اگر آب و هوای این روز‌ها باعث شده کمی افسرده شوید، احتمالا فیلم‌های بامزه‌ای که از حیوانات در اینترنت هست کمی حالتان را بهتر می‌کند. گاهی هم اطلاعات جالبی درباره آن‌ها می‌تواند سرحالتان کند. در این مطلب با تعدادی از این دانستنی‌های جالب آشنا می‌شوید.
اگر آب و هوای این روز‌ها باعث شده کمی افسرده شوید، احتمالا فیلم‌های بامزه‌ای که از حیوانات در اینترنت هست کمی حالتان را بهتر می‌کند. گاهی هم اطلاعات جالبی درباره آن‌ها می‌تواند سرحالتان کند. در این مطلب با تعدادی از این دانستنی‌های جالب آشنا می‌شوید.
کد خبر: ۱۲۹۰۳۱۲

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از برترین ها، گربه‌ها به ما به عنوان انسان فکر نمی‌کنند، بلکه آن‌ها ما را مثل خودشان می‌بینند، یعنی مثل گربه‌ها. آن‌ها با زدن سرشان به شما، در واقع به شما به عنوان یکی دیگر از اعضای خانواده گربه‌ای خود سلام می‌کنند. این یعنی احتمالا ما برای آن‌ها زشت‌ترین، بزرگ‌ترین و دست و پاچلفتی‌ترین گربه‌هایی هستیم که دیده اند، اما به هر حال شما را در خانواده خود می‌پذیرند و دوستتان دارند.

جمعیت ببر‌ها در حال افزایش است.

سمور‌های آبی دست یکدیگر را هنگام خواب می‌گیرند تا از هم جدا نشوند.

وقتی بچه فیل به دنیا می‌آید، سایر مادران گروه شیپور می‌زنند تا جشن بگیرند یا به دنیا آمدن او را خبر دهند. فیل‌ها کل عمر خود در گروه‌های خانوادگی می‌مانند که عموما از فیل‌های ماده تشکیل شده است. نر‌ها اغلب گروه را برای جفت گیری ترک می‌کنند، اما گاهی اوقات با دیگر نر‌های تنها، گروه تشکیل می‌دهند.

گاو‌ها دوست صمیمی دارند و در کنار آن‌ها شادتر هستند. ضربان قلب گاو‌ها در کنار دوست صمیمی‌شان کُند می‌شود و در آغل احساس آرامش بیشتری در کنار دوستشان دارند.

یک میدان مین متروکه وجود دارد که خیلی اتفاقی پناهگاه پنگوئن‌ها شده است. مین‌ها شکارچیان را دور نگه می‌دارند، اما پنگوئن‌ها کوچکتر از آن هستند که مین‌ها را منفجر کنند. این مین‌ها در درگیری سال ۱۹۸۲ کماندو‌های آرژانتینی با نیرو‌های انگلیسی در جزایر فالکلند قرار داده شدند. از آن زمان، پنگوئن‌ها در این منطقه زیاد شده اند.

سمور سنگ‌ریزه‌ای را پیدا می‌کنند و آن را تمام عمر با خودشان نگه می‌دارد. آن‌ها سنگریزه‌ها را در کیسه‌هایی نگه می‌دارند که از چین‌های پوست زیر بغل آن‌ها تشکیل شده است.

سگ‌ها خواب صاحبشان را می‌بینند.

موش‌های خرمن بسیار کوچکی وجود دارند که داخل گل‌ها می‌خوابند.

پاندا‌ها دیگر در معرض انقراض نیستند. همچنین پرستار حرفه‌ای پاندا یکی از پردرآمدترین شغل‌های چین است، میانگین درآمد آن‌ها حدود ۳۳هزار دلار است.

سگ‌ها با توجه به مقدار بویی که از شما در خانه مانده، می‌توانند بگویند کی به خانه برمی گردید. اگر شما هر روز در ساعات مشخصی رفت و آمد کنید، سگ شما بر اساس بویی که از شما در خانه مانده، درست همان ساعتی که به خانه برمی‌گردید پشت در یا پنجره منتظر شما می‌ماند.

زنبور‌ها بعد از خوردن شهد خواب آلود می‌شوند و گاهی روی گل‌ها چرت می‌زنند.

دلفین‌های مادر برای جنین داخل رحم خود آواز می‌خوانند. طبق تحقیقات دانشگاه می‌سی‌سی‌پی، دلفین‌های مادر برای فرزندشان در رحم خود آواز مشخصی می‌خوانند. تصور می‌شود این صدا یا سوت مثل نوعی «نام» برای مادر عمل کند و به بچه دلفین و مادرش امکان می‌دهد وقتی متولد شد به راحتی یکدیگر را پیدا کنند. پس از به دنیا آمدن بچه دلفین، سایر دلفین‌های بالغ اطراف آن‌ها کمتر سوت می‌زنند، احتمالا برای اینکه به بچه دلفین کمک کنند سوت را درست یاد بگیرد و استفاده کند.

کلاغ‌ها چهره‌ها را به خاطر می‌سپارند و می‌توانید با آن‌ها دوست شوید. البته، برای دوست شدن با کلاغ‌ها باید به آن‌ها غذا بدهید. اما بعدا شما را می‌شناسند و بالای سرتان پرواز می‌کنند. ارزشش را دارد!

سنجاب‌ها، بچه سنجاب‌های یتیم را به فرزندی می‌گیرند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها