یک متخصص تغذیه گفت: ویتامین c موجود در شلغم برای تقویت سیستم بدن در دوران اپیدمی کرونا نقش بسیار مهمی دارد.
کد خبر: ۱۲۹۰۱۵۹

به گزارش جام جم آنلاین، شهاب اولیایی، رژیم شناس و متخصص تغذیه در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: شلغم از گیاهان ریشه‌ای و به رنگ‌های سفید و بنفش است. فیبر، گوگرد، پتاسیم، کلسیم و ویتامین c از جمله مواد تغذیه‌ای موجود در شلغم هستند که در بهبود سلامتی بدن نقش بسیار مهمی دارند.

او افزود: شلغم خوب باید دارای بافت محکم، پوست براق و شفاف باشد. ویتامین c موجود در شلغم به عنوان یکی از موارد دارای آنتی اکسیدان و افزایش تقویت سیستم ایمنی بدن به خصوص در شرایط اپیدمی ویروس کرونا محسوب می‌شود.

اولیایی بیان کرد: شلغم به دلیل وجود پتاسیم و ویتامین c در بهبود سلامت قلب، التهاب بدن، تقویت استخوان، ضد سرطان، سلامت پوست و مو، تقویت چشم و بینایی، درمان آرتروز و رماتیسم نقش بسیار مهمی دارد. با توجه به اینکه شلغم سرشار از فیبر و کم کالری است، می‌تواند برای کسانی که قصد کاهش وزن دارند بسیار مفید باشد.

اولیایی در ادامه افزود: شلغم به دلیل وجود ویتامین c ، آهن و آنتی اکسیدان‌هایی که به خود اختصاص داده است، برای سرماخوردگی و تقویت سیستم ایمنی بدن بسیار حائز اهمیت است.

شلغم را خام مصرف کنیم یا پخته؟

این متخصص تغذیه مطرح کرد: به طور کلی خواص سبزیجات زمانی بهتر حفظ می‌شود که آن‌ها را به صورت خام مصرف کنیم. در واقع برخی ویتامین‌ها حین گرما و آب پز کردن از بین می‌روند؛ بنابراین اگر بتوانیم شلغم به صورت خام مصرف کنیم بهتر است، اما بخارپز کردن هم به عنوان بهترین سبک مصرف شلغم و دیگر سبزیجات محسوب می‌شود. البته شلغم خام برای کسانی که مشکل تیروئید دارند، تحت هیچ عنوان توصیه نمی‌شود.

اولیایی در پایان تصریح کرد: ترکیب شلغم و عسل برای حفاظت از بدن در برابر بیماری‌های ویروسی بسیار مهم تلقی می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها