مطالعه یکی از مهمترین فعالیتهایی است که می توانید فرزندان خود را به انجام آن تشویق کنید. این سرگرمی ، تحریک فکر ، و کاملاً مهم برای موفقیت در زندگی است. خواننده ماهر بودن تا کلاس سوم یک عامل جدایی ناپذیر در موفقیت کودک در آینده است. خواندن برای بچه ها فقط یک سرگرمی جالب نیست. این دروازه دروازه ورود به سایر افراد ، مکان ها و ایده ها با امکانات بی حد و حصر است.
مطالعه یکی از مهمترین فعالیتهایی است که می توانید فرزندان خود را به انجام آن تشویق کنید. این سرگرمی ، تحریک فکر ، و کاملاً مهم برای موفقیت در زندگی است. خواننده ماهر بودن تا کلاس سوم یک عامل جدایی ناپذیر در موفقیت کودک در آینده است. خواندن برای بچه ها فقط یک سرگرمی جالب نیست. این دروازه دروازه ورود به سایر افراد ، مکان ها و ایده ها با امکانات بی حد و حصر است.
کد خبر: ۱۲۹۱۹۸۰

به گزارش جام جم آنلاین ،فواید مطالعه بیشتر توسط کودکان :

  • مهارت های لغات و زبان را گسترش می دهد

قبل از اینکه بچه های شما بتوانند خود بخوانند ، مهم است که از همان ابتدا عشق به کتاب را پرورش دهیم. بلند خواندن برای آنها در سنین جوانی راهی عالی برای ارتقا مهارت های ارتباط کلامی بین والدین و کودک است.

با بزرگتر شدن بچه ها ، ما روزانه با آنها صحبت می کنیم ، اما واژگان و موضوعاتی که در معرض آنها قرار می گیرند محدود و اغلب تکراری هستند. خواندن کتاب باعث بهبود واژگان فرزند شما می شود و او را در معرض انواع مختلف ساختار جمله ها ، سبک های نوشتاری و روش های بیان قرار می دهد.

نه تنها درک مطلب فرزندان شما به مرور بهبود می یابد ، بلکه تأثیر مثبتی در مهارت نوشتاری و ارتباطی آنها خواهد داشت. برای کودکانی که دوزبانه هستند یا زبان دوم را می آموزند ، خواندن یکی از مولفه های مهم دستیابی یا حفظ تسلط است.

  • تشنگی برای دانش را تشویق می کند

کتابهایی وجود دارد که درباره هر موضوعی قابل تصور است ، بسیاری در طیف گسترده ای از سطح خواندن وجود دارد.

هنگام مطالعه کتاب ، کودکان شما با موضوعات ، فرهنگ ها و ایده های متنوعی آشنا می شوند. آنها خواهند فهمید که چه میزان دانش برای کشف وجود دارد و بیشتر در موضوعاتی که بیشترین علاقه را به آنها دارند ، کاوش می کنند.

در بسیاری از موارد ، آنها چنان از محتوای کتاب لذت خواهند برد که حتی متوجه نخواهند شد که در مورد یک موضوع خاص دانش زیادی کسب می کنند.

  • همدلی را افزایش می دهد

درک کودکان از دنیای اطراف بسیار کم است. این به دلیل تعداد محدودی از تجربیات است که آنها با توجه به شرایطی که در آن رشد کرده اند ، مواجه شده اند.

خواندن کتاب در مورد انواع مختلف افرادی که طیف وسیعی از تجربیات را داشته اند ، به بچه ها این امکان را می دهد که نه تنها تنوع را درک کنند بلکه قرار گرفتن در جای شخص دیگری چگونه است.

انجام این کار به آنها کمک می کند تا از افرادی که اشتراکات بسیار کمی با آنها دارند ، قدردانی کرده و با آنها همدلی داشته باشند و به آنها کمک کند تا به افراد با رجوع بیشتری تبدیل شوند.

دلایل اهمیت کتاب خواندن کودکان

  • بهترین شکل سرگرمی

در عصر حاضر ، فناوری به یکی از وسایل مهم سرگرمی بزرگسالان و کودکان تبدیل شده است. اگرچه برنامه های تلویزیونی و برنامه های کودکانه از این قبیل می توانند منبع خوبی برای یادگیری باشند ، اما کتاب ها هر بار انتخاب بهتری هستند.

به جای گذراندن ساعت ها مقابل صفحه ، کودکان خود را تشویق کنید که کتاب ها را به عنوان منبع پیش فرض سرگرمی در نظر بگیرند. مطالعات نشان می دهد در خانواده هایی که مطالعه بر آنها تأکید شده است ، در دراز مدت کودکان به طور مستقل مطالعه می کنند و به کتاب علاقه پیدا می کنند.

  • پیوند ایجاد می کند

روش های مختلفی وجود دارد که خواندن باعث ایجاد پیوند بین والدین و فرزند می شود. با شروع با خواندن با صدای بلند از زمان نوزادی ، نزدیک بودن و صمیمیت را از طریق گذراندن وقت با هم و نزدیک بودن از نظر جسمی تقویت می کند.

با بزرگتر شدن فرزندتان ، می توانید به بلند خواندن ادامه دهید یا همان کتاب را جداگانه بخوانید و در مورد قسمتهایی که بیشترین لذت را داشته اید صحبت کنید.

از خواندن به عنوان فرصتی برای کودک خود استفاده کنید و با او تعامل داشته باشید ، از او در مورد افکارش درباره موضوعاتی که در کتاب آورده شده است و یا داستان را به زندگی روزمره متصل کنید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها