دانشمندان آمریکایی در پژوهش جدید خود دریافتند که تزریق برخی از مواد شیمیایی ضد ویروسی می‌تواند به ماسک کمک کند تا قطرات تنفسی حاوی کروناویروس را از بین ببرد.
کد خبر: ۱۲۸۳۸۰۸

به گزارش جام جم آنلاین از ایسنا، دانشمندان آمریکایی در پژوهش جدید خود نشان داده‌اند که ماسک معمولی با تزریق مواد شیمیایی ضد ویروسی می‌تواند قابلیت غیرفعال کردن کروناویروس را پیدا کند.

دانشمندان در این پژوهش، لایه‌ای از پلی‌آنیلین را با اسید فسفریک و نمک مس پوشاندند. پلی‌آنیلین، برای ساخت ماسک‌ های معمولی به کار می‌رود.

این لایه شیمیایی ضد ویروس، به قطرات تنفسی که حاوی ویروس هستند، حمله می‌کند تا عفونت کمتری به کاربر منتقل شود.

لایه شیمیایی که در این پژوهش ابداع شده است، می‌تواند به بهبود ماسک‌ های معمولی که قابلیت پیشگیری از انتشار قطرات حاوی ویروس را ندارند، کمک کند.

«ژیاژینگ هوانگ»، سرپرست این پژوهش گفت: ماسک‌ها شاید مهم‌ترین بخش از تجهیزات محافظتی شخصی باشند که برای مقابله با همه‌ گیری کووید 19 به کار می‌روند. ماسک نه تنها از کاربر خود محافظت می‌کند، بلکه به محافظت از افرادی می‌پردازد که با کاربر مواجه می‌شوند.

اگرچه ماسک‌ها نقش مهمی در جلوگیری از انتشار قطرات تنفسی دارند اما گاهی بسیاری از قطرات حاوی کروناویروس می‌توانند فرار کنند و بیماری را به صورت مستقیم یا غیرمستقیم به دیگران انتقال دهند.

هدف هوانگ و گروهش این است که قطرات تنفسی فراری را تغییر دهند تا ویروس‌ها به سرعت غیرفعال شوند. آنها در بررسی خود به ارزیابی عوامل مولکولی ضد ویروسی پرداختند که می‌توانند در قطرات فراری حل شوند.

این گروه پژوهشی پس از انجام دادن چندین آزمایش، دو ماده شیمیایی ضد ویروسی شناخته شده یعنی اسید فسفریک و نمک مس را انتخاب کردند.

استفاده از این دو ماده توانست یک محیط شیمیایی را ایجاد کند که به کروناویروس آسیب می‌رساند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها