اگر می‌خواهید که بیماری‌های خطرناک هیچ زمانی سراغ شما نیاید، بهتر است مصرف برخی موادغذایی را برای همیشه حذف کنید.
کد خبر: ۸۴۳۹۴۲
این خوراکی‌ها را  از رژیم غذایی خود حذف کنید

به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ زمانی که پای بیماری‌های قلبی وسط می‌آید به طور قطع و یقین ارتباط آن با معده و تغذیه افراد پررنگ‌تر می‌گردد باید گفت غذای مصرفی افراد قدرت فوق‌العاده‌ای در مقابله با فشارخون بالا دارد، چرا که سدیم احتباس شده دربدن از جمله عوامل موثر در فشارخون می‌باشد، به خصوص زمانی که افراد پا به سن می‌گذارند این امر پررنگ‌تر می‌شود.

اگر شما به این بیماری مبتلا بوده و یا در معرض خطر آن قرار دارید توصیه می‌شود که لیستی از خوراکی‌های ذیل را برای همیشه از وعده‌های غذایی خود حذف کنید.

نمک

سدیم به طور مستقیم به قلب و عروق آسیب رسانده و باعث بالا رفتن فشارخون می‌شود. همچنین نمک باعث می‌شود تا بدن آب زیادی را دربدن ذخیره کرده و به تبع آن کلیه‌ها، عروق خونی، قلب و مغز آسیب می‌بینند.

گوشت قرمز

یک برنامه غذایی سالم باید تنها شامل مقدار کمی (در صورت لزوم) چربی ترس و یا اشباع باشد. غذاهای چرب به شدت برای قلب و عروق خونی مضر است.

توصیه می‌شود از مصرف گوشت قرمز و غذاهای آماده همراه با چربی که حاوی روغن‌های هیدروژنی هستند، اجتناب کنید.

ترشی

شاید این ماده خوراکی کم کالری باشد اما میزان سدیم آن بسیاربالاست. گفتنی است که یک ترشی متوسط که حدود 5 اینچ طول دارد، حاوی 570 میلی‌گرم سدیم است.

بیش از 3/1 از حد سدیم مصرفی (230 میلی‌گرم) در یک روز است.

گوشت‌های فرآوری شده

بسیاری از فشارخون افراد که از بالا بودن سدیم نشأت می‌گیرد، ریشه در غذاهای بسته‌بندی و فرآوری شده دارد.

این غذاها از سوسیس، هات‌داگ، بیکن گرفته تا سایر محصولات گوشی فرآوری شده را شامل می‌گردد.

اگر شما مبتلا به فشار هستید توصیه می‌شود از مرغ، سینه بوقلمون و حتی گوشت گاو بدون چربی استفاده کنید.

شکر

موادغذایی شیرین و پرکالری باعث بروز چاقی و افزایش وزن شما میگردند که این اختلالات به طور قابل توجهی فشار خون را بالا می‌برد. داشتن وزنی اضافی بر قلب فشار آورده و جریان خون را کند می‌کند.

پیراشکی

شاید این خوراکی بین افراد بسیار طرفدارداشته باشد اما برای سلامتی بدن مانند یک سم عمل میکند. تنها یک بسته پیراشکی حاوی 200 کالری و 12 گرم چربی می‌باشد.

مارگارین (کره گیاهی)

ممکن است این کره‌ها از روغن‌های گیاهی سالم و به طور طبیعی درست شده باشند، اما این روغن‌ها طی فرآیند هیدروژناسیون به چربی‌های ترانس ناسالم تبدیل می‌شوند.

همچنین آنها از دماهای بسیار بالا توسط کاتالیزوهای نیکل، پلاتین و یا آلومینیوم به حالت نیمه جامد و یا جامد درمی‌آیند.

سوپ‌های مرغ- رشته فرنگی کنسرو شده

غالبا مصرف این موادغذایی بسیار ساده و راحت است و افراد که مشغله کاری دارند، طولانی مدت از این غذاهای آماده کمک میگیرند اما لازم است که بدانید یک فنجان از این غذاهای کنسرو شده حدود 880 میلی‌گرم سدیم دارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها