ایجاد درد در هر کدام از دندان ها و خراب شدن آن ها خبر از بیماری یکی از اعضای داخلی بدن می دهد، در ادامه تشخیص بیماری عضوهای داخلی از روی دندان ها را ملاحضه می نمایید.
کد خبر: ۱۲۹۴۶۹۶

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از نمناک، یکی از رازهای جالب پنهان در دهان و دندان ارتباطی است که از طریق آن می توان بیماری و مشکلات اعضای داخلی بدن را تشخیص داد، دندان عضو بدن سالم یا بیمار را به شما نشان می دهد. آیا می دانید حتی مشکلات کوچک دندان نشان دهنده بیماری داخلی است؟ باور کردنی نیست، اما ارتباط قوی بین دندان و عضو داخلی بدن وجود دارد. اگر این اطلاعات برای تان جذاب است این بخش را تا آخر بخوانید.

ارتباط دندان با اعضای بدن

هر کدام از دندان ها با کدام عضو بدن ارتباط دارند؟

دندان های بالا و پایین پیشین با کلیه و مثانه و گوش و دندان های نیش با کبد و مثانه ارتباط دارد. همان طور که کارشناسان شرح می دهند، دندان های آسیاب با ریه، شکم، طحال، پانکراس و دندان عقل با قلب و روده کوچک مرتبط هستند.
البته به این معنی نیست که هرگونه بیماری داخلی با مشکلات دندانی همراه است. در خیلی از موارد بیماران در اطراف دندان سالم خود، درد احساس می کنند. این درد نتیجه مشکل در عضو داخلی بدن است که به دندان می رسد.
دندان عضو بدن

بیماری هایی که علائم دندان درد دارند :

مشکلات قلبی

احساس درد در قلب می تواند به بخش های دیگر بدن ارتباط داشته باشد. معمولا درد در شانه چپ و بازوی چپ از علایم درد قلب می باشد. اما احساس درد در دندانها و فک پائین نیز ممکن است به درد قلب مربوط شود و به نشانه آنژین و حمله قلبی باشد. به همین دلیل اگر دندانهای شما سالم است اما درد می کنند بهتر است به متخصص قلب مراجعه نمائید.
دندان و اعضای بدن

مشکلات آرواره ای

علت دندان درد همیشه مربوط به خود دندان نمی باشد و ممکن است مربوط به آرواره باشد که ناشی از اختلال مفصل در گیجگاه فکی باشد. این درد موجب قفل شدن آرواره می شود. در این شرایط اسپاسم های عضلات آرواره ایجاد می شوند و مشکلات زمانی ظاهر می شوند که دهان را باز کنید زیرا دیسک فک دراین حالت جا به جا می شود.

نورالژی عصب سه قلو

گاهی اوقات درد در فک و یا صورت ممکن است با اختلالات رشته های زوج پنجم اعصاب مغزی (عصب سه قلو) در ارتباط باشد. افراد مبتلا به این عارضه بیشتر از درد در ناحیه فک و دندان ها شکایت دارد و به همین دلیل به دندان پزشک مراجعه می نمایند. بیماری زونا می تواند تمام اعصاب بدن را درگیر کند اما بیشترین تاثیر ویروس این بیماری بر روی عصب تری ژمینال (سه قلو) است.
دندان و اعضای بدن

بیماری ریه

ممکن است بیماری ریه بر روی دندان اثر بگذارد و برعکس. یکی از علائم سرطان ریه، دردی است که در دندان ها و آرواره احساس می شود. درمان این عارضه می تواند تأثیرات منفی در دهان ایجاد کند. زمانی که سرطان ریه در گردن و سر پخش می شود نیز موجب درد می شود.

سینوزیت

التهاب غشای موکوس در یک یا هر دو سینوس منجر به سینوزیت می شود. این عارضه درد و فشار در دندان های عقبی بالا را به وجود می آورد، زیرا ریشه ی این دندان ها به انتهای سینوس ها نزدیک است. البته یک دندان درد واقعی نیز می تواند احساس درد سینوزیت را ایجاد می کندیکی از دلایل ابتلا به سینوزیت، مشکلات دندانی است.
دندان درد و سینوزیت

گوش درد یا دندان درد؟

شاید تا کنون دردی را احساس کرده اید که ندانید مربوط به گوش است یا دندان، منبع این درد زجر آور را بسیاری از افرادی نمی توانند به درستی تشخیص دهند. گاهی اوقات گوش درد مربوط به درد دندان است و یا برعکس. البته ممکن است به طور همزمان نیز هم دندان و هم گوش، دچار درد شوند.

سنگ غدد بزاقی

بیماری سنگ غدد بزاقی در مجرای یکی از غدد بزاقی ایجاد می شود. زمانی که اندازه سنگ به سایز مشخصی می رسد موجب مسدود شدن مجرای بزاقی می شود، بنابراین دندان درد احساس می شود و غده ی بزاقی مورد نظر نیز به مرور متورم می شود. با اشعه ایکس می توان این عارضه را تشخیص داد.

درد هر کدام از دندان ها خبر از مشکلی در عضوهای داخلی بدن می دهد

درد در ناحیه پیشین دندان ها معمولا نشانه ی آماس مثانه، گوش یا کلیه است.
درد اولین دندان پیشین حامل پیام ورم لوزه یا پروستات است.
اگر درد دندان نیش را تجربه کرده اید ممکن است هپاتیت باشد.
در مورد درد دندان های آسیا ممکن است کولیت، آلرژی و سینه پهلو علت درد باشد.
درد دندان چهارم ازبالا وپایین به زانو ارنج شانه درد ورم مفاصل مربوط میشود.
درد دندان ششم از فک پایین معمولا مشکلاتی ازتصلب شریان و از فک بالا، التهاب تخمدان، طحال و تیروئید را نشان میدهد.
و اگر از درد دندان های آسیاب پایین رنج می برید ممکن است پلیپ روده، برونشیت یا آسم باشد.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها