میز تلویزیون علاوه بر اینکه از تلویزیون شما محافظت می‌کند، فضایی را برای ذخیره کردن لوازم جانبی دستگاه در اختیار شما قرار می‌دهد. بااین‌حال، با وجود گزینه‌های متعدد میز تلویزیون در بازار، پیدا کردن یک مورد مناسب که با فضای خانه شما هماهنگ باشد و تمام ویژگی‌های کاربردی و موردنیاز را ارائه دهد می‌تواند دشوار باشد.
کد خبر: ۱۳۴۴۱۵۰
 
9 نکته کارآمد برای انتخاب میز تلویزیون با توجه به مدل آن
 
به همین دلیل ما می‌خواهیم در این مقاله به نکات مهمی برای انتخاب میز تلویزیون بپردازیم که استفاده از آن‌ها به شما کمک می‌کند بهترین میز تلویزیون را انتخاب کنید.
 


1.    نوع میز تلویزیون

 

در حال حاضر انواع مختلفی از میز تلویزیون در بازار وجود دارد که انتخاب این نوع بستگی به سلیقه شما و فضای خانه دارد. در ادامه با انواع میز تلویزیون آشنا می‌شوید.
 


2.     میز تلویزیون کنسول


در بسیاری از طراحی‌های مدرن از میز تلویزیون کنسول استفاده می‌شود. کنسول‌ها یونیت‌های بلند و معمولی‌ای هستند که معمولا پایه دارند. سطح بالای آن‌ها وسیع است و قفسه‌هایی در مرکز آن‌ها قرار دارد. بنابراین، اگر قصد خرید یک مدل تلویزیون ایکس ویژن سری 8 با کیفیت 4k دارید می‌توانید بسته به ابعاد 32، 43، 55 اینچ تلویزیون خود، میز تلویزیون کنسول را تهیه کنید. قیمت تلویزیون بر اساس ابعاد آن نیز متفاوت است و بهتر است آن را از نمایندگی تهیه کنید.
 


3.     میز تلویزیون سرگرمی


این نوع میز تلویزیون برای کسانی که به فیلم و بازی علاقه‌مندند بسیار مناسب است، زیرا از سیستم صوتی، پخش‌کننده‌های دیجیتال و یونیت‌های ذخیره‌سازی چندرسانه‌ای پشتیبانی می‌کند. این نوع میز تلویزیون معمولا بزرگتر از سایر میز تلویزیون‌هاست و برخی از آن‌ها کل دیوار را پوشش می‌دهند. معمولا تلویزیون در مرکز میز قرار می‌گیرد و در اطراف آن کمدها، کشوها و قفسه‌ها قرار دارند.
 


4.     میز تلویزیون شناور یا دیواری

 
9 نکته کارآمد برای انتخاب میز تلویزیون با توجه به مدل آن

از آنجایی ‌که در تکنولوژی جدید تلویزیون‌ها سبک‌تر شده‌اند، بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند که تلویزیون خود را به دیوار نصب کنند نه اینکه مستقیما از میز استفاده کنند. بااین‌حال، در این شرایط نیز همچنان از میز تلویزیون برای ذخیره کردن لوازم جانبی استفاده می‌شود که این میز در زیر تلویزیون قرار می‌گیرد.
 


5.     گنجه تلویزیون


گنجه تلویزیون برای زمانی که می‌خواهید تلویزیون را پنهان کنید ایده‌آل است. این امر به‌خصوص برای زمان‌هایی مفید است که سبک خانه شما سنتی است و می‌خواهید زیبایی خانه خود را حفظ کنید. گنجه‌های تلویزیون معمولا بزرگ هستند و از فضای کافی برای تلویزیون، پخش‌کننده‌های دیجیتال و موارد چندرسانه‌ای برخوردارند.
 


6.     میز تلویزیون کنج


میز تلویزیون کنج بهترین راه‌حل برای خانه‌هایی است که کوچک هستند. این میز تلویزیون بسیار جمع‌وجور است و می‌تواند کاملا در گوشه اتاق قرار گیرد و از فضای هدررفته استفاده کند. میز تلویزیون کنج انواع مختلفی دارد که می‌توانید بسته به نیاز خود، میز مناسب را انتخاب کنید.
 


7.    اندازه میز تلویزیون

 
9 نکته کارآمد برای انتخاب میز تلویزیون با توجه به مدل آن

هنگام انتخاب میز تلویزیون لازم است به اندازه عرض و ارتفاع آن توجه کنید. در ابتدا لازم است فضا و تلویزیون خود را اندازه بگیرید. اندازه تلویزیون به‌صورت مورب و عرض میز به‌صورت افقی اندازه‌گیری می‌شود. این بدان معناست که تلویزیون 120 سانتی‌متری ممکن است بر روی میز تلویزیون 120 سانتی‌متری قرار نگیرد. تعیین عرض مناسب میز تلویزیون تنها به خاطر زیبایی نیست. اگر میز تلویزیون کوچک باشد خطر واژگونی تلویزیون بالا می‌رود.

تلویزیون خود را از یک لبه تا لبه دیگر اندازه‌گیری کنید تا عرض آن را تعیین کنید. سپس پنج سانتیمتر را به آن اضافه کنید تا حداقل عرض میز تلویزیون را به دست بیاورید. از سوی دیگر، لازم است ارتفاع مناسب را برای میز انتخاب کنید. وقتی روی مبل نشسته‌اید باید مرکز تلویزیون با چشمان شما هماهنگ باشد. برای این کار:

·        درحالی‌که نشسته‌اید ارتفاع زمین تا سطح چشم خود را اندازه‌گیری کنید.

·        ارتفاع تلویزیون را از پایه تا بالا اندازه‌گیری کنید.

·        نصف ارتفاع تلویزیون را از ارتفاع حالت نشسته خود کم کنید تا ارتفاع مناسب برای میز تلویزیون را بیابید.

لازم است بدانید این اندازه‌گیری بسته به میزان فاصله شما از تلویزیون متفاوت است. فاصله ایده‌آل معمولا دو برابر اندازه صفحه تلویزیون است. برای مثال، اگر تلویزیون 60 اینچی دارید، بهترین فاصله از تلویزیون، 120 اینچ یا حدود سه متر است.
 


8.    جنس میز تلویزیون


جنس انواع میز تلویزیون نیز متفاوت هستند که در ادامه با هر یک از آن‌ها آشنا می‌شوید.

چوب

میز تلویزیون چوبی یک گزینه عالی برای افزودن گرما و بافت به اتاق است. میز تلویزیون چوبی معمولا محکم و بادوام است و رنگ‌های مختلفی نیز از آن در بازار موجود است. چوب‌های سخت مانند چوب بلوط، ساج و افرا معمولا کیفیت بهتر و طول عمر بیشتری دارند.
 

 MDF

MDF یک نوع چوب مصنوعی است که جایگزین به‌صرفه‌ای برای چوب‌های طبیعی است. این جنس برای میز تلویزیون کنسول یا دیواری مناسب‌تر است.
 

فلز

فلز نیز یک گزینه عالی برای دوام بیشتر میز تلویزیون است که اگر می‌خواهید میز تلویزیون فلزی انتخاب کنید به دنبال فلزهایی مثل استیل سنگین، آهن یا آلومینیوم باشید. همچنین، اطمینان حاصل کنید که میز تلویزیون از پوشش مقاوم در برابر زنگ‌زدگی برخوردار است.
 

شیشه

انتخاب میز تلویزیون شیشه‌ای موجب می‌شود که اتاق شما بزرگتر نشان داده شود و همچنین، برای نمایش وسایل تزئینی بسیار مناسب است. میز تلویزیون‌های شیشه‌ای وقتی با قاب فلزی ترکیب می‌شوند می‌توانند ظاهر بسیار جذابی داشته باشند.
 


9.    ویژگی‌های میز تلویزیون


در انتخاب میز تلویزیون مناسب علاوه بر توجه به موارد بالا، لازم است به ویژگی‌های میز تلویزیون نیز توجه کنید. این ویژگی‌ها می‌توانند عملکرد میز تلویزیون را افزایش دهند. کمدها، کشوها و قفسه‌ها به شما امکان می‌دهند که لوازم جانبی و وسایل مختلف را ذخیره‌سازی کنید.

از سوی دیگر، میز تلویزیونی را انتخاب کنید که از ویژگی‌هایی برای مدیریت کابل برخوردار است و به‌این‌ترتیب، به شما کمک می‌کند سیم‌ها را بهتر سازمان‌دهی کنید و از جمع شدن آلودگی‌ها جلوگیری کنید. برای تمیز کردن آلودگی های پشت میز تلویزیون نیز می‌توانید از بین بهترین جاروبرقی های سامسونگ از یک جاروبرقی مخزن دار مدل 2000 وات استفاده کنید که یکی از بهترین جاروبرقی‌های موجود در بازار است و قیمت آن نیز برای خرید مناسب است.

درنهایت، انتخاب میز تلویزیون به اندازه انتخاب خود دستگاه دارای اهمیت است. بنابراین، لازم است در هنگام خرید آن به مواردی مثل نوع، اندازه، جنس و ویژگی‌ها توجه کنید تا بهترین میز تلویزیون را بر اساس مدل دستگاه خود انتخاب کنید. همچنین کسب اطلاعات بیشتر درباره اندازه مناسب برای میز تلویزیون به شما کمک می‌کند که نه‌تنها از فضای خانه خود بهتر استفاده کنید، بلکه موجب می‌شود از سلامت تلویزیون خود نیز مراقبت بیشتری داشته باشید.
 

نویسنده: مینا معین اسلام
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها