میوه ها و سبزیجات تازه یک روش سالم برای جذب ویتامین ها ، مواد معدنی ، فیبر و آنتی اکسیدان ها در رژیم غذایی شما است.
میوه ها و سبزیجات تازه یک روش سالم برای جذب ویتامین ها ، مواد معدنی ، فیبر و آنتی اکسیدان ها در رژیم غذایی شما است.
کد خبر: ۱۲۸۹۸۷۷

به گزارش جام جم آنلاین، قبل از مصرف میوه ها و سبزیجات تازه ، مدتهاست که توصیه می شود آنها را با آب خوب بشویید تا باقی مانده ناخواسته از سطح آنها پاک شود.

با این حال ، با توجه به بیماری همه گیر COVID-19 ، عناوین زیادی منتشر شده است که روشهای ساینده بیشتری را برای شستن محصولات تازه قبل از خوردن آن تشویق می کند ، و باعث می شود برخی از مردم تعجب کنند که آیا آب کافی است.

 

چرا باید محصولات تازه را بشویید

همه گیری جهانی یا نه ، شستن صحیح میوه ها و سبزیجات تازه عادت خوبی است که برای به حداقل رساندن مصرف باقی مانده ها و میکروب های بالقوه مضر ، عادت خوبی است.

قبل از اینکه محصولات تازه را از فروشگاه های مواد غذایی و یا بازار کشاورزان خریداری کنید ، توسط افراد زیادی لمس می شود. بهتر است تصور کنید که هر دستی که محصول تازه را لمس کرده باشد تمیز نبوده است.

با درنظر گرفتن همه افرادی که به طور مداوم در این محیط ها شلوغ هستند ، همچنین می توان تصور کرد که بسیاری از محصولات تازه خریداری شده شما سرفه ، عطسه و نفس کشیده باشند.

شستشوی کافی میوه ها و سبزیجات تازه قبل از خوردن آنها می تواند بقایای باقی مانده را که ممکن است در طول سفر به آشپزخانه بر روی آنها باقی بماند ، کاهش دهد.

 

بهترین روش های تمیز کردن را تولید کنید

در حالی که شستشوی محصولات تازه با آب از دیرباز روش سنتی تهیه میوه و سبزیجات قبل از مصرف بوده است ، همه گیری کنونی بسیاری از افراد را به این فکر می اندازد که آیا این برای پاک کردن واقعی آنها کافی است یا خیر.

برخی از افراد استفاده از صابون ، سرکه ، آب لیمو یا حتی پاک کننده های تجاری مانند سفید کننده را به عنوان یک اقدام اضافی توصیه کرده اند.

استفاده از چنین موادی ممکن است خطرات بیشتری برای سلامتی به همراه داشته باشد و حذف مضرترین بقایای موجود در محصول ضروری نیست. مصرف مواد شیمیایی تمیز کننده تجاری مانند سفید کننده می تواند کشنده باشد و هرگز نباید از آن برای تمیز کردن مواد غذایی استفاده شود.

بعلاوه ، اثبات نشده است که موادی مانند آب لیمو ، سرکه و مواد شستشو بیشتر از آب ساده در پاک سازی موثر هستند - و حتی ممکن است رسوبات اضافی بر روی مواد غذایی باقی بگذارند .

در حالی که برخی تحقیقات نشان داده اند که استفاده از آب خنثی الکترولیز شده یا حمام جوش شیرین می تواند حتی در از بین بردن برخی مواد موثرتر باشد ، اما بر این عقیده است که آب خنک شیر در اکثر موارد کافی است.

روش صحیح شستن میوه ها و سبزیجات

چگونه میوه ها و سبزیجات را با آب بشوییم

شستن میوه ها و سبزیجات تازه در آب خنک قبل از خوردن آنها در مورد بهداشت بهداشت و ایمنی مواد غذایی روش خوبی است.

توجه داشته باشید که محصولات تازه را نباید درست قبل از آماده شدن برای خوردن آن شست. شستن میوه ها و سبزیجات قبل از ذخیره آنها ممکن است محیطی ایجاد کند که در آن رشد باکتری بیشتر باشد.

قبل از شروع به شستن محصولات تازه ، دستان خود را به خوبی با آب و صابون بشویید. اطمینان حاصل کنید که هر ظروف ، غرق و سطوحی که برای تهیه محصولات خود استفاده می کنید نیز ابتدا کاملاً تمیز می شوند.

ابتدا با از بین بردن هرگونه نواحی کبود شده یا پوسیده از محصول تازه شروع کنید. اگر می خواهید میوه یا سبزیجاتی را پوست بگیرید ، مانند پرتقال ، پوست آن را بشویید ، قبل از اینکه پوست آن را بگیرید ، آن را بشویید تا از ورود باکتری های سطحی به گوشت جلوگیری کند.

 

روش های کلی شستشوی محصولات به شرح زیر است :

محصولات محکم میوه هایی با پوست سفت تر مانند سیب ، لیمو و گلابی و همچنین سبزیجات ریشه ای مانند سیب زمینی ، هویج و شلغم ، می توانند از مسواک زدن با یک موی نرم و تمیز بهره ببرند تا بقایای موجود در منافذ پوست بهتر پاک شود.

سبزیجات. اسفناج ، کاهو ، خرداد سوئیسی ، تره فرنگی و سبزیجات چلیپایی مانند جوانه بروکسل و بو بو چوی باید بیرونی ترین لایه آنها را برداشته و سپس در یک کاسه آب خنک غوطه ور کرده ، آبکش کرده ، آبکش کرده و با آب تازه شستشو داده شود.

محصولات ظریف توت ها ، قارچ ها و انواع دیگر محصولاتی که احتمال از بین رفتن آنها وجود دارد را می توان با جریان مداوم آب و اصطکاک ملایم با استفاده از انگشتان برای پاک سازی شن تمیز کرد.

هنگامی که محصول خود را کاملاً شستشو دادید ، آن را با استفاده از یک دستمال تمیز یا پارچه تمیز خشک کنید. می توان محصولات شکننده تری را روی حوله انداخت و به آرامی لمس کرد یا دور آن غلت داد تا خشک شود و آسیبی نبیند.

قبل از مصرف میوه ها و سبزیجات ، مراحل ساده بالا را دنبال کنید تا میزان میکروب ها و موادی که روی آنها است را به حداقل برسانید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها