ونیز از زیباترین و رمانتیک‌ترین شهرهای روی آب جهان و کشور ایتالیا است. سالانه میلیون‌ها توریست روانه ایتالیا می‌شوند تا این میراث جهانی را از نزدیک لمس کنند. بازارها، پل‌ها، میدان‌ها، کانال‌های آب، کلیساها و موزه‌های تاریخی این شهر همه در نوع خود تماشایی و منحصر به فرد هستند.
کد خبر: ۱۲۸۳۷۳۲

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از کجارو ،ونیز همچنین بزرگ ترین شهر بدون خودروی جهان است که در آن هیچ اثری از دود، ترافیک، اتومبیل‌ها و کامیون‌ها پیدا نمی‌کنید. تنها وسیله رفت و آمد در این شهر آبی، قایق است. 

ونیز

جالب اینجا است که حتی پلیس‌ها و آتش‌نشان‌ها نیز با قایق موتوری در سطح شهر تردد می‌کنند.

ونیز

ونیز مملو از دیدنی‌ها است و در گوشه گوشه آن چیزی برای تماشا کردن خواهید یافت. در این مطلب با ما همراه باشید تا شما را با دیدنی‌های این شهر روی آب آشنا کنیم.

میدان و کلیسای سن مارکو (Piazza San Marco)

میدان و کلیسای سن مارکو (Piazza San Marco)

«میدان سن مارکو» یکی از مهم‌ترین دیدنی‌های ونیز است و به خاطر یکی از حواریون «عیسی مسیح» که «سن مارکو» نام داشته و در این میدان دفن شده، به این نام مشهور شده است. همچنین گفته می‌شود که «مارکوپولو»، جهانگرد معروف نیز در این میدان دفن شده است.

 به میدان شلوغ و پر رفت و آمد سن مارکو لقب «اتاق نشیمن ونیز» را داده‌اند، زیرا در این میدان مردم گرد هم می‌آیند، گشت می‌زنند، قهوه می‌نوشند و با یکدیگر صحبت می‌کنند.

«کلیسای سن مارکو» نیز معروف‌ترین کلیسا در ونیز است که بلندترین برج ناقوس ونیز با ارتفاع ۹۹ متر را در خود جای داده است. برج ناقوس کلیسای سن مارکو را به نوعی به‌عنوان نماد شهر ونیز می‌شناسند.

پل افسوس ها (Bridge of Sighs)

پل افسوس ها (Bridge of Sighs)

«پل افسوس‌ها» یکی از پرطرفدارترین نقاط دیدنی در ونیز است که بر روی رودخانه «ریو دی پالاتزو» (Rio di Palazzo) قرار گرفته است. این پل تاریخی از عاشقانه‌ها و تراژدی‌های زیادی حکایت می‌کند. پل سرپوشیده و سفیدرنگ افسوس‌ها علاوه بر این که جلوه‌گر تاریخ و معماری ونیز است، جایگاه ویژه‌ای نیز در افسانه‌های عاشقانه این شهر دارد.

گراند کانال (Grand Canal)

گراند کانال (Grand Canal)

«گراند کانال» یکی از شاهراه‌های ارتباطی ونیز است که دو طرف آن را بناهای کلاسیک و ساختمان‌های باشکوه احاطه کرده‌اند. ونیزی‌ها این کانال معروف را بلوار اصلی شهر می‌دانند، زیرا «میدان سن مارکو»، «پل ریالتو» و نقاط اصلی تلاقی پل و قطار آبی را به هم متصل می‌کند.

 توریستی در ونیز پیدا نمی‌کنید که دل‌اش نخواهد در گراند کانال، سوار گوندولاهای سنتی ونیزی شود و با آن‌ها قایق‌سواری کند. رستوران و مرکز خرید‌های زیادی نیز در این کانال وجود دارند که یکی از دلایل محبوبیت این کانال میان گردشگران هستند.

پل ریالتو (Rialto Bridge)

پل ریالتو(Rialto Bridge)

پل معروف و دیدنی ریالتو، محله‌های «سن مارکو» و «سان پولو» را در ونیز به هم وصل می‌کند. این پل تاریخی که متعلق به قرن شانزدهم میلادی است، نخستین و قدیمی‌ترین پل ساخته شده بر روی «گراند کانال» به شمار می‌رود.

«ریالتو» به ایتالیایی به معنای «مرکز معاملات» است. در قدیم چون در این مکان تجارت و معاملات مختلف انجام می‌شده است، این نام را بر روی آن گذاشته‌اند.

پل ریالتو(Rialto Bridge)

در حال حاضر می‌توانید روی این پل انواع مغاره‌ها و فروشگاه‌های مختلف که اجناسی نظیر شیشه و کریستال، سوغاتی و جواهرات عرضه می‌کنند، پیدا کنید.همچنین با ایستادن بر روی این پل چشم‌اندازی بی‌نظیر و ۳۶۰ درجه از «گراند کانال» را پیش روی‌تان خواهید داشت.

کلیسای سانتا ماریا دلا سالوت (Santa Maria della Salute)

کلیسای سانتا ماریا دلا سالوت (Santa Maria della Salute)

کلیسای «سانتا ماریا دلا سالوت» در قرن هفدهم میلادی پس از نجات پیدا کردن شهر از بیماری طاعون، برای احترام به مریم مقدس ساخته شده است. در حال حاضر این بنا یکی از نمادی‌ترین کلیساهای تاریخی شهر ونیز است که اکنون برای برپایی میهمانی‌ها و جشن‌های بزرگداشت مریم مقدس از آن استفاده می‌شود.

آرسنال (Arsenale)

آرسنال (Arsenale)

«آرسنال» یکی از دیدنی‌ترین نقاط ونیز است که در گذشته بزرگ‌ترین کارخانه کشتی‌سازی جهان بوده است. ونیز قدرت دریایی خود را مدیون این کارخانه کشتی‌سازی است. در حال حاضر این کارخانه به مکانی دیدنی برای گردشگران تبدیل شده است. سردر ورودی این کارخانه بسیار دیدنی است و مانند دروازه‌های قرن پانزدهمی تزیین شده است.  

ریوا دلی اسکیاوونه (Riva Degli Schiavone)

ریوا دلی اسکیاوونه (Riva Degli Schiavone)

«ریوا دلی اسکیاوونه» یکی از پرترددترین و پرجنب جوش‌ترین نقاط توریستی ونیز و در عین حال یکی از اصلی‌ترین و مهم‌ترین تفرجگاه‌های اسکله‌ای دنیا به شمار می‌رود. این تفرجگاه اسکله‌ای از قرن پانزدهم میلادی شروع به فعالیت کرده است. در گذشته تنها گوشت و انواع ماهی خشک شده در آن عرضه می‌شده، ولی امروزه هر نوع خوراکی خوشمزه از جمله شیرینی‌های مختلف، پاستاهای خوشمزه و سوغاتی‌های متنوع شهر ونیز را در این ناحیه می‌توانید پیدا کنید.

کاخ سانتا سوفیا (Ca’ d’Oro)

کاخ سانتا سوفیا (Ca’ d’Oro)

کاخ سانتا سوفیا از دیگر دیدنی‌های شهر ونیز است که با نام کاخ «کادورو» به معنای «قصر طلایی» نیز معروف است. این کاخ زیبا در راستای «گراند کانال» قرار گرفته است و به خاطر معماری چشمگیر و زیبایش مورد توجه گردشگران قرار گرفته است.

مورانو (Murano)

مورانو (Murano)

تنها با سوار شدن بر گوندولاهای سنتی و کشتی‌های تفریحی و عبور از تالاب به سمت «مورانو» که منزل شیشه‌گران معروف ونیزی است، لذت سفر به ونیزتان تکمیل خواهد شد. دو سمت این کانال پر از ویترین‌ها و استودیوهای شیشه‌گری است و در آن‌ها همه چیز، از بدلیجات وارداتی و ارزان‌قیمت گرفته تا آثار هنری گران‌قیمت، می‌توانید پیدا کنید.  

مجموعه پگی گوگنهایم (Peggy Guggenheim Collection)

مجموعه پگی گوگنهایم (Peggy Guggenheim Collection)

«پگی گوگنهایم» یکی از مجموعه‌داران معروف آمریکایی بوده است که پس از مرگش در سال ۱۹۷۹ میلادی، خانه وی که در ونیز بوده، تبدیل به موزه‌ای دیدنی شده است. در این موزه جذاب می‌توانید آثار بسیاری از هنرمندان اروپایی و آمریکایی نظیر پیکاسو، شاگال، کاندینسکی، دالی و دیگر هنرمندان بزرگ را تماشا کنید.

جزیره و کلیسای سن جورجو ماجوره (Church of San Giorgio Maggiore)

جزیره و کلیسای سن جورجو ماجوره (Church of San Giorgio Maggiore)

«جزیره سن جورجو ماجوره» از جزیره‌های فوق‌العاده زیبای ونیز است که در دوره‌های نخستین رومی‌ها قابل سکونت شده است. سن جورجو جزیره‌ای آرام و زیبا است که گردشگران را مبهوت زیبایی‌های خود کرده و آرامش را به آن‌ها هدیه می‌دهد. همچنین کلیسایی بندیکتی نیز در این جزیره با همین نام قرار دارد که در قرن نهم میلادی ساخته شده است.

 
 

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها