مدیرعامل شرکت پالایش نفت اصفهان گفت: سال گذشته به دلیل خرید تجهیزات داخلی با کیفیت برای پالایشگاه اصفهان، از خروج ۷۰ میلیون دلار ارز از کشور جلوگیری شد.
کد خبر: ۱۳۸۵۷۲۱

جام جم آنلاین اصفهان ؛ دکتر محسن قدیری با اشاره به استفاده از ظرفیت تولید داخل برای تامین نیاز تجهیزات شرکت پالایش نفت اصفهان اظهار داشت: باید توجه داشت که ۲۵ درصد از سوخت مورد نیاز کشور در این شرکت تولید می‌شود و هر گونه اخلال در سیستم تولید به کشور آسیب می‌زند.
وی با بیان اینکه طی چند سال اخیر همواره همه بخش‌ها و به ویژه صنایع به دلیل وجود تحریمها با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم‌ کردهاند، تصریح کرد: از این رو برای تامین تجهیزات وارداتی مشکلات زیادی ایجاد شد به گونه‌ای که در این شرایط برخی از سازندگان خارجی تجهیزات نفتی به عمد پسوردهایی که نیاز بود تا این تجهیزات ران شود و وارد سرویس قرار گیرد را لاک گرفته بودند.
مدیرعامل شرکت پالایش نفت اصفهان افزود: اما امروز به برکت تحریم‌ها و با همت جوانان نخبه ایرانی بخش عمده‌ای از قطعات مورد نیاز خطوط تولید از شرکتهای داخلی به ویژه شرکت‌های دانش بنیان تامین میشود ومی‌توان گفت امروز ۹۰ درصد تجهیزات پالایشگاه اصفهان ساخت داخل است.
وی با بیان اینکه قطعه کمپرسورها، پروانه پمپ‌ها، کاتالیست‌ها و حتی کمپرسورهای “اینتگرال گییر” امروز به صورت کامل در کشور تولید می‌شود، ابراز داشت: شرکت پالایش نفت اصفهان به ۶۰ هزار قطعه‌ای نیاز دارد که عمده آن در داخل کشور تولید میشود.
دکتر قدیری با تاکید بر اینکه سال گذشته ۶۰۰ میلیارد تومان قطعات مورد نیاز پالایشگاه اصفهان از شرکت‌های داخلی خریداری شده است، گفت: چنانچه قرار بود این قطعات را از خارج وارد کنیم نیاز به حدود یک هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار داشتیم و با این اقدام از خروج حدود ۷۰ میلیون دلار ارز از کشور جلوگیری شد.

هاجر مقضی خبرنگار جام جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها