کارو تلاش استان به میزبانی پالایشگاه اصفهان اظهار داشت: برای نخستین بار است که این مسابقات در فضایی صنعتی و خارج از مجموعه اداره کل کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان اصفهان برگزار می‌شود.
وی افزود: در این مسابقات ۲۷۰ شرکت کننده در بخش خواهران و برادران با یکدیگر به رقابت می‌پردازند.
احمدرضا عظیمی سخنگوی شرکت پالایش نفت اصفهان با اشاره به اینکه بیش از ۶۰ درصد شرکت کنندگان در این دوره از مسابقات خواهر و ۴۰ درصد برادران هستند، ابراز داشت: این متسابقین در رشته های قرائت، حفظ ۱۰ جز، حفظ ۲۰ جز، حفظ کل و تفسیر قرآن با یکدیگر رقابت می کنند.
عظیمی اضافه کرد: این مسابقات به صورت یک روزه برگزار می‌شود.

وی در ادامه پیام دکتر محسن قدیری، مدیرعامل شرکت پالایش نفت اصفهان به این مسابقات را قرائت کرد.

در متن این پیام آمده است:

إِنَّ هَـذَا الْقُرْآنَ یِهْدِی لِلَّتِی هِیَ أَقْوَمُ وَیُبَشِّرُ الْمُؤْمِنِینَ
‌گلستان قرآن، بهار بی خزان است و ثمرات آن برای هر فصلی، عصری و نسلی باقی است. آیات نورانی‌اش، طیب و طاهر و نشانه‌های محکم ایمان برای اهل بندگی و طاعت است.
پارسایان و مومنان، بی هیچ خوف و واهمه و با کوله باری از اراده و ارادت، در آستان قرآن، زانوی ادب می‌زنند و با عطر ملکوتی آیه‌ها و سوره‌ها، جانشان را از زلال حکمت و معرفت سرشار می‌سازند.
به راستی کدام کتابی را توان یافت که شفابخش باشد و کدام اعجاز نسخه نجات بخش جاودانه است، تنها باید بر ساحل شکوه و عظمت آن به تفکر نشست و نظاره گر عبرت‌ها و حکمت‌ها و سرنوشت‌هایی بود که هر یک برای انسان برهان قاطع و منشور جاودانگی است.
قرآن نعمت بزرگ الهی و سزاوار تکریم و تقدیس است و بندگان را شایسته است که به شکرانه‌اش، در برابر خداوند بزرگ اطاعت پذیر و تسلیم باشند و در طریق تعلیم و بهره گیری از این گنجینه علم و دانش و معرفت بکوشند.
برپایی شانزدهمین دوره مسابقات قرآن جامعه کار وتلاش استان اصفهان که برای نخستین بار در فضایی خارج از ساختار اداره کل کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان و به میزبانی شرکت پالایش نفت اصفهان برگزار می‌شود را در اصفهان پرافتخار و فرهنگ پرور که مهد اندیشه‌های قرآنی است به فال نیک گرفته و امید آن دارم که در دفتر شانزدهم این منظومه وحی که در این خطه آسمانی گشوده می‌شود، شاهد تحولات کیفی و کمی نوینی برای تحکیم، تقویت و اعتلای فعالیت‌های قرآنی در افق چشم انداز ایران اسلامی باشیم.
لازم می‌دانم از حضور میهمانان و شخصیت‌های دینی، علمی و شرکت کنندگان در این حرکت جریان ساز قرآنی و به ویژه دست‌اندرکاران جامعه کار وتولید صمیمانه تشکر و قدردانی نموده و از خداوند متعال می‌خواهم که در پناه قرآن کریم و تحت توجهات حضرت ولی عصر(عج) همواره در تبلور بخشیدن به اندیشه‌های نورانی قرآن و ترویج و توسعه فرهنگ قرآنی موفق و سربلند باشند.
محسن قدیری/ مدیرعامل شرکت پالایش نفت اصفهان

همچنین میثم مداحی، مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان اصفهان در این مسابقات با اشاره به افزایش ۸۰ درصد مشارکت شرکت کنندگان در این دوره از مسابقات اظهار داشت: اولین بار است که مسابقات را در دل مجموعه‌های کارگری برگزار می‌کنیم.
وی با بیان اینکه این مسابقات با هدف ترویج و تعمیق فرهنگ دینی و قرآنی در بین جامعه کار و تولید در حال برگزاری است، اظهار داشت: رویکرد سال جاری این بود که کارگرانی که در خط مقدم تولید قرار دارند در کنار خانواده‌هایشان در این مسابقات حضور یابند.
مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان اصفهان به وجود یک میلیون و ۳۰۰ هزار کارگر مشمول قانون کار در اسیتان اصفهان اشاره کرد و گفت: این استان دارای ۶۴۰۰ شهید از جامعه کارگری است و نباید نقش کارگران در تزویج فرهنگ اسلامی را نادیده بگیریم.

هاجر مقضی خبرنگار جام جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها