نوبرانه‌ های کاپرتینو
مهم‌ترین محصولات رونمایی شده در رویداد بهاری اپل

نوبرانه‌ های کاپرتینو

با خاص‌ترین گوشی هوشمند گیمینگ سال ۲۰۲۱ آشنا شوید

تقلب سخت‌ افزاری

بازی‌های کامپیوتری معمولا برای اجرا نیازمند سخت‌افزارهای جدید، قدرتمند و درنتیجه گران‌قیمت هستند که باعث می‌شود تولیدکنندگان همواره به‌دنبال جلب توجه گیمرها باشند.
بازی‌های کامپیوتری معمولا برای اجرا نیازمند سخت‌افزارهای جدید، قدرتمند و درنتیجه گران‌قیمت هستند که باعث می‌شود تولیدکنندگان همواره به‌دنبال جلب توجه گیمرها باشند.
کد خبر: ۱۳۱۴۶۳۳

کامپیوترها و لپ‌ تاپ‌ های مخصوص گیمینگ سال‌هاست به موضوعی عادی تبدیل شده‌اند و با گسترش نفوذ گوشی‌ های هوشمند چند سالی است شاهد ورود تولیدکنندگان آنها به این حوزه هستیم.

هرچند بسیاری از این محصولات همان گوشی‌ های هوشمند معمولی با ظاهری متفاوت یا پوسته رابط کاربری اختصاصی هستند، در این بین گوشی‌هایی هم تولید می‌شوند که واقعا برای بازی ساخته شده‌اند.

این گوشی‌ها به‌کمک قابلیت‌هایی مثل نمایشگر بهتر، صفحه لمسی حساس‌تر، باتری بزرگ‌تر و قابلیت‌های مخصوص به بازیکنان کمک می‌کنند بهتر و بیشتر بازی کنند.

یکی از بهترین این گوشی‌ها Black Shark ۴ است که با ترکیب تمام این ویژگی‌ها، تجربه‌ای منحصر به‌فرد برای دوستداران بازی‌های کامپیوتری روی موبایل ایجاد می‌کند.

در ادامه نگاهی دقیق‌تر به این ویژگی‌ها و آنچه این گوشی را به یکی از خاص‌ترین محصولات بازار گوشی‌های هوشمند تبدیل کرده می‌اندازیم.

مشخصات کلی

پیش از هر چیز باید بگوییم که این محصول تنها یک صفحه نمایش بزرگ با چند اپلیکیشن تنظیمات گیمینگ نیست و به‌نسبت قیمت حدود ۵۰۰ دلاری این گوشی در بازارهای جهانی، شاهد پیکربندی سخت‌افزاری بسیار قدرتمند و کارآمدی هستیم.

پردازنده اصلی این گوشی یک تراشه اسنپ‌دراگون ۸۷۰ شرکت کوالکوم است که این روزها در گوشی‌های میان‌رده به بالا و پرچمدارهای اقتصادی اندرویدی دیده می‌شود البته با خرید نسخه Pro یا حرفه‌ای می‌توانید از پردازنده اسنپ‌دراگون ۸۸۸ که فعلا قدرتمندترین تراشه کوالکوم است در گوشی خود بهره ببرید، هرچند اختلاف قیمت آن هم قابل توجه است.

مدل استاندارد با ۶ گیگابایت حافظه رم عرضه می‌شود، البته امکان انتخاب گزینه‌های ۸ و ۱۲ گیگابایت هم وجود دارد.

برای حافظه هم دو انتخاب ۱۲۸ و ۲۵۶گیگابایتی از نوع UFS ۳.۱ وجود دارد که سرعت و پهنای باندی بسیار بالاتر از حافظه‌های معمولی دارد.

طراحی گوشی نسبتا معمولی است و مثل گوشی‌های مخصوص بازی ایسوس شاهد زوایای تند و بدنه پرزرق و برقی نیستیم.

جنس بدنه از پلاستیک است که در کنار کاهش قیمت به کمتر شدن وزن گوشی هم کمک کرده و کماکان از کیفیت ساخت مناسبی برخوردار است.

همچنین اتصال ۵G، پورت USB C-۲.۰ برای انتقال سریع فایل و شارژ پرسرعت از دیگر امکانات این گوشی است.

در نهایت هم باید به حسگر اثر انگشت در کناره بدنه اشاره کنیم که برای کاربرانی که دست‌های به‌اندازه کافی بزرگ داشته باشند بسیار در دسترس و کاربردی طراحی شده‌است.

صفحه نمایش و دیگر هیچ

اصلی‌ترین خصوصیت این گوشی و هر گوشی مخصوص گیمینگ، صفحه‌نمایش بزرگ آن است که با ابعاد ۶.۷ اینچی خود به آیفون ۱۲ پرومکس تنه می‌زند.

این نمایشگر عریض از فناوری AMOLED برخوردار است و از استاندارد HDR۱۰+ پشتیبانی می‌کند که به‌معنی رنگ‌های تیره فوق‌العاده عمیق، تصویر واضح و کنتراست باورنکردنی است که نه‌تنها بازی بلکه تماشای فیلم و وبگردی با این گوشی را لذتبخش می‌کند البته این نمایشگر هم مانند تمام صفحه‌نمایش‌های AMOLED نوردهی خیره‌کننده‌ای ندارد و ممکن است برای بازی در نور آفتاب و در محیط باز با کمی مشکل مواجه شوید، هرچند این تمام داستان نیست.

آنچه نمایشگر این گوشی را خاص و Black Shark ۴ را برای بازی کردن ایده‌آل می‌کند، سایر فناوری‌های به‌کار رفته در آن است. این نمایشگر از نرخ رفرش ۱۴۴‌هرتزی برخوردار است که نسبت به ۹۰‌هرتز مدل قبلی یک جهش قابل‌توجه به‌شمار می‌رود و سرعت واکنش بازیکنان را بسیار بالا می‌برد.

این می‌تواند مزیتی اساسی برای یک بازیکن باشد، هرچند بسیاری از عناوین محبوب موبایل از‌جمله Call of Duty و PUBG از حداکثر نرخ رفرش ۶۰‌هرتز پشتیبانی می‌کنند. به‌علاوه نمایش تصاویر با این نرخ نیازمند پردازنده مرکزی و گرافیکی بسیار قدرتمندی است که هنوز در گوشی‌های هوشمند دیده نمی‌شود.

برای لذت بازی

نرخ رفرش بالا تنها ویژگی صفحه نمایش این گوشی نیست، بلکه حساسیت فوق‌العاده آن به لمس را باید برگ برنده اصلی آن برای گیمرها به‌شمار آورد.

صفحه لمسی Black Shark ۴ در ثانیه ۷۲۰بار ورودی‌های لمسی را بررسی می‌کند که شش‌برابر بیشتر از آیفون‌های فعلی یا سایر گوشی‌های پرچمدار است. این باعث می‌شود کوچک‌ترین فرامین ورودی شما با دقت و سرعتی مثال‌زدنی اعمال شوند و همین سرعت و کیفیت بازی کاربران را بالاتر می‌برد.

به‌علاوه ویژگی‌های دیگری مثل ماشه‌های فیزیکی داخلی که زمان بازی از بدنه خارج می‌شوند و قابل برنامه‌ریزی هم هستند، به شما اجازه می‌دهد طوری بازی کنید که تا پیش از این برایتان ممکن نبوده‌است.

این دکمه‌های فیزیکی سرعت عمل بالایی دارند و تنظیم آنها هم کار راحتی است. ماشه‌ها را می‌توانید از طریق اپلیکیشن اختصاصی گوشی به هر نقطه‌ای از صفحه نمایش اختصاص دهید تا در زمان بازی به‌جای تمرکز برای لمس قسمت درست نمایشگر روی بهتر شدن تمرکز کنید.

عملکرد کلی و معایب

یکی از مشکلات رایج گوشی‌ های گیمینگ داغ شدن زیر بار اجرای بازی‌های سنگین است و Black Shark۴ هم از این قاعده مستثنا نیست البته انتقال حرارت به‌خوبی در طراحی این گوشی لحاظ شده و بسیار دیرتر از نمونه‌های مشابه آنقدر داغ می‌شود که کار کردن با آن دشوار شود.

اگر بخواهید بدون معطلی به بازی ادامه دهید می‌توانید با پرداخت هزینه بیشتر، سینک حرارتی و فن خنک‌کننده اختصاصی آن را هم تهیه کنید که به شما کمک می‌کند در چند دقیقه دمای گوشی را کاهش دهید.

دوربین اصلی ۴۸‌مگاپیکسلی، دوربین فوق پهن۸ و دوربین ماکرو ۵‌مگاپیکسلی عملکرد متوسطی داشته و باوجود کند بودن کیفیت قابل‌قبولی دارند، اگرچه به‌هیچ عنوان نباید این گوشی را برای دوربین‌هایش خریداری کنید.

در نهایت باید به شارژر استاندارد ۶۵‌واتی این گوشی اشاره کنیم که در نوع خود از قدرتمندترین شارژرها محسوب می‌شود و می‌تواند در کمتر از ۲۵ دقیقه گوشی را کاملا شارژ کند. البته اگر بخواهید، می‌توانید با خرید شارژر ۱۲۰ (بله، ۱۲۰!) واتی تنها در ۱۷ دقیقه باتری را از صفر به صد برسانید.

این ترکیب در کنار باتری ۴۵۰۰ میلی‌آمپر ساعتی و بادوام این گوشی به آن معنی است که می‌توانید بدون نیاز به شارژ شبانه یا طولانی‌مدت بدون نگرانی مدت‌ها با گوشی خود بازی کنید و تنها در زمان‌های استراحت آن را به شارژر متصل کنید تا دوباره به‌سرعت برای کار آماده باشد.

ترکیب تمام این ویژگی‌ها در کنار قیمت بسیار مناسب این گوشی باعث می‌شود Black Shark ۴ فراتر از یک گوشی گیمینگ باشد و حتی برای کاربرانی که تنها به‌دنبال بهترین بودن در بازی‌های آنلاین رقابتی نیستند هم گزینه جذابی باشد.

خشایار مریدپور - روزنامه نگار فناوری / ضمیمه کلیک روزنامه جام جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها