سلام همه ما به هندوانه علاقه داریم چون هندوانه از جمله میوه های شیرین است که به خاطر داشتن طعم مطلوب طرفداران بسیاری را به خود جذب کرده. هندوانه میوه ای پر آب و بسیار مفید است؛ متاسفانه ای از افراد عادت دارند تا تخمه های این میوه دور بریزند و از مصرف آن خودداری می کنند. با خوندن این مطلب دیگه هیچوقت تخم هندوانه رو دور نمی ریزید.
سلام همه ما به هندوانه علاقه داریم چون هندوانه از جمله میوه های شیرین است که به خاطر داشتن طعم مطلوب طرفداران بسیاری را به خود جذب کرده. هندوانه میوه ای پر آب و بسیار مفید است؛ متاسفانه ای از افراد عادت دارند تا تخمه های این میوه دور بریزند و از مصرف آن خودداری می کنند. با خوندن این مطلب دیگه هیچوقت تخم هندوانه رو دور نمی ریزید.
کد خبر: ۱۲۹۰۰۶۶

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از گل من و تو، همه ما به هندوانه علاقه داریم چون هندوانه از جمله میوه های شیرین است که به خاطر داشتن طعم مطلوب طرفداران بسیاری را به خود جذب کرده. هندوانه میوه ای پر آب و بسیار مفید است؛ متاسفانه ای از افراد عادت دارند تا تخمه های این میوه دور بریزند و از مصرف آن خودداری می کنند. با خوندن این مطلب دیگه هیچوقت تخم هندوانه رو دور نمی ریزید.
مزایای تخم هندوانه

از مزایای مصرف تخمه هندوانه چه میزان اطلاع دارید این دانه خوراکی چه ارزش تغذیه ای دارد در چه زمینه هایی می توانیم از این تخمه استفاده کنیم پیشنهادات و توصیه های متخصصین در این زمینه چیست آن ها چه راهکارهای درمانی در این زمینه به ما پیشنهاد میدهند.

این تخمه های سیاه رنگ با احتباس آب در بدن مقابله می کنند و منبع خوب آنتی اکسیدان ها هستند. اگر احساس خستگی می کنید می توانید به انرژی این تخمه ها اعتماد کنید. مصرف تخمه هندوانه در اسموتی ها یا دمنوش ها باعث پیشگیری از انواع بیماری ها شده و عملکرد ارگان های بدن را تحریک می کند. با ما باشید تا بیشتر در خصوص خواص این تخمه ها آشنا شوید.

هندوانه یکی از میوه های خوشمزه و خنک کننده است که میزان زیادی آب و ترکیبات آنتی اکسیدانی دارد. این میوه خوشمزه طرفداران زیادی دارد و می تواند به راحتی آب بدن را بخصوص در روزهای گرم سال تأمین کند. هندوانه همچنین سرشار از مواد مغذی ضروری و حاوی ترکیبی به نام لیکوپن است که باعث پاکسازی بدن و دفع مایعات زائد از بدن می شود. اما شاید عده کمی بدانند که تخمه هندوانه که دور ریخته می شود نیز حاوی خواص زیادی است.
تخم هندوانه سرشار از کالری است

تخمه هندوانه سرشار از اسیدهای چرب، پروتئین‌ها، اسیدهای آمینه ضروری چون لیزین و تریپتوفان؛ ویتامین‌های تیامین، نیاسین، فولات و B6؛ و مواد معدنی چون منیزیم، منگنز، فسفر، روی، آهن، پتاسیم و مس است.100 گرم از تخمه هندوانه 600 کالری انرژی دارد که معادل با 10 برش از نان می‌باشد در ضمن چربی موجود در این دانه‌ها، 400 کالری از کل انرژی این دانه‌ها را تامین می‌کند. در حقیقت چربی موجود در 100 گرم تخمه هندوانه 80 درصد از نیاز روزانه به چربی را برآورده می‌سازد. همچنین تخمه هندوانه سرشار از فیبر می‌باشد که برای حرکت و هضم صحیح در دستگاه گوارش لازم است.
پوستی شفاف با روغن تخمه هندوانه

دو روش برای استفاده از تخمه هندوانه به منظور مراقبت از پوست وجود دارد: مصرف تخمه هندوانه به صورت خوراکی و استفاده موضعی، بالاخص از روغن تخمه هندوانه. تخمه هندوانه سرشار از نیاسین می‌باشد که تولید سرامید و اسیدهای چرب موثر در مراقبت پوستی را افزایش می‌دهد. نیاسین باعث قدرت ارتجاعی مناسب در پوست، سفت شدن پوست، محو خط و چین چروک‌ها، از بین بردن لکه‌های سیاه، رفع خارش و زرد شدگی پوست می‌شود. همچنین باز کردن منافذ پوستی مسدود شده و تامین آب‌رسانی به پوست، نرمی و درخشش پوست، زدودن آلودگی‌های ناشی از مواد آرایشی و … از جمله اثرات استفاده مداوم از روغن تخمه آفتابگردان می‌باشد.
تخمه هندوانه بهترین دیورتیک (ادرارآور)

تخمه هندوانه مانند خود میوه حاوی خواص ادرارآوری خوبی است که به دفع مایعات حبس شده در بافت ها کمک می کند. تهیه دمنوش درمانگر تخمه هندوانه به مقابله با تجمع ضایعات و تشکیل سنگ کلیه کمک زیادی می کند. ترکیبات فعال موجود در این دانه ها باعث بهبود عملکرد دستگاه ادراری شده و به دفع راحت مایعات بدن کمک می کند.

در نتیجه باکتری های مضر و آسیب رسان راحت تر از بدن دفع می شوند. تخمه هندوانه همچنین در دفع فلزات سنگین و کاهش بیماری های مزمن و جدی کمک زیادی می کند. از آنجایی که این تخمه ها مایعات و نمک بدن را تنظیم می کند مصرف منظم آن باعث کنترل فشارخون می شود.
تخمه هندوانه سرشار از آهن

خانم‌ها در محدوده سنی 19-50 سال نیاز به مصرف 18 میلی‌گرم آهن در روز دارند و این نیاز در طی حاملگی افزایش می‌یابد و به 27 میلی‌گرم در روز می‌رسد. تخمه هندوانه سرشار از آهن می‌باشد و هر 30 گرم از آن حدود 2 میلی‌گرم آهن دارد که اگر همراه با منابع ویتامین C نیز مصرف شود، جذب آهن افزایش می‌یابد.

آهن برای ساخت گلبول‌های قرمز لازم است و اکسیژن را به بافت‌ها حمل می‌کند و کمبود آهن منجر به کاهش اکسیژن در بافت‌ها و در نتیجه خستگی و ضعف می‌شود. بنابراین توصیه می شود در زمان بارداری، تخمه هندوانه یکی از خوراکی هایی باشد که روزانه میل می کنید.
منبع آنتی اکسیدان

هندوانه سرشار از لیکوپن است و تخمه های آن نیز حاوی آنتی اکسیدان های دیگری مانند منیزیم و زینک(روی) است. این ترکیبات مفید به کنترل آسیب های ناشی از رادیکال های آزاد کمک کرده و مانع از تخریب زودهنگام مفاصل و استخوان ها می شود.
تخمه هندوانه چاق می کند؟

در مصرف انواع تخمه ها محتاط باشید چراکه زیاده روی در مصرف آنها به دلیل چربی و کالری بالا منجر به اضافه وزن می شود و نمک به کار رفته در آنها برای طعم دار شدن باعث افزایش فشارخون و برخی عوارض دیگر در بدن خواهد شد بنابراین بهتر است از آجیل هایی استفاده کنید که طعم دیگری به غیر از شوری برای آنها در نظر گرفته شده است. و یا اینکه تخمه هندوانه خام تهیه کنید.
منبع انرژی

بیرون ریختن تخمه هندوانه به معنی از دست دادن یک منبع انرژی خوب است. هندوانه حاوی میزان کمی کالری است اما تخمه های آن حاوی انرژی بیشتری است. به همین دلیل در مواقعی که احساس ضعف و خستگی می کنید تخمه هندوانه می تواند انرژی تان را افزایش دهد.

مواد معدنی و فیبرهای موجود در این تخمه ها در مقابله با احساس خستگی مزمن و بهبود راندمان جسمی و روحی نقش مؤثری دارند. در واقع هر ۱۰۰ گرم هندوانه فقط ۲۰.۳ کالری و تخمه های آن تا ۵۵۵ کالری دارد. به همین دلیل توصیه نمی شود که به طور روزانه این میزان تخمه هندوانه مصرف شود. اما می توانید به طور مرتب از این تخمه ها به میزان کم استفاده کنید.
برای مقابله با چربی بالا تخمه هندوانه استفاده کنید

مازاد کلسترول تجمع یافته در عروق و عدم کنترل تری گلیسیرید شرایط نامساعدی برای بدن فراهم می کند. تخمه هندوانه سرشار از اسیدهای چرب اشباع نشده ای مانند امگا ۳ ها و امگا ۶ ها است که به کنترل این مشکلات و تصفیه خون کمک می کنند. بنابراین این تخمه ها قدرت لازم برای کاهش خطر انسداد و سفت شدن عروق را داشته و از ابتلا به بیماری های گردش خون و بیماری های قلبی عروقی جدی پیشگیری می کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها