بهترین درمانگر برای سرطان های خطرناکی مانند سر و گردن باشد بهتر است بدانید خاصیت معجزه آسای این گیاه در پیشگیری از تولید سلول های سرطانی از لحاظ پزشکی ثابت شده است!
کد خبر: ۱۲۹۳۰۹۵

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از دلگرم ،ماگنولیا یکی از گیاهان رده دو لپه های است که به صورت درخت و بوته وجود دارد.

مالونگو با چندین مزیت بالقوه مانند کاهش درد و کاهش اضطراب ، تشنج صرع ، علائم آسم و التهاب همراه بوده است. با این حال ، بیشتر تحقیقات در حیوانات انجام شده و مطالعات بیشتری در انسان لازم است. به اشکال مختلفی از جمله به عنوان رنگ و پودر موجود در آب گرم حل می شود تا بتوانید چای مالونگو را تهیه کنید.

اطلاعات علمی کافی برای تعیین دوز مناسب وجود ندارد و اطلاعات کمی در مورد ایمنی مالونگو در انسان وجود دارد. در یک مطالعه ، افراد پس از مصرف عصاره مالونگو خواب آلودگی را گزارش کردند علاوه بر این ، نگرانی وجود دارد مبنی بر اینکه مالونگو ممکن است فشار خون را کاهش دهد
گیاه شناسی ماگنولیا

مگنولیا سرده ای متعلق به تیره مگنولیاسه با نام علمی Magnoliaceae است که شامل ۱۲۰ گونه مختلف می شود. این گونه ها به شکل درخت یا بوته و در آب و هوای گرم و مرطوب می رویند و به عنوان گیاه زینتی استفاده می شوند. خاستگاه مگنولیا خاور دور، آسیای میانه و آمریکای مرکزی است.

گل های آن منفرد و بزرک و به رنگ سفید، صورتی یا زرد روشن هستند. این گیاه معمولا از سال دوم یا سوم پس از کاشت شروع به گلدهی می کند. دوره گلدهی آن در اوایل بهار و به مدت یک تا سه ماه است و در دیگر فصل های سال می توان از خشک شده آن استفاده کرد. نام این گیاه برگرفته از پییر مانیول پزشک و گیاه شناس فرانسوی است

خواص و فواید ماگنولیا

در ادامه با ما همراه شوید تا با مهم ترین خواص مالونگو برزیلی، نحوه مصرف و عوارض جانبی آن آشنا شویم.
1. کاهش اضطراب

در طب سنتی برزیل از صدها سال پیش برای درمان اضطراب از مالونگو استفاده می شده است. این خاصیت مالونگو که از نظر علمی نیز اثبات شده از ترکیبات موجود در آن از جمله (+) – اریتراوین و (+) – 11 آلفا هیدروکسی اریتراوین نشات گرفته که ترکیبات ضد اضطرابی قوی محسوب می شوند و تاثیری مشابه داروهای تجویزی مانند دیازپام دارند. این ترکیبات با مهار گیرنده های استیل کولین نیکوتین در بدن به تنظیم اضطراب کمک می کنند. جالب است بدانید مالونگو برای افرادی که از عمل دندانپزشکی ترس داشته و دچار اضطراب شدید می شوند مفید می باشد.

2. ضد صرع

اگرچه داروهای ضد صرع زیادی در بازار موجود است اما بدن حدود 30 تا 40 درصد افراد مبتلا به صرع به داروهای معمولی صرع واکنش نمی دهد، به همین دلیل استفاده از داروهای جایگزین در میان این بیماران بسیار محبوب است. یکی از روش های خانگی برای کاهش تشنج ناشی از صرع مصرف مالونگو است که با مشکلات حافظه و یادگیری کوتاه مدت نیز مقابله می کند. خاصیت ضد صرع مالونگو نیز از ترکیباتی همچون (+) – اریتراوین و (+) – 11 آلفا هیدروکسی اریتراوین موجود در آن نشات گرفته که فعالیت گیرنده هایی که در بیماری صرع نقش دارند را سرکوب می کنند.

3. تسکین درد

مالونگو دارای خاصیت ضد درد و ضد التهابی است و به نظر می رسد اثر مثبتی در کاهش انقباضات و گرفتگی معده دارد. این ماده احساس درد در سلول های عصبی را کاهش می دهد، اگرچه چگونگی این تاثیر هنوز مشخص نشده اما احتمالا این کار را مستقل از سیستم مواد افیونی انجام می دهد که هدف اغلب داروهای مسکّن می باشد.

4. آسم

به نظر می رسد عصاره مالونگو به کاهش علائم آزار دهنده آسم کمک کرده و التهاب در سیستم تنفسی را کاهش می دهد.

5. خواص مالونگو در طب سنتی

برخی موارد استفاده مالونگو در طب سنتی برزیل عبارتند از:

تسکین درد
بهبود کیفیت خواب
کاهش فشار خون بالا
افسردگی
اضطراب
تشنج ناشی از صرع

نحوه مصرف ماگنولیا

مقداری از برگ این درخت یا گل آن را در یک لیوان آب جوش مانند چای دم کنید و بنوشید.

مصرف این گل باید برای مدت زمان کوتاه (کمتر از شش هفته) باشد.

درباره دوز مصرف و عوارض جانبی مالونگو اطلاعات زیادی در دسترس نیست اما به نظر می رسد برخی افراد بعد از مصرف عصاره مالونگو دچار خواب آلودگی می شوند.
عوارض جانبی مالونگو

از دیگر عوارض احتمالی مالونگو می توان به افت فشار خون اشاره کرد.

از آن جا که بی خطر بودن مالونگو هنوز به اثبات نرسیده گروه های آسیب پذیر از جمله کودکان، زنان باردار و افراد مسن نباید از مالونگو و محصولات آن استفاده کنند.

در صورتی که قصد استفاده از مالونگو یا مکمل های آن را دارید حتما قبل از مصرف با پزشک مشورت کنید.

مصرف این گیاه برای زنان باردار جایز نیست. اگر قرار است به دلیلی جراحی شوید، حتما از مصرف این گیاه خودداری کنید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها