مقایسه تلویزیون سونی با سامسونگ بیشتر برای آن دسته از افرادی اتفاق می‌افتد که شناخت کافی از مشخصات و ویژگی تلویزیون‌های این دو برند معروف جهانی ندارند.
کد خبر: ۱۳۵۴۲۱۸
مقایسه تلویزیون سونی با سامسونگ؛ کدام را بخریم؟!
اگر شما هم جزو این دسته از افراد بوده و تلاش می‌کنید تا جایی که امکان دارد از ویژگی‌های محصولی که می‌خرید مطلع شوید و هدف‌تان صرفاً خرید تلویزیونی لاکچری با برند خارجی نیست تا انتهای مطالب همراه ما باشید تا ویژگی تلویزیون‌های این دو برند و همچنین تفاوت آن‌ها را با یکدیگر مورد بررسی قرار بدهیم.

در مقایسه تلویزیون سونی با سامسونگ خرید کدام یک توصیه می‌شود؟

همانطور که مستحضر هستید، شرکت‌های سامسونگ کره جنوبی و سونی ژاپن دو رقیب قدرتمند در عرصه تولید لوازم الکترونیکی خانگی به شمار می‌روند. به همین دلیل انتخاب یکی از این دو برند برای آن دسته از افرادی که به دنبال کیفیت و قابلیت بالا و کارایی مطلوب هستند تا حدودی دشوار است.

در مقایسه تلویزیون سونی با سامسونگ باید بگویم که در حال حاضر هر دوی آن‌ها جایگاه بالایی در بین تلویزیون‌های موجود دارند. اما تلویزیون‌های برند سونی پیشینه‌ای دیرینه‌تر از برند نوپای سامسونگ داشته و شاید این امر برند سونی را به‌دلیل داشتن ویژگی مهم تجربه بالا ممتازتر کند.

اما ما منکر حق نیستیم و هرگز پیشرفت تلویزیون‌های سامسونگ در مدت زمان کوتاه و تصاحب سهم بزرگی از بازارهای جهانی را انکار نمی‌کنیم. به همین دلیل در ادامه مطالب در بخش‌های جداگانه به بررسی ویژگی‌ها و مشخصات تلویزیون‌های سامسونگ و سونی خواهیم پرداخت و انتخاب تلویزیون سونی یا سامسونگ را به سلایق و معیارهای خود شما واگذار می‌کنیم.
 
مقایسه تلویزیون سونی با سامسونگ؛ کدام را بخریم؟!
بررسی مشخصات و ویژگی تلویزیون‌های سامسونگ

همانطور که گفتیم این روزها تلویزیون‌های سامسونگ جایگاه ویژه‌ای در بازار جهانی این کالا دارند و به‌عنوان پر فروش‌ترین تلویزیون‌های دنیا شناخته می‌شوند. برند سامسونگ این جایگاه را مدیون تنوع بالا، تصویر ایده‌آل و کیفیت قابل قبول است.
البته در مقایسه تلویزیون سونی با سامسونگ یا دیگر برندها، تلویزیون‌های سامسونگ دارای کاربرد اختصاصی نبوده و به‌طور کلی در همه زمینه‌ها، تلویزیون‌های کاربردی به شمار می‌روند. به‌طور کلی مهمترین ویژگی تلویزیون‌های سامسونگ به شرح زیر است.

·  کیفیت تصویر خوب

به‌طور کلی اکثر تلویزیون‌های سری جدید سامسونگ دارای کیفیت تصویرHD ،FULL HD و 4K بوده و تصاویر با کیفیتی از آن‌ها به نمایش گذاشته می‌شود. علت برخورداری تلویزیون‌های سامسونگ از چنین ویژگی مثبتی وجود پنل‌هایی نظیر AV و QLED و نمایشگرهای کوانتومی است.

·  تنوع طرح

امروزه می‌توان تلویزیون‌های سامسونگ را  در مدل‌های مختلف منحنی و تخت در بازار یافت که این ویژگی شرایط را برای انتخاب موردی مناسب‌تر با توجه سلایق افراد مساعدتر می‌کند. به همین دلیل کارشناسان این حوزه معتقد هستند تلویزیون‌های سامسونگ از طراحی و ظرافت جایگاه اول را به خود اختصاص داده‌اند.

·  امکان برقرار اتصالات بالا

تلویزیون‌های سامسونگ دارای پورت‌های متنوعی بوده و به همین دلیل امکان برقراری اتصالات متنوع با سایر لوازم الکترونیکی براحتی با آن‌ها فراهم است.

·  برخورداری از گیرنده‌های دیجیتال داخلی

گیرنده‌های در نظر گرفته شده برای تلویزیون‌های سامسونگ فقط از نوع داخلی بوده و امکان پشتیبانی از وای‌فای و بلوتوث نیز برای آن‌ها وجود دارد.

·  بالا بودن سرعت رفرش تصویر

به‌دلیل سرعت بالای رفرش تصویر امکان مشاهده گوشه‌های محو و افت کیفیت تصویر با سرعت بالا در آن‌ها بسیار کم است و در نتیجه هنگام استفاده چشم‌ها دچار خستگی مفرط نمی‌شوند.

·  مجهز به سیستم عامل TIZEN

سیستم عامل TIZEN به‌دلیل داشتن حداکثر هماهنگی با تلویزیون‌های سامسونگ بیشتر از سایر سیستم عامل‌ها مورد توجه شرکت سامسونگ قرار گرفته است. البته انتخاب این سیستم عامل موجب شده تلویزیون‌های سامسونگ به امکانات بسیار متنوعی مجهز شوند.

·  کیفیت ساخت بالا

کیفیت ساخت بالا از جمله مواردی است که در مقایسه تلویزیون سونی با سامسونگ، می‌توان برتری را به تلویزیون‌های سامسونگ داد. بنابراین تلویزیون‌های سامسونگ طول عمر بالایی دارند و سالیان دراز قابل استفاده هستند.

·  پردازنده مرکزی قدرتمند

تلویزیون‌های خوش ساخت سامسونگ مجهز به پردازنده مرکز فوق‌العاده قدرتمندی هستند. به همین دلیل سرعت اجرای بسیار بالایی دارند.
مقایسه تلویزیون سونی با سامسونگ؛ کدام را بخریم؟!بررسی مشخصات و ویژگی تلویزیون‌های سونی
همانطور که در ابتدای مطالب نیز عنوان کردیم شرکت سونی، یک شرکت معتبر و قدیمی است که سابقه بسیار درخشان و موفقیت آمیزی در زمینه تولید لوازم الکترونیکی منزل مخصوصاً انواع تلویزیون دارد. مهمترین ویژگی تلویزیون‌های سونی در میان رقبا تجربه و سطح بالای رضایت مشتریان است.

مهمترین ویژگی تلویزیون‌های سونی به قرار زیر است.

·  کیفیت ساخت بالا

هرچند که تلویزیون‌های سامسونگ توانسته‌اند در این زمینه از سونی پیشی بگیرند. اما این دلیل نمی‌شود که تصور کنید تلویزیون‌های سونی کیفیت ساخت پایینی دارند. تلویزیون‌های سونی نیز از نظر کیفیت ساخت در سطح خوب و قابل قبولی بوده و نسبت به بسیاری از برندها در حد بالاتری جای دارند.

·  کیفیت تصویر بالا

تلویزیون‌های سونی تصاویر را با کیفیت بسیار مطلوب و واقعی پخش می‌کنند. زیرا دارای پنل‌هایی از نوع VA ،IPS و OLED هستند که هر کدام از موارد یاد شده نقش موثری در افزایش کیفیت پخش تصویر از این تلویزیون‌ها را دارند.
در حال حاضر محصولات ارائه شده از شرکت سونی می‌توانند تصاویری با کیفیت تصویر HD ،FULL HD و 4K را به نمایش بگذارند.

·  مجهز به درگاه‌های متنوع

با بررسی بدنه تلویزیون‌ ال ای دی سونی می‌توان پی برد که درگاه‌های ورودی و خروجی متنوع و زیادی بر روی آن‌ها قرار دارد. این ویژگی امکان اتصال انواع پخش کننده‌ها و دستگاه‌ها را به تلویزیون‌های سونی براحتی فراهم می‌کند.

·  پخش کانال‌های تلویزیونی با تنوع بالا

با توجه به گیرنده‌های دیجیتال داخلی که در تلویزیون‌های سونی موجود است، امکان دسترسی کاربران به تمامی کانال‌های تلویزیونی وجود دارد.

تلویزیون‌های هوشمند سونی از دو طریق وای‌فای یا درگاه LAN امکان اتصال به اینترنت را دارند. بنابراین کاربران مدل‌های مختلف تلویزیون هوشمند برند سونی در فضای بزرگتری امکان کاوش در دنیای مجازی را دارند.

·        اشتراک گذاری فایل با بلوتوث

وجود امکان اشتراک گذاری فایل‌های صوتی و تصویری به‌واسطه درگاه ارتباطی بلوتوث از دیگر ویژگی‌هایی است که می‌توان در لیست قابلیت‌های تلویزیون‌های مدرن سونی قرار داد.

·        سرعت رفرش بالا

امکان پخش تصاویر با سرعت رفرش بالا و کسب هیجان ناشی از آن مخصوصاً در هنگام انجام بازه‌ای الکترونیکی دیگر قابلیتی است که همه کاربران تلویزیون‌های سونی بر آن اتفاق نظر دارند.

بنابراین در یک اظهارنظر قاطعانه می‌توان گفت که تلویزیون‌های سونی انتخاب ایده‌آلی برای دیدن تصاویر سریع و با کیفیت ورزشی به شمار می‌روند.

·        مجهز به سیستم عامل اندروید

یکی دیگر از تفاوت‌های که در مقایسه تلویزیون سونی با سامسونگ به چشم می‌خورد، نوع سیستم عامل آن‌ها است. شرکت سونی بر خلاف سامسونگ سیستم عامل اندروید را ترجیح داده و تلویزیون‌های هوشمند خود را به این نوع سیستم عامل مجهز کرده است.

·        کیفیت صدا

یکی از مؤلفه‌های مهم جهت انتخاب تلویزیون ایده‌ال که تأثیر زیادی در کیفیت آن نیز دارد کیفیت صدا است. خوشبختانه برند سونی از نظر کیفیت صدا در رتبه اول و قبل از سامسونگ قرار دارد. البته کیفیت صدا در تلویزیون‌های سامسونگ نیز بد نیست و از این نظر عنوان دوم را از آن خود کرده‌اند.

خانه سونی؛ نمایندگی رسمی خرید تلویزیون‌های سونی

با توجه به مطالبی که در مباحث قبلی در رابطه با مقایسه تلویزیون سونی با سامسونگ مطرح کردیم باید بگویم که تلویزیون‌های سونی از نظر طراحی و کیفیت کلی تصویر اندکی بهتر از تلویزیون‌های سامسونگ هستند.
همچنین با توجه به قیمت تلویزیون‌های سونی، کیفیت صدا و زاویه دید نسبتاً بهتری نسبت تلویزیون‌های سامسونگ دارند. البته جهت مقایسه دقیق و اصولی‌تر لازم هست که تلویزیون‌های هر دو برند را با سری‌های یکسان انتخاب کرد. 
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها