میوه ای سرشار از ویتامین C

حقایق شگفت انگیز درباره ملون طلایی

ملون یکی از میوه‌های شیرین و پرخاصیت فصل تابستان است که انواع مختلفی دارد. یکی از انواع ملون که طرفداران زیادی دارد، ملون طلایی است که با نام‌های دیگری مانند ملون شیرین یا ملون عسلی نیز شهرت دارد.
ملون یکی از میوه‌های شیرین و پرخاصیت فصل تابستان است که انواع مختلفی دارد. یکی از انواع ملون که طرفداران زیادی دارد، ملون طلایی است که با نام‌های دیگری مانند ملون شیرین یا ملون عسلی نیز شهرت دارد.
کد خبر: ۱۳۲۷۹۷۷

به گزارش جام جم آنلاین، پیش‌تر ملون طلایی در مناطق روستایی کشت و در همانجا مصرف می‌شد. با این حال، این نوع ملون به دلیل مزه خاص و خواص بی نظیری که دارد امروزه به طور گسترده کشت شده و برای فروش به مناطق شهری ارسال می‌شود.

در این مطلب به ۹ واقعیت درباره میوه ملون طلایی می‌پردازیم:

۱- مزه این میوه در حقیقت تلفیقی از مزه سیب، هندوانه، و گواوا است. از این رو، اگر طرفدار ترکیب میوه‌ های مختلف با هم هستید می‌توانید روی این میوه حساب ویژه‌ای باز کنید.

۲- کمتر کسی می‌داند که پوست ملون طلایی نیز خوردنی است. با این حال، درباره میوه‌های دیگر مانند هندوانه بحث و جدل زیادی درباره خوردنی بودن پوست آن وجود دارد.

۳-‌ می‌توانید دانه‌های این میوه را خشک کرده، تف داده و مصرف کنید و یا با فشردن، روغن آن را استخراج کنید. همچنین می‌توانید دانه‌های آن را برای کاشت در سال بعد نگه دارید.

۴- میوه ملون طلایی سرشار از ویتامین C، پانتوتنیک اسید، کلسیم، روی، ویتامین B۶، فیبر، منیزیم، آهن، پتاسیم، ویتامین A، و امگا ۳ و امگا ۶ است.

۵- ۹۰ درصد حجم میوه ملون طلایی را آب تشکیل می‌دهد. از این رو، این میوه یکی از بهترین گزینه‌ها برای تامین آب بدن در فصل گرم تابستان است.

۶- تحقیقات نشان داده است پتاسیم موجود در ملون طلایی باعث تنظیم و هماهنگی میان اعصاب و ماهیچه و تقویت فرآیند انقباض عضلانی می‌شود.

۷- به دلیل آنکه ملون طلایی دارای سطح قابل توجهی از ویتامین B۶، امگا ۳ و امگا ۶ است، خطر حمله قلبی در افراد را کاهش می‌دهد.

۸- کسانی که از یبوست رنج می‌برند می‌توانند به ملون طلایی به عنوان یک درمان طبیعی توجه ویژه‌ای داشته باشند. این میوه دارای سطح بالایی از فیبر‌های محلول است که مانع از یبوست، و نیز تناسب اندام و کنترل کلسترول خون می‌شود.

۹- میوه‌های خشک امروزه به عنوان یکی از تنقلات پرطرفدار شناخته می‌شوند. می‌توانید ملون طلایی را نیز خشک کرده و در هر زمانی به عنوان تنقلات استفاده کنید.

منبع: باشگاه خبرنگاران

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها