مواد غذایی مضر برای مغز در هوای گرم را در ادامه بشناسید. مغز انسان و سلامت آن بسیار مهم است.
مواد غذایی مضر برای مغز در هوای گرم را در ادامه بشناسید. مغز انسان و سلامت آن بسیار مهم است.
کد خبر: ۱۳۲۱۵۶۴

به گزارش جام جم آنلاین، یک متخصص تغذیه همچنین کاهش مصرف نمک را توصیه کرد، زیرا نمک تجمع مایعات را در بدن افزایش می‌دهد که باعث ایجاد ورم‌های داخلی و خارجی می‌شود و همه این‌ها منجر به تاخیر در جریان خون نیز می‌شوند.

متخصص تغذیه درباره اینکه کدام غذا‌ها بیشتر از همه فعالیت ذهنی را در گرما کاهش می‌دهد توضیح داد.

یلنا سولوماتینا، متخصص تغذیه در گفت: تغذیه نادرست می‌تواند بر عملکرد مغز در هوای گرم تأثیر منفی بگذارد.

افراد فعال ذهنی دور چه خوراکی هایی خط بکشند؟

به گفته این متخصص، افرادی که بیشتر فعالیت‌ های ذهنی انجام می‌دهند باید دور مواد غذایی مثل مارگارین، مایونز و غذا‌های های نیمه آماده را خط بکشند، این مواد به دلیل داشتن محتوای چربی‌های ترانس اثرات بدی روی غشای سلولی دارند، این چربی‌ها سفت می‌شوند و اجازه عبور اکسیژن را نمی‌دهند که این بزرگترین خطر برای مغز است.

کربوهیدرات‌های مضر برای دیابتی ها

وی همچنین نسبت به استفاده بیش از حد کربوهیدرات‌های سریع الجذب هشدار داد. این کربوهیدرات‌ها در موادی مانند قند، شیرینی و محصولات آرد، نان و ماکارونی وجود دارد و منجر به تجمع چربی می‌شود، به همین دلیل بدن حساسیت خود را به انسولین از دست می‌دهد.

این متخصص توضیح داد که گلوکز جذب نشده در خون باقی می‌ماند و شروع به از بین بردن رگ‌های خونی می‌کند و کلسترول آزادنه در خون حرکت می‌کند و به نوبه خود، تبدیل به پلاک می‌شود که در جریان خون طبیعی تداخل ایجاد کرده و میزان اکسیژن وارد به مغز را کاهش می‌دهد.

این متخصص تغذیه همچنین کاهش مصرف نمک را توصیه کرد، زیرا نمک تجمع مایعات را در بدن افزایش می‌دهد که باعث ایجاد ورم‌های داخلی و خارجی می‌شود و همه این‌ها منجر به تاخیر در جریان خون نیز می‌شوند.

منبع: بهداشت نیوز

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها