گفت‌و‌گو با محمدرضا سرشار درباره کتاب جدیدش

گفت‌و‌گوهای بدون تاریخ انقضا

مهدیه احمدی کتابفروش موفق اراکی مهمان برنامه شب نشینی بود.
کد خبر: ۱۳۵۸۹۴۴
به گزارش جام جم آنلاین، در بخش اول گفتگو مهدیه احمدی گفت: پدر من کتابفروش بود و من نیز از بچگی در این کار به او کمک می‌کردم. این موضوع باعث شد که من به کتابفروشی علاقه پیدا کنم.

او ادامه داد: من در دبیرستان تصمیم گرفتم در حوزه کتابفروشی از پدرم جدا شوم و مستقل این کار را انجام دهم. یکی از معلمانم، در یک پاساژ کتابفروشی داشت من نیز تصمیم گرفتم با سماجت تمام و البته جیب خالی این مکان را از او اجاره کنم.

احمدی بیان کرد: پدرم به من می‌گفت که برای این کار زود است، اما من با این حال این مغازه را اجاره کردم و به مدت ۴ سال در آنجا کتاب فروختم.

وی افزود: من بیشتر ساعت عمرم را در کنار کتاب‌ها گذراندم چه در محل کارم و چه در خانه. در محل کار پدرم همیشه اطلاعات خوبی رد و بدل می‌شد و این موضوع باعث شد که من علاقه زیادی به خواندن کتاب پیدا کنم.

احمدی توضیح داد: برادر من حافظه خیلی قوی در کتاب‌ها داشت به طوری که وقتی یک نفر پیش او می‌آمد و درباره یک کتاب با او صحبت می‌کرد او نام آن را میگفت و کتاب را به او تحویل می‌داد.

او ادامه داد: یکی از آشنا‌های من روزی به من گفت که برخی مناطق امکان کتاب خریدن ندارند یا حتی اینکه همیشه مردم سراغ کتاب خریدن می‌آیند، چرا کتاب فروش به سراغ آن‌ها نرود.

احمدی اظهار کرد: همین موضوع باعث شد که ایده‌ای به نظر من برسد آن هم این بود که من یک مینی بوس خریدم و صندلی‌های داخل آن را برداشتم و کتاب‌ها را درون آن چیدم.

وی افزود: مجوز کردن این کار از سال ۱۳۹۶ تا سال ۱۳۹۸ طول کشید، اما خداروشکر صادر شد و از سال ۱۳۹۸ ما کتابفروشی سیار را شروع کردیم.

احمدی بیان کرد: هدف ما این بود که این مینی بوس در سطح شهر بگردد و کتاب‌ها را به دست مردم برساند، اما من، چون من گواهینامه سطح دو نداشتم و چند مدتی را در اراک کتابفروشی سیار را ادامه دادیم، ولی اکنون جای مینی بوس ثابت است و مردم می‌توانند کتاب‌های خود در همین مکان از ما خریداری کنند.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها