فوق تخصص عفونی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی:

عوارض مسمومیت آلودگی هوا را با علائم کرونا اشتباه نگیرید

رییس کمیته علمی ستاد مقابله با کرونا:

سردرد بدون علایم چشمی نشان دهنده ابتلا به کرونا نیست

رییس کمیته علمی ستاد مقابله با کرونا گفت: سردرد به تنهایی نشان دهنده ابتلا به کرونا نیست. معمولا قبل از اینکه سردرد با منشا ابتلا به ویروس کرونا رخ دهد، نوعی از علایم چشمی ظاهر می‌شود.
کد خبر: ۱۳۰۵۴۶۶

به گزارش جام جم آنلاین، مصطفی قانعی روز جمعه در گفتگو با ایرنا درخصوص سردرد با منشا مربوط به ویروس کرونا افزود: معمولا اینکه هنگام ابتلای فرد به کرونا فقط و فقط، سردرد رخ دهد و عوارض دیگری نباشد، کمتر است.

وی بیان کرد: معمولا وقتی در مورد ویروس کرونا و ابتلا به آن صحبت می‌کنیم از یک ساختار صحبت می‌کنیم و اینکه یک فرد در خانواده و فامیل خود فرد مبتلا به این ویروس را داشته یا با فردی در تماس بوده و می‌توان این احتمال را داد که در تماس با فرد مبتلا، دچار ابتلا به این ویروس شده است.

رییس کمیته علمی ستاد مقابله با کرونا در خصوص تفاوت سردرد ناشی از آلودگی هوا و ابتلا به ویروس کرونا توضیح داد: سردردهای مربوط به آلودگی هوا بیشتر در مناطق آلوده رخ می‌دهد و کمتر در افرادی که در خانه هستند و در معرض آلودگی قرار ندارند، دیده می‌شود.

وی بیان کرد: معمولا قبل از اینکه سردرد با منشا ابتلا به ویروس کرونا رخ دهد، نوعی از علایم چشمی ظاهر می‌شود و می‌تواند این امر در تشخیص به اینکه فرد مبتلا شده، کمک کند. علایم چشمی کرونا نشان می‌دهد که آلاینده‌ها در بدن در حال زیاد شدن است و ترکیب هر یک از آلاینده‌ها یک علایمی را ایجاد می‌کند؛ مثلا سردردی که توام با عدم تحمل یا نوعی بی‌قراری و بی‌حوصلگی است، همراه با علایم چشمی پیش از آن را می‌توان از موارد ابتلا به کرونا برشمرد.

رییس کمیته علمی و فناوری ریاست جمهوری ادامه داد: افراد مبتلا به کرونا احساس بوی نامتنوع قبل از سردرد دارند.

قانعی یادآور شد: اینکه تشخیص ابتلا به کرونا را کاملا با سردرد مجاز بدانیم، چنین چیزی شدنی نیست مگر کسی در خانواده‌اش و نزدیکانش فرد مبتلا به کرونا داشته باشد، در این صورت نیز بهتر است که فرد تست تشخیص کرونا بدهد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها