پیش از این مشخص شده بود مارگارین یا کره گیاهی که به عنوان محصولی ناسالم طبقه بندی می شود، کلسترول بد را افزایش داده و حاوی چربی های ترانس است. یافته های جدید تحقیقات نشان می دهد ترکیب مارگارین و کره حیوانی به مراتب سالم تر از مصرف جداگانه این روغن هاست.
کد خبر: ۱۳۵۳۲۹۹

به گزارش جام جم آنلاین، پژوهش های متخصصان تغذیه نشان می دهد مارگارین حاوی چربی‌ های ترانس سنگین بوده و سطح کلسترول بد (LDL) را افزایش می‌ دهد.

بررسی ها همچنین حاکی از این حقیقت است که مارگارین در عین حال سطح کلسترول خوب (HDL) را در مصرف کنندگان کاهش داده و به طور کلی مصرف چربی های ترانس خطر ابتلا به بیماری های قلبی، سکته و دیابت نوع ۲ را بیشتر می کند.

یافته های جدید محققان اما نشان می دهد ترکیب کره های گیاهی و حیوانی می تواند گزینه ای مطلوب برای مصرف کنندگان باشد.


سیسیلی وبر، محقق ارشد، دانشکده بهداشت عمومی دانشگاه مینه سوتا در مینیاپولیس، در این رابطه گفت: علی رغم موارد منفی مختلفی که بر علیه مارگارین وجود دارد، در برخی موارد کره های گیاهی گزینه بهتری نسبت به کره های حیوانی برای سلامت قلب هستند.

وی در ادامه توضیحات خود افزود، ما همچنین دریافتیم که محصولات ترکیبی مارگارین و کره، حاوی چربی اشباع کمتر و چربی غیراشباع بیشتری نسبت به کره معمولی هستند.

وبر و همکارانش برای انجام این پژوهش، محتوای اسیدهای چرب ۸۳ نوع مختلف مارگارین و مخلوط مارگارین و کره فروخته شده در ایالات متحده را بررسی و آنها را با کره معمولی حیوانی مقایسه کردند.

در نتیجه این پژوهش، مشخص شد که محصولات مخلوط مارگارین و کره در مقایسه با کره خالی، چربی اشباع و کلسترول کمتری داشتند. این محصولات همچنین فاقد چربی ترانس ساخته دست بشر بودند.

وبر در این رابطه خاطرنشان کرد: مارگارین‌های نرم ‌تر و فشرده‌ تر حاوی چربی اشباع کمتری نسبت به مارگارین‌های دیگر هستند.

در این میان همچنین مشخص شد مارگارین های موسوم به مارگارین استیک حاوی چربی اشباع شده بیشتری نسبت به مارگارین های وان یا فشاری هستند که به آنها اجازه می دهد در دمای اتاق سفت تر شوند. با این حال، برای سلامت قلب، توصیه های غذایی فعلی محدود کردن مصرف چربی های اشباع شده است.

در مجموع باید به خاطر داشت که اگرچه مارگارین های فعلی موجود در بازار، سالم تر از محصولات گذشته هستند، اما همچنان باید در حد اعتدال مصرف شوند. این محصولات حاوی مقداری چربی اشباع شده هستند و چگالی انرژی بالایی دارند؛ یعنی در هر وعده مقدار زیادی کالری دارند.

سامانتا هلر، متخصص تغذیه بالینی ارشد در مرکز بهداشت دانشگاه نیویورک نیز در این رابطه هشدار داد سعی کنید از روغن‌هایی که در دمای اتاق مایع هستند، مانند روغن زیتون فرابکر، کانولا، آووکادو، گردو، کنجد یا روغن‌ های آفتابگردان استفاده کنید.

منبع: سیناپرس

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها