برخی مواقع پیش آمده وقتی برای تهیه گزارش و مصاحبه راهی لوکیشن یا منزل یکی از هنرمندان می‌شویم، در ادامه مصاحبه بحث‌های شخصی می‌رسد و این اتفاق هم برای من رخ داد که فکر می‌کنم خواندنش برای مخاطبان هم خالی از لطف نیست.
کد خبر: ۱۳۶۲۴۱۰

به گزارش جام جم، قرار بود به‌مناسبت پخش سریال «وضعیت سفید» با رابعه مدنی مصاحبه تلفنی بگیرم. او بیشتر از این‌که بازیگر باشد، یک مادر است؛ مادری مهربان و دوست‌داشتنی. موفقیت او در ایفای نقش مادران مهربان و دلسوز در سریال‌هایی مانند وضعیت سفید یا فیلمی همچون «بوسیدن روی ماه» هم از همین محبت و صفای ذاتی‌اش نشأت می‌گیرد. با خوش‌خلقی از مصاحبه استقبال کرد و گفت‌وگو آغاز شد.

یکی دو سؤال را که مطرح کردم و با حوصله جواب داد، ناگهان پرسید دخترم چند تا بچه داری؟ پاسخ دادم سه دختر. با مهربانی کلی قربان‌صدقه بچه‌های نادیده‌ام رفت، به‌خصوص وقتی متوجه شد که دوتایشان هنوز خیلی کوچک هستند. از اینجا به بعد، مصاحبه ما رنگ و بویی دیگر گرفت. ساده‌دلانه گفت بیا مصاحبه را رها کنیم و درباره زندگی و بچه‌داری حرف بزنیم. اولین توصیه‌اش این بود که وقتی بچه‌ها را حمام می‌بری به تن و بدن‌شان سدر‌بمال تا پوست‌شان خنک شود و آسیب نبیند.

من البته سعی می‌کردم در میان آموزش این نکته‌های خانه‌داری و بچه‌داری، سؤالات خودم را هم درباره سریال بپرسم. برای مثال می‌پرسیدم به‌نظرتان مادر سریال وضعیت سفید نمی‌توانست نقش مؤثرتری در اتحاد و همدلی فرزندانش داشته باشد؟ و خانم مدنی پس از پاسخ دادن به این پرسش، می‌گفت هروقت خواستی خورش قیمه یا قرمه‌سبزی درست کنی حتما یک قاشق سبوس یا جو دو سر در آن بریز تا غلیظ شود و بهتر جا بیفتد. یا من سؤال می‌کردم که چه مدت درگیر بازی در سریال بودید و حضور طولانی در جلوی دوربین اذیت‌تان نمی‌کرد؟ بازیگر مهربان پاسخ سؤالم را می‌داد اما در انتها اضافه می‌کرد حتما به کوچولوهایت هر روز حریره‌بادام بده تا قوت بگیرند و حافظه‌شان قوی شود.‌

به این ترتیب مصاحبه‌ای که فکر می‌کردم در نهایت ۲۰ دقیقه زمان ببرد به درازا کشید و یک ساعت را هم رد کرد و معجونی شد از مسائل مربوط به سریال وضعیت سفید و نکات مختلف درباره زندگی و خانه‌داری. اتفاقا مصاحبه جذابی هم از آب در آمد. به‌نظر می‌رسید این بازیگر مهربان بیشتر از آن‌که شوق گفت‌وگو درباره سریال را داشته باشد، به دنبال گوش شنوایی است تا برایش حرف بزند و مادری و بزرگی کند. در پایان مصاحبه و هنگام خداحافظی هم مهربانانه گفت دخترم شماره تلفنم را که داری، هر وقت هر سؤالی درباره آشپزی یا بچه‌داری داشتی، تماس بگیر؛ حتما که نباید فقط برای مصاحبه به من زنگ بزنی و من شرمنده این همه محبت شدم‌.

زهرا صلواتی/رسانه روزنامه جام جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها