بسیاری افراد، تنها کاربرد پودر بچه را در استفاده از آن برای جلوگیری از عرق سوز شدن پاهای کودک می‌دانند. اگر شما هم جزو این دسته افراد هستید، باید بدانید که این پودر معجزه‌آسا از بدو تولد تا ۱۰۰ سالگی، عصای دست ما خواهد بود؛ پس به شما توصیه می‌کنیم تا حتما این گزارش را مطالعه کنید؛
کد خبر: ۱۲۸۳۷۲۳

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از استاد كار ،اگرچه کاربرد اصلی این پودر جادویی برای کودکان است، اما پودر بچه کاربردهای فراوان دیگری هم دارد که احتمالا از آنها مطلع نیستید. آیا تا حالا شده که بوی بدی در ملافه خوابتان حس کرده باشید؟ و یا در از بین بردن بوی بد کفش‌ها مستاصل شده باشید؟ یا طلا و جواهراتتان به هم گره خورده باشند؟ در این موارد است که پودر بچه به کمک شما می‌آید؛ البته کاربردهای پودر بچه فقط به اینجا خلاصه نمی‌شود و  در مسائل آرایشی و بهداشتی هم کمک‌های زیادی به شما خواهد کرد. پس تا پایان این گزارش با ما باشید.

کاربردهای مختلف پودر بچه

در این گزارش قصد داریم تا کاربردهای مختلف پودر بچه در خانه داری و مسائل آرایشی و بهداشتی را یکی یکی باشما درمیان بگذاریم

۱- خوشبو کردن ملافه تختخواب

اگر حس می‌کنید که تختخواب شما بوی بدی مثل بوی عرق می‌دهد، می‌توانید با راهکارهای مختلفی این مشکل را از بین ببرید؛ علاوه بر روش‌های مختلفی که برای از بین بردن بوی بد تشک وجود دارد، شما می‌توانید با پودر بچه هم درمبارزه با این بوی بد پیروز شوید. قبل از آنکه به تخت‌خواب بروید و بعد از برخاستن از تختخواب، کافی است کمی پودر بچه روی ملافه‌های تختخواب بریزید؛ این پودر ، رطوبت و بوهای بد را به خود جذب خواهد کرد و باعث می‌شود تا ملافه‌ها وتشک تختخوابتان، بوی خیلی خوبی بگیرد.

۲-باز کردن گره های جواهرات

اگر گردنبند، دستبند و یا سرویس جواهرات شما گره خورده و یا در هم پیچیده است، اصلا نگران نشوید.کمی پودر بچه روی این گره ها بپاشید و آنها را به آرامی بین انگشتانتان ماساژ دهید تا این گره‌ها تدریجا شل شوند. به خشونت متوسل نشوید؛ چرا که ممکن است گردنبند یا دستبندتان پاره شود؛ خیلی آرام با انگشتانتان با این گره ها بازی کنید و خیلی زود می بینید که گره‌ها شل می‌شوند؛ این راهکار را می‌توانید برای گره‌های کور مختلفی از جمله گره کور بند کفش هم استفاده کنید.

 

۳-تمیز کردن کتاب‌های چرب آشپزی

خیلی وقت‌ها ممکن است کتاب‌های آشپزی که در هنگام پخت و پز غذا استفاده می‌شوند، چرب شوند. اگر  با این مشکل روبرو شده اید، پودر بچه را بیاورید. لابه لای صفحات کتاب که به نظرتان چرب شده‌ا‌ند، کمی پودر بچه بریزید و صبر کنید تا پودر بچه این چربی‌ها را به خودش جذب کند. بدین ترتیب مشکل شما برطرف خواهد شد. شما می‌توانید این راهکار را برای برطرف کردن چربی‌های وسایل مختلف مثل کارتهای بازی نیز به کار بگیرید.

۴-تمیز کردن کفش‌ها و پاها

برای از بین بردن بوی بد کفش‌ها نیازی نیست که آنها را زود به زود در ماشین لباسشویی بیندازید. کافی است هر روز صبح کمی پودر بچه داخل کفش‌هایتان ریخته و حتی کمی پودر بچه به پاهایتان بزنید؛ این کار باعث می‌شود که پودر بچه عرق پا را به خودش جذب کند و درعین حال به کفش‌ها و پاهایتان بوی خوبی می‌دهد. به ویژه اگر جوراب نمی‌پوشید، این راهکار بیشتر به درد شما می‌خورد؛ چون پودر بچه تمام رطوبت را جذب کرده و مانع از ایجاد بوی بد در کفش‌ها و پاهایتان می‌شود.

۵-پاک کردن شن و ماسه ساحل از روی پوست

اگر قصد دارید تا به ساحل دریا بروید، حتما پودر بچه را هم با خودتان ببرید. شما با استفاده از پودر بچه می‌توانید خیلی راحت شن و ماسه‌هایی که به پوست‌تان، به ویژه پوست کف پا و ساق پا می‌چسبند را پاک کنید. کافی است کمی پودر بچه روی پوستتان ریخته و بمالید و یا کمی پاهایتان را تکان دهید تا همه این شن و ماسه‌ها زمین بریزند

۶-طولانی تر کردن بوی دئودورانت ها

وقتی از اسپری و دئودورانت خوشبو کننده استفاده کردید، با یک پد، کمی پودربچه روی محلی که اسپری زدید، بمالید. پودر بچه در حکم یک لایه محافظ عمل کرده و باعث می‌‍‌شود تا بوی دئودورانت شما ماندگارتر شده و در مسیر مبارزه با بوی بد عرق، به دئودورانتتان کمک خواهید کرد.

حتی به جای آنکه در طول روز بخواهید دوباره به سراغ دئودورانت بروید،  کافی است که مجددا کمی پودربچه به همان محل بمالید و این کار به علاوه باعث تروتازه تر شدن پوست‌تان می‌شود و حالت چسبندگی روی پوست را از بین می‌برد.

۷-پودر بچه برای تعمیر موقت کفپوش‌های خانه

اگر به دنبال راهی موقت و ارزان برای تعمیر کفپوش‌های خانه هستید، کافی است کمی پودربچه در ترک‌های کفپوش‌های خانه بریزید. این کار مانع از اصطکاک بیشتر تکه‌ها و در نتیجه توقف سروصدای کفپوش‌ها می‌شود. برای این کار کافی است که با یک مسواک یا قلم‌موی رنگ کهنه پودربچه را در مناطق ترک خورده و یا آسیب دیده بمالید.

۸-جلوگیری از گندیدن پیاز گلها

اگر مقداری پودر بچه روی پیاز گل‌هایتان بمالید، مانع از گندیدگی این پیازها خواهید شد. این کار در عین حال مانع از آن می‌شود که بعد از کاشت آنها، آفات باغچه به سراغ این پیازها بیایند و چند وقت بعد گل‌های زیبا و سالمی را تحویل خواهید گرفت. کافی است که این پیاز گل‌ها را در یک کیسه پلاستیکی زیپ دار بگذارید و ۳ تا ۴ قاشق غذاخوری پودربچه را برای ۳ تا ۴ پیاز گل، داخل آن بریزید.

 

۹- گرفتن رطوبت مایعات از روی پارچه یا فرش

اگر مقداری نوشیدنی یا هرچیز مایعی روی لباس یا به ویژه فرش یا مبل ریخته، نگران نشوید؛ پودر بچه یاور شما خواهد بود تا آثار رطوبت و بوی این نوشیدنی را از بین ببرید. در ابتدا محل لکه را تمیز کنید و سپس کمی پودر بچه روی آن بپاشید. صبر کنید تا خشک شود و سپس جاروبرقی بکشید

۱۰-پاک کردن لکه روغن از روی لباس

برای از بین بردن لکه‌های روغن از روی لباس‌ها، کافی است روی دو طرف لکه، کمی پودر بچه بریزید و به آرامی با انگشتانتان روی لکه را ماساژ دهید و سپس با آب بشوئید و بعد از شستن و خشک شدن لباس، شاهد برطرف شدن لکه خواهید بود

۱۱- خوشبو کردن موهای حیوانات خانگی

اگر حس می‌کنید که حیوان خانگی‌تان کمی بوی بدی می‌دهد و فرصت حمام کردنش درآن لحظه را ندارید، کمی پودر بچه روی بدنش ریخته و موهایش راشانه کنید تا این بوهای بد از بین بروند. پودر بچه باعث خوشبو شدن موی حیوانات خانگی شده و درعین حال چربی‌های روی پوست و موی حیوانات را از بین می‌برد؛  البته توجه کنید که از پودر بچه بدون تالک برای این کار استفاده کنید.

۱۲- پودر بچه به جای شامپوی خشک

شما می توانید پودر بچه را برای خودتان هم استفاده کنید. پودر بچه گزینه ایده آلی برای شامپوهای خشک گران قیمت است. شما می‌توانید مقداری پودر بچه را به کف جمجمه‌تان بمالید. پودر بچه باعث خیس خوردن چربی کف سر شده و در نتیجه خوشبو شدن موهای شما می‌شود. به علاوه می‌توانید مقداری پودر بچه روی شانه یا برس موهایتان ریخته و سپس موهایتان را شانه کنید.

۱۳- دور کردن مورچه ها

طبق بررسی محققان، مورچه‌ها علاقه‌ای به ساختار و بوی پودر بچه ندارند. پس برای دور کردن مورچه‌ها از محیط خانه، کافی است کمی پودر بچه روی زمین بریزید. به ویژه اگر درخانه‌تان فرزند کوچکی دارید یا از حیوانات خانگی نگهداری می‌کنید، این می‌تواند راهکار ایمنی در مقایسه با استفاده ازمواد سمی و شیمیایی باشد.

۱۴- از بین بردن چسبندگی دستکش‌های آشپزخانه

اگر حس می‌کنید دستکش‌های آشپزخانه دچار چسبندگی شده‌اند، قبل از استفاده از آنها ،کمی پودر بچه رو و داخل دستکش‌ها بریزید تا حسابی نرم شده و این حالت چسبندگی هم از بین برود و بعد از پایان کار هم دستان شما خوشبو خواهند بود.

۱۵- نرم کردن پوست خشک و درمان اگزما

پودر بچه می‌تواند به عنوان یک مرطوب کننده برای پوست‌های خشک به کار برود. پس اگر جنس پوستتان را تشخیص داده اید و اگر حس می‌‌کنید بخش‌هایی از پوستتان تحریک شده یا می‌سوزد، کمی پودر بچه روی آن مناطق بمالید. در فصول تابستان و زمستان که پوست بیشتر خشک می شود، حتما پودر بچه را از یاد نبرید.

دکتر جاستین هکستال، مشاور متخصص پوست در این رابطه گفته:« اگر در بخش‌هایی از پوستتان که گرم شده یا عرق کرده است، با اگزما روبرو شدید و حس کردید که پوستتان ملتهب شده است، کمی پودر بچه روی این مناطق بریزید تا این پوست متورم و آسیب دیده را آرام کند. درعین حال استفاده از کرم زینک هم به از بین بردن این التهاب کمک زیادی خواهد کرد.»

 

۱۶- زیباترکردن مژه ها

قبل از اینکه بخواهید ریمل بزنید، کمی پودر بچه روی مژه‌هایتان بریزید. پودر بچه باعث می‌شود که مژه‌های شما پرپشت تر و بلندتر به نظر برسند.

۱۷- تثبیت و فیکس کردن آرایش

پودر بچه می‌تواند چربی‌های پوست را به خود جذب کرده و از بین ببرد و در نتیجه به عنوان یک پرایمر ایده آل برای تثبیت و فیکس کردن آرایش شما در طول روز عمل خواهد کرد و همچنین مانع از آن می‌شود که آرایشتان خیلی زیادی براق و درخشنده باشد. در عین حال می‌توانید کمی پودر بچه را با پودر برنزه ترکیب کنید تا پوستتان کمی برنزه تر به نظر بیاید.

۱۸- جلوگیری از عرق سوز شدن

به ویژه در فصل تابستان و یا قبل از شروع تمرینات ورزشی، کمی پودر بچه روی ران‌هایتان بمالید که در صورت تماس آنها با هم، دچار عرق سوز شدن نشوند.

۱۹-داشتن پوستی نرم

بعد از انجام لایه برداری و یا قبل از انجام وکس و اپیلاسیون، کمی پودر بچه روی پوستتان بمالید. این پودر بچه چربی اضافه روی پوستتان را جذب خواهد کرد و در نتیجه ماده وکس یا اپیلاسیون بهتر می‌تواند موهای زاید شما را بپوشاند.

۲۰-خوشبو کردن کمد لباسهایتان

اگر کمد لباسهایتان بوی بدی می‌دهد، می‌توانید کمی پودر بچه را داخل یک ظرف یا لیوان ریخته و آن را داخل کمد اتاقتان بگذارید تا رطوبت و بوی بد را به خودش جذب کند. همچنین می‌توانید از پودر بچه برای خوشبو کردن فرش هم استفاده کرد. کمی پودر بچه روی فرشهایتان ریخته و بعد از ۱۰ دقیقه جارو کنید. این کار باعث از بین رفتن بوهای بد از فرش شما خواهد شد.

 

سخن آخر

با خواندن این گزارش، احتمالا با کاربردهای مختلف پودربچه در خانه و خانه داری آشنا شدید. امیدواریم که این نکات برای شما کاربردی باشد و بتواند در برخی مواقع کمک حال شما شود؛ اگر شما هم تجربه متفاوتی دراستفاده از پودر بچه دارید، حتما تجربیاتتان را با ما و دیگر خوانندگان وبلاگ استادکار در جریان بگذارید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها